| کد خبر: 272184 |

◄ سود رانندگان کامیون از خرید کامیون های 1402 میلیاردی شد!

آن دسته از رانندگان کامیون که سال 1402 ماشین سنگین خود را به صورت صفر کیلومتر مستقیما از کارخانه خریداری کردند اکنون به دلیل تغییر شرایط بازار در سودهای میلیاردی هستند.

تین نیوز

آن دسته از رانندگان کامیون که سال 1402 ماشین سنگین باری یا کمپرسی خود را به صورت صفر کیلومتر به قیمت کارخانه خریداری کردند اکنون به دلیل تغییر شرایط بازار در سودهای میلیاردی هستند.

افزایش قیمت انواع کامیون و تریلی در بازار، طی ماه های پایانی سال قبل و یک ماه و نیم سپری شده از سال 1403 ، به نفع افرادی تمام شده است که کامیون مورد نظر خود را سال قبل خریداری کرده اند.

اگر شما هم جزو کسانی هستید که نقدینگی لازم برای خرید ماشین سنگین مورد نیازتان را در نیمه دوم سال قبل فراهم کرده اید اکنون قیمت کامیون و یا کشنده ای که خریداری کرده اید در بازار امروز نسبت به قیمتی که شما پرداخته اید، رشد میلیاردی داشته است.

خبر جنجالی امروز را بخوانید:

هشدار به مالکان کامیون ؛ کامیون های وارداتی در مرز غارت می شوند!

 

 

البته سود میلیاردی رانندگان کامیون از خرید کامیون در سال 1402 ، نتیجه تورم بالای اقتصاد کشور است و نمی تواند ثروت و ارزش افزوده آنچنانی به شمار آورده شود.

مقایسه قیمت کارخانه کامیون های باری و کمپرسی و کامیونت های یکی از شرکت های کامیون سازی مشهور کشور با قیمت این ماشین ها در بازار کنونی به خوبی نشان دهنده سود رانندگان کامیون از خرید سال گذشته است. واقعیت تلخ دیگر این مقایسه نیز حکایت از آن دارد که خرید کامیون صفر کیلومتر از بازار چقدر از دسترس رانندگانی که نقدینگی و توان مالی ندارند، دور شده است.

سود رانندگان کامیون از خرید کامیون باری و کمپرسی چند میلیارد است؟!

 

سایت باکامیون در گزارشی به قلم علیرضا روستا به مقایسه قیمت کارخانه(سال گذشته) و بازار ماشین سنگین های تولیدی در ایران خودرو دیزل پرداخته که در ادامه مقایسه آن را می خوانید.

قیمت کامیون بنز ۲۶۲۴ باری در سال 1403 به 4 میلیارد و 250 میلیون تومان رسیده در حالی که قیمت سال پیش این کامیون  3 میلیارد و 400 میلیون تومان بوده و قیمت این کامیون در بازار این روزها 5 میلیارد و 700 میلیون تومان است. با یک محاسبه ساده سود رانندگان کامیون از خرید این کامیون در سال قبل به قیمت کارخانه، 2 میلیارد و 300 میلیون تومان است!

قیمت کارخانه کامیون بنز ۲۶۲۴ از نوع کمپرسی نیز امسال 4 میلیارد و 310 میلیون تومان تعیین شده در حالی که قیمت سال پیش این کمپرسی 3 میلیارد و 448 میلیون تومان بوده و قیمت بازار این کمپرسی در حال حاضر 5 میلیارد و 850 میلیون تومان است. خریداران این کامیون در سال گذشته به قمیت کارخانه نیز بیش از 2 میلیارد و 300 میلیون تومان سود کرده اند.

قیمت یکی دیگر از  محصولات ایران خودرو دیزل یعنی کامیون بنز ۱۹۲۴ باری امسال 3 میلیارد و 227 میلیون تعیین شده  در حالی که قیمت کارخانه ای این محصول در سال گذشته  2 میلیارد و 582 میلیون تومان بوده است. قیمت بازار این کامیون ها در حال حاضر 3 میلیارد و 500 میلیون تومان است.

بر اساس این گزارش قیمت کامیون بنز ۱۹۲۴ کمپرسی هم امسال مثل مدل باری این کامیون 3 میلیارد و 227 میلیون تومان نرخ گذاری شده و این درحالیست که قیمت سال پیش این خودرو سنگین 2 میلیارد و 581 میلیون تومان بوده و قیمت کنونی بازار آن   3 میلیارد و 850 میلیون تومان است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 0

    چه سودی؟
    با این تورم، این سودها فقط جبران تورم است. صد جا زیان میدیم، اسم این را میزارید سود و مالیات و ... هم مکتوهم میشن مالیات سود بگیرند!!!

  • محمد 0 0

    همچین میگی سود که خبر نداری قیمت بازار سال ۱۴۰۱ با۱۴۰۳ یکسان شده برید مقایسه کنید ببینید کامیون چند برابر شد اگه طلا خرید بودند سودش بیشتر بود!