| کد خبر: 111656 |

◄ تجهیز باند فرودگاه خرم‌آباد به سیستم روشنایی جدید

تین‌نیوز | مدیر فرودگاه خرم‌آباد از تجهیز باند فرودگاه خرم‌آباد به سیستم روشنایی جدید خبر داد و گفت: این سیستم را به تازگی اداره تسهیلات و تجهیزات فرودگاهی با صرف ۴ میلیارد تومان خریداری کرده است.

غلامرضا بنی‌صدر در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز گفت: پیش از این در فرودگاه خرم‌آباد سیستم‌ روشنایی قدیمی به ارایه سرویس هوایی به هواپیماها مشغول بود اما با تطویل باند فرودگاه باید تمام باند مجهز به سیستم روشنایی شود. بنابراین، اداره کل تسهیلات و تجهیزات برای خرید سیستم روشنایی جدید این باند با صرف ۴ میلیارد تومان اقدام کرد.

وی ادامه داد: پروژه نصب سیستم روشنایی باند از گستردگی خاصی برخوردار است به طوری که در اجرای زیرساخت‌های آن ۵۲ کیلومتر کابل‌کشی صورت گرفته، این میزان کابل مورد نیاز را شرکت فرودگاه‌ها تامین کرده است. همچنین سویل ورک، حفر کانل و کابل‌گذاری این پروژه با صرف اعتبارات استانی انجام شده است.

به گفته مدیر فرودگاه خرم‌آباد، اکنون ساختمان روشنایی باند نیز جانمایی شده و به زودی با تخصیص حدود ۸۰ میلیون تومان اعتبار بنا خواهد شد. بنابراین، با نصب این سیستم و فلایت‌چک آن پروازهای شبانه فرودگاه خرم‌آباد از سرگرفته می‌شود.

بنی‌صدر با بیان اینکه تلاش می‌کنیم با حمایت‌های شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران این پروژه را تا پیش از شروع سال جدید به بهره‌برداری برسانیم، یادآور شد: این زمان تعیین شده برای شرایط جوی مساعد است زیرا اگر در این مدت بارندگی صورت بگیرد و آب داخل کانال‌ شود، باید منتظر شد تا رطوب داخل کانال کاملا از بین رود.

با آغاز طرح توسعه و بهسازی باند و سطوح پروازی فرودگاه خرم‌آباد از اواخر شهریورماه امسال، باند فرودگاه تعطیل شد و سرانجام پس از اجرای این طرح، باند در روز پنجشنبه (۴ آذرماه ۱۳۹۵) به بهره‌برداری رسید. بر اساس آمار مشاور این پروژه، حدود ۹۷ درصد عملیات عمرانی سطوح پروازی فرودگاه خرم‌آباد کامل شده است، سه درصد باقی مانده آن نیز به بخشی از اپرون تعلق دارد. در واقع، برای اجرای کل این پروژه ۵۲ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده است.

طرح توسعه فرودگاه خرم‌آباد شامل پروژه‌هاي تطويل و ارتقای مقاومت باند، زهكشی و هم‌سطح‌سازی سطوح پروازی، بهسازی و توسعه اپرون و ترمينال موجود، سرپوشيده کردن مسير عبور فاضلاب، ساخت سايت جديد هواشناسی و پاويون دولت می‌شود.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.