| کد خبر: 73647 |

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران مطرح کرد:

◄ معضلات روش تجمیع در نوسازی بافت فرسوده تهران / ایجاد پارکینگ مکانیزه، اقتصادی نیست

تین نیوز | رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: نوسازی بافت های فرسوده با روش تجمیع بدون توجه به شبکه های دسترسی و زیربنایی موجب افزایش معضل بارگذاری می شود.

احمد دنیامالی در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با اشاره به روش های نوسازی بافت های فرسوده در سطح شهر تهران اظهار داشت: باید در نظر داشت که شهرداری، مسئول نوسازی بافت های فرسوده نیست و طی چند سال اخیر کمیسیون هایی متشکل از نمایندگان مجلس، شورای شهر، شهرداری، وزارت راه و شهرسازی و شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری پیگیری آن را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه "ما در خصوص بافت های فرسوده با تضاد جدی روبرو هستیم" افزود: در حالی که بسیاری از کارشناسان این حوزه راهکار تجمیع و ساخت مجموعه بزرگ تر را در پیش گرفته اند، به دلیل توجهی به شبکه های دسترسی و تجهیزات زیربنایی فقط موجب افزایش میزان بارگذاری در مناطق و محلات می شوند و به صورت یک معضل شهری خود را نشان خواهد داد.

این عضو شورای شهر تهران بیان کرد: اگر نوسازی بافت های فرسوده با دید کلان و بر اساس مطالعه امور زیربنایی و خدماتی مانند فضای سبز، مراکز آموزشی، درمانی، ورزشی، شبکه های دسترسی و فضای فرهنگی صورت گیرد، کاری بسیار مفید و با ارزش صورت گرفته است.

 رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تصریح کرد: اتفاقی که امروز در بافت های فرسوده رخ می دهد تنها به استحکام بنا می انجامد و موجب افزایش سرانه جمعیت از یک تا پنج نفر در یک یا چند ملک فرسوده به حدود 20 نفر پس از تجمیع و نوسازی می شود. 

دنیامالی خاطرنشان کرد: به طور طبیعی افزایش جمعیت پذیری و تقاضا برای اسکان موجب بالا رفتن تعداد خودروهای عبوری در مناطق و کمبود فضاهای زیربنایی می شود.

توجیه اقتصادی پارکینگ مکانیزه در بافت های فشرده و مرکزی
وی در پاسخ به سوال خبرنگار تین نیوز مبنی بر اینکه "آیا استفاده از پارکینگ های مکانیزه می تواند راهکار مناسبی برای رفع مشکل جای پارک خودرو در بافت های فرسوده پس از نوسازی باشد؟" گفت: پارکینگ مکانیزه به دلیل نیاز به هزینه های سنگین برای سرمایه گذاری و بهره برداری بیشتر در بافت های فشرده و مرکزی با فعالیت های اقتصادی کاربرد دارد. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با توجه به قیمت زمین در مناطق بافت فرسوده تهران تاکید کرد: راهکارهای بهتری نسبت به ایجاد پارکینگ های مکانیزه در بافت های فرسوده قابل اجرا است اما متاسفانه مشکلات زیادی در ایجاد پارکینگ های معمولی علیرغم نیاز مبرم شهر برای تامین فضای پارکینگ وجود دارد.

معاون سابق شهرسازی شهردار تهران با اشاره به الزامات ایجاد جذابیت های سرمایه گذاری برای ایجاد پارکینگ یادآور شد: اگر سرمایه گذار برای احداث پارکینگ های چند طبقه مشوق هایی همچون بهره برداری از یک تا دو طبقه تجاری یا اداری را داشته باشد مشکلات کمبود فضای پارکینگ در تهران و بافت های فرسوده نیز برطرف خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.