| کد خبر: 272253 |

هشدار به مالکان کامیون ؛ کامیون های وارداتی در مرز غارت می شوند!

خرید کامیون و تریلی خارجی دست دوم می تواند راهی برای نوسازی ماشین سنگین فرسوده رانندگان کامیون و مالکان کامیون باشد اما اخبار نگران کننده ای درباره کامیون های وارداتی در مبادی مرزی کشور شنیده می شود.

تین نیوز

خرید کامیون و تریلی خارجی دست دوم می تواند راهی برای نوسازی ماشین سنگین فرسوده توسط مالکان کامیون و رانندگان کامیون باشد اما اخبار نگران کننده ای درباره کامیون های وارداتی در مبادی مرزی کشور شنیده می شود.

فیلم‌ هایی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی منتشر شده و این تصاویر حکایت از آن دارد که برخی از کامیونهای وارداتی ایران، که در مرزهای ترکیه متوقف مانده اند، هدف گروه‌های خرابکار قرار گرفته و غارت شده اند.

خبر پربازدید امروز را بخوانید:

◄ سود رانندگان کامیون از خرید کامیون های 1402 میلیاردی شد!

 

سایت باکامیون در این باره نوشته است: دلیل اصلی این غارت‌ ها، دیرکرد و بلاتکلیفی در پروسه واردات کامیون ‌ها است. واردات بسیاری از این کامیون ‌ها به دلیل مسائل مربوط به گمرک و ترتیبات دیگر، در مرزها به تعویق افتاده و از نظر فنی و مالی متعلقات آنها به خریداران متعهد و مالکان کامیون ، مورد غارت قرار می ‌گیرد.

 

با تغییرات مکرر در قوانین و مقررات واردات، پروسه واردات کامیون‌ ها تبدیل به چالشی پیچیده شده است. این ابهامات باعث می‌ شود که رانندگان کامیون و مالکان کامیون‌ ها در معرض خطراتی مانند غارت قرار گیرند و از سوی دولت‌های مرزی و قانون ‌گذاران پاسخ مناسبی نگیرند.

ضروری است که دولت ‌های مرزی، به ویژه ایران و ترکیه، با ایجاد راهکارهای موثر و قاطع، این پدیده مخرب را مهار و جلوگیری کنند.

چطور می توان جلوی غارت کامیون های مالکان کامیون را گرفت؟

اصلاح قوانین و روند واردات، تقویت نظارت و ایجاد مکانیسم‌ هایی برای پیگیری دقیق ‌تر وضعیت کامیون‌ ها می‌تواند گامی موثر در جلوگیری از این غارت‌ ها باشد.

امنیت مرزی از جمله اصولی ‌ترین عواملی است که برای پایداری اقتصادی و اجتماعی هر کشور ضروری است. ضروری است که دولت‌های مربوطه، با توجه به تأثیرات منفی غارت کامیون‌ ها بر اقتصاد و امنیت مرزی، به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند و تلاش کنند تا با ایجاد روندها و سیاست ‌های موثر، این پدیده را کنترل کنند.

مبارزه با جرم و جنایت، به ویژه در حوزه مرزها و ترانزیت کالاها، نیازمند همکاری بین ‌المللی است. برای مقابله با غارت کامیونهای وارداتی، لازم است که کشورها با یکدیگر همکاری کنند و مکانیسم ‌هایی را برای تبادل اطلاعات و هماهنگی در زمینه‌های نظارت و امنیت مرزی ایجاد کنند.

غارت کامیون ‌های وارداتی در مرزهای ایران و ترکیه نه تنها برای رانندگان کامیون ، مالکان کامیون و خریداران این خودروها، بلکه برای اقتصاد و امنیت منطقه نیز تهدیدی جدی است. لازم است تا با همکاری‌ های بین‌ المللی و اصلاحات داخلی، این چالش را برطرف و امنیت این مرزها را تضمین کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.