|
کد خبر:
122038
|
پاسخ فعالان هوانوردی به اظهارات یک نماینده سابق:
شائبهها درباره ایرباس ۳۲۱ سیاه نمایی است
هفتهنامه حمل ونقل|
کارشناس صنعت هوانوردی کشور در نامهای رسمی، به اظهارات حمید رسایی، نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره هواپیمای جدید خریداری شده از سوی ایران ایر، پاسخ دادند. چند روز قبل حمید رسایی متنی درباره ایرباس ۳۲۱ خریداری شده از سوی ایران ایر به نگارش در آورد. وی در این متن اعلام کرده بود که هواپیمای خریداری شده نقص فنی دارد و به همین دلیل اسپانیا آن را مرجوع کرده است. از این رو این هواپیما امکان پرواز نداشته و در حال حاضر در آشیانه زمین گیر است.
با وجود آنکه اطلاعات ارائه شده از سوی شرکت هما نشان از آن دارد که نه تنها این هواپیما زمین گیر نیست که به طور رسمی پروازهای بینالمللی خود به کشورهای اروپایی را نیز آغاز کرده، اما شائبههایی که به دنبال اظهارات نماینده سابق تهران به وجود آمده، تعدادی از فعالان و کارشناسان صنعت هوانوردی را به ارائه پاسخی رسمی به این صحبتها وا داشته است. متن این نامه به شرح زیر است:
انتشار خبری با موضوع «هواپیمایی که بوی نویی میداد کجاست» که در ادامه آن به وجود «اشکال فنی و زمین گیری هواپیما ایرباس ٣٢١» از زمان ورود تا تاریخ ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ اشاره شده و با نادیده گرفتن پروازهای انجام گرفته از زمان ورود تا ٢٣ بهمن، مسبب ایجاد موجی از حساسیت و احساس نا امنی در اذهان جامعه و البته تأسف متخصصین صنعت هواپیمایی کشور شده است چرا که نگرش تخصصی هوانوردی، موضوعات منتشره در متن منتسب به جنابعالی را، چون مصداق تشویش افکار عمومی و سیاه نمایی میداند و به علت عدم تطبیق با اصول مدیریت حرفهای نظام حملونقل هوایی، قاطعانه آن را مردود برمی شمارد.
از سوی دیگر نادیده گرفتن بیش از ۱۶۰ پرواز در ۲۲۷ ساعت عملیاتی هواپیمای نو رسیده، و اشاره به واژه غیرکارشناسی «مرجوعی» و همچنین زمین گیری پس از اولین پرواز در ایران، تنها نمونههایی از سیاه نمایی در مطلب منتشره شده عاری از کیفیت تخصصی حضرتعالی است.
بدین منظور ما بیست و دو نفر با بیش از ۳۰۰ سال تجربه کاربردی در صنعت هوانوردی، به نمایندگی از جامعه متخصصین صنعت هوانوردی کشور به جنابعالی اعلام و یادآوری میکنیم که مفاد مندرج در متن منتسب به حضرتعالی نادرست بوده و ضمن دعوت به نگرش فرا جناحی به موضوع، به شما و سایر سیاستمداران پایبند به اصول بنیادی کشور در محور توسعه پایدار، پیشنهاد میکنیم پیش از ورود به مباحث تخصصی و علیالخصوص هوانوردی، به دور از سیاست ورزی و بر پایه دغدغههای ملی و اسلامی، با مشورت متخصصین صنعت هواپیمایی چه در جایگاه قانونی و اجرائی کشور و چه در کسوت یک سیاستمدار، به اظهار نظر بپردازید و لازم است با درک صحیح از جایگاه صنعت هوانوردی و مشخصا حملونقل هوایی، در صورت کسب کرسی تصمیمسازی و یا تصمیمگیری، موانع پیش روی توسعه صنعت هواپیمایی که عمدتا باید در داخل کشور، آن را جستوجو کرد را مرتفع کنید و بدین ترتیب انتظار میرود، شان و منزلت متخصص و سیاست مدار به طور متقابل حفظ شود که به طور حتم این تعامل دو جانبه سبب شکوفایی صنعت هواپیمایی ایران خواهد شد.
یادآور میشویم که تقاضای اعتماد به متخصصین و واگذاری امور به آنها از جانب کسانی طرح میشود که با وجود محرومیتهای متفاوت در دوران تحریمهای ناجوانمردانه، اعم از فقدان زنجیره تأمین مطلوب، عدم ارائه برخی از آموزشهای فنی و عملیاتی، همواره با اغتشاشات روانی ناشی از فشار کاری حاصل از بهره برداری تکنولوژی قدیمی و فرسوده، دست به گریبان بوده اما ایمنی صنعت را با کمترین هزینه تأمین و تضمین کردند.
بنابراین پشتوانه مطالبه اعتماد و سپردن امور به دست متخصصین برخواسته از عملکرد آنها در دوران گذشته است. از سوی دیگر نتیجه سیاه نماییها و اظهارنظرهای کاملا سیاسی و غیرکارشناسی، رخت بر بستن اعتماد مردم نسبت به متخصصان هوانوردی است.
متخصصانی که شبانه روز میزبان جان و مال مردم هستند و اگر این اعتماد برداشته شود، هوانوردی کشور تضعیف شده و آب در آسیاب شرکتهای هواپیمایی خارجی و علی الخصوص کشورهای همسایه ریخته میشود و در این صورت چه کسی و چه گروه یا حزب سیاسی پاسخگو خواهد بود. و در پایان آنچه لازم به بیان است، عیان شدن روزنهای از امید در صنعت هوانوردی ایران اسلامی، حاصل از روح جهاد و مقاومت در سه دهه گذشته است که با وحدت و انسجامی انقلابی مشروط به دوری از جناح ورزی و سیاست نگری، آن را به نقطه شکوفایی و اعتلا، مبدل خواهیم کرد.
لینک خبر
با وجود آنکه اطلاعات ارائه شده از سوی شرکت هما نشان از آن دارد که نه تنها این هواپیما زمین گیر نیست که به طور رسمی پروازهای بینالمللی خود به کشورهای اروپایی را نیز آغاز کرده، اما شائبههایی که به دنبال اظهارات نماینده سابق تهران به وجود آمده، تعدادی از فعالان و کارشناسان صنعت هوانوردی را به ارائه پاسخی رسمی به این صحبتها وا داشته است. متن این نامه به شرح زیر است:
انتشار خبری با موضوع «هواپیمایی که بوی نویی میداد کجاست» که در ادامه آن به وجود «اشکال فنی و زمین گیری هواپیما ایرباس ٣٢١» از زمان ورود تا تاریخ ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ اشاره شده و با نادیده گرفتن پروازهای انجام گرفته از زمان ورود تا ٢٣ بهمن، مسبب ایجاد موجی از حساسیت و احساس نا امنی در اذهان جامعه و البته تأسف متخصصین صنعت هواپیمایی کشور شده است چرا که نگرش تخصصی هوانوردی، موضوعات منتشره در متن منتسب به جنابعالی را، چون مصداق تشویش افکار عمومی و سیاه نمایی میداند و به علت عدم تطبیق با اصول مدیریت حرفهای نظام حملونقل هوایی، قاطعانه آن را مردود برمی شمارد.
از سوی دیگر نادیده گرفتن بیش از ۱۶۰ پرواز در ۲۲۷ ساعت عملیاتی هواپیمای نو رسیده، و اشاره به واژه غیرکارشناسی «مرجوعی» و همچنین زمین گیری پس از اولین پرواز در ایران، تنها نمونههایی از سیاه نمایی در مطلب منتشره شده عاری از کیفیت تخصصی حضرتعالی است.
بدین منظور ما بیست و دو نفر با بیش از ۳۰۰ سال تجربه کاربردی در صنعت هوانوردی، به نمایندگی از جامعه متخصصین صنعت هوانوردی کشور به جنابعالی اعلام و یادآوری میکنیم که مفاد مندرج در متن منتسب به حضرتعالی نادرست بوده و ضمن دعوت به نگرش فرا جناحی به موضوع، به شما و سایر سیاستمداران پایبند به اصول بنیادی کشور در محور توسعه پایدار، پیشنهاد میکنیم پیش از ورود به مباحث تخصصی و علیالخصوص هوانوردی، به دور از سیاست ورزی و بر پایه دغدغههای ملی و اسلامی، با مشورت متخصصین صنعت هواپیمایی چه در جایگاه قانونی و اجرائی کشور و چه در کسوت یک سیاستمدار، به اظهار نظر بپردازید و لازم است با درک صحیح از جایگاه صنعت هوانوردی و مشخصا حملونقل هوایی، در صورت کسب کرسی تصمیمسازی و یا تصمیمگیری، موانع پیش روی توسعه صنعت هواپیمایی که عمدتا باید در داخل کشور، آن را جستوجو کرد را مرتفع کنید و بدین ترتیب انتظار میرود، شان و منزلت متخصص و سیاست مدار به طور متقابل حفظ شود که به طور حتم این تعامل دو جانبه سبب شکوفایی صنعت هواپیمایی ایران خواهد شد.
یادآور میشویم که تقاضای اعتماد به متخصصین و واگذاری امور به آنها از جانب کسانی طرح میشود که با وجود محرومیتهای متفاوت در دوران تحریمهای ناجوانمردانه، اعم از فقدان زنجیره تأمین مطلوب، عدم ارائه برخی از آموزشهای فنی و عملیاتی، همواره با اغتشاشات روانی ناشی از فشار کاری حاصل از بهره برداری تکنولوژی قدیمی و فرسوده، دست به گریبان بوده اما ایمنی صنعت را با کمترین هزینه تأمین و تضمین کردند.
بنابراین پشتوانه مطالبه اعتماد و سپردن امور به دست متخصصین برخواسته از عملکرد آنها در دوران گذشته است. از سوی دیگر نتیجه سیاه نماییها و اظهارنظرهای کاملا سیاسی و غیرکارشناسی، رخت بر بستن اعتماد مردم نسبت به متخصصان هوانوردی است.
متخصصانی که شبانه روز میزبان جان و مال مردم هستند و اگر این اعتماد برداشته شود، هوانوردی کشور تضعیف شده و آب در آسیاب شرکتهای هواپیمایی خارجی و علی الخصوص کشورهای همسایه ریخته میشود و در این صورت چه کسی و چه گروه یا حزب سیاسی پاسخگو خواهد بود. و در پایان آنچه لازم به بیان است، عیان شدن روزنهای از امید در صنعت هوانوردی ایران اسلامی، حاصل از روح جهاد و مقاومت در سه دهه گذشته است که با وحدت و انسجامی انقلابی مشروط به دوری از جناح ورزی و سیاست نگری، آن را به نقطه شکوفایی و اعتلا، مبدل خواهیم کرد.
لینک خبر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.