به گزارش تیننیوز:
◄ وعدههای مترویی مدیرعامل
تیننیوز| با گذشت سالها از شروع بهکار بهمنظور ساخت مترو در کشور، افت و خیزهای زیادی را در این بخش شاهد بوده و هستیم که گه به کار سرعت بخشیده و گاه موجب کندی سرعت پیشرفت در این بخش شده است لذا، وعده دادن و به تعویق افتادن آن نیز طبیعی به نظر میرسد.
به گزارش خبرنگار تیننیوز، هابیل درویش بهعنوان آخرین مدیرعامل شرکت ساخت مترو در تهران نیز بهسان دیگر مدیران تلاش دارد تا پتانسیل موجود در این بخش را به حالت بالقوه درآورده و تا پیش از اتمام دوره شهردار فعلی سروسامانی به حوزه تحت مدیریت خود داده و در اصطلاح پروژهها را کلید بزند.
برهمین اساس وی وعدههایی را در سخنان خود داده که شاید چند سال گذشته نمونههایی از آن تا به امروز تحقق پیدا نکرده، صرف نظر از مباحثی که مانع از جامه عمل پوشیدن وعدهها شده است، تیننیوز تنها به مرور آنها میپردازد.
نخستین وعدهای که به آن میپردازیم وعده، ساخت و تحویل مترو ورامین به گرمسار است.
1- بهره برداری از مترو تهران - ورامین و گرمسار اواخر سال 94 و اوایل سال 95
ایسنا دوشنبه25 فروردین1393
مدیرعامل شرکت قطار شهری تهران و حومه(مترو) تصریح کرد: کار خطوط متروی شهرکهای اقماری که منابع مالی آن از دو محل شهرداری و دولت است در چند مسیر کلید خورده است؛ پروژه اسلامشهر - پاکدشت در دست مطالعه است، خط حرم امام (ره) - پرند در دست اجراست و امیدواریم با تخصیص اعتبارات لازم و به موقع تا پایان سال به طول 50 کیلومتر به بهرهبرداری برسد، پروژه تهران - ورامین و گرمسار هم در دو فاز به طول 110 کیلومتر با تامین اعتبارات لازم اواخر سال 94 و اوایل سال 95 بهرهبرداری خواهد رسید.
2- بهره برداری از 10 کیلومتر از خط 6 تا پایان سال 94
درویشی در خصوص آخرین مراحل پیشرفت کار در خطوط مترو در حال ساخت داخل تهران و نیز برنامه یک ساله جاری هم اعلام کرد: 17 کیلومتر باقیمانده از خط 3 و 12 کیلومتر از خط 7 در سال جاری و باقیمانده خط 7 و 10 کیلومتر از خط 6 تا پایان سال 94 و باقیمانده خط 6 در سال 95 به شرط تامین بودجه و اعتبارات مورد بهرهبرداری قرار خواهد گرفت.
به گفته درویشی شرکت مترو تهران به اتکای مهندسی بومی و برنامهریزی دقیق توانایی ساخت و بهرهبرداری بیش از 30 کیلومتر خط جدید در سال را دارد و این نیازمند تخصیص اعتبار لازم و بهموقع است و چنانچه این اتفاق بیفتد بی تردید تا 3 سال دیگر همه خطوط در دست ساخت به بهرهبرداری کامل میرسد.
3- اتمام و بهرهبرداری 17 کیلومتر از بخش شمالی خط سه، اولویت سال 93
ایسنا دوشنبه 18 فروردین 1393
مدیرعامل شرکت راهآهن شهری تهران و حومه(مترو) اولویت سال جاری این شرکت را اتمام و بهرهبرداری 17 کیلومتر از بخش شمالی خط سه و حدود 12 کیلومتر از خط 7 از بریانک(خیابان شهید نواب صفوی) تا میدان صنعت به شرط تامین اعتبار موردنیاز اعلام کرد و گفت: البته همزمان در خط 6 و بخش دیگر خط 7 و نیز خطوط اقماری طبق برنامه فعالیتها در حال انجام است که سرعت بخشیدن به آن مستلزم تامین اعتبارات است.
بهرهبرداری از خط7 مترو تا پایان سال
خبرگزاری فارس: بهرهبرداری از خط 7 مترو تا پایان سال
مدیرعامل شرکت متروی تهران تصریح کرد: بهرهبرداری از خط7 مترو تا پایان سال انجام میشود.
به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، هابیل درویش در مراسم بهرهبرداری از 43 دستگاه واگن مترو افزود: تا پایان امسال 31 کیلومتر از خط 7 مترو به بهرهرداری میرسد.
وی ادامه داد: همچنین تا پایان امسال خط مترو به فرودگاه امام خمینی (ره) میرسد.
به گفته درویش، 20 رام قطار بهزودی تحویل شرکت بهرهبرداری مترو میشود و 6 رام در خط فرودگاه امام خمینی (ره)، و 14 رام نیز به خط 7 مترو تعلق میگیرد.
مدیر عامل شرکت مترو تهران بیان کرد: تا اواسط سال 96، 100 کیلومتر مترو دیگر نیز به ناوگان حملونقل تهران اضافه میشود.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی تهران از هزینهکرد ماهیانه 200 میلیارد تومان برای ساخت مترو در پایتخت خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، هابیل درویشی در مراسم افتتاح ایستگاه سهروردی از خط 3 متروی تهران با بیان «اینکه این ایستگاه صد و سومین ایستگاه متروی تهران است»، گفت: ایستگاه سهروردی در منطقهای تجاری - مسکونی احداث شده و بهدلیل پرجمعیت بودن منطقه، نیاز به مترو داشت.
وی با بیان اینکه ایستگاه سهروردی در متراژ 4000 مترمربع احداث شده گفت: در این ایستگاه به دلیل آنکه هم با سنگ مواجه بودیم و هم با آب، مشکلات خاص خود را داشت و اگر کمتر از یک ساعت وضعیت را کنترل نمیکردیم، یک فاجعه انسانی به بار میآمد.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی تهران اضافه کرد: تا اوایل سال نود و شش، 100 کیلومتر به خطوط متروی تهران افزوده خواهد شد و خطوط فعلی به 300 کیلومتر افزایش خواهد یافت و همچنین 20 رام قطار نیز تا پایان سال به مترو افزوده خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه در سال 95 تاکنون بیش از هزار میلیارد تومان برای مترو از سوی مدیریت شهری اضافه شده است، گفت: بر اساس قانون باید نیمی از این هزینه توسط دولت پرداخت شود که چنین اتفاقی رخ نداده و در سال 94 دولت تنها 40 میلیارد تومان به مترو کمک کرد.
پیشینه مترو تهران
مدیرعامل مترو با اشاره به پیشینه ساخت و ساز مترو تهران، گفت: در سال 84، تنها 79 کیلومتر مترو داشتیم که 35 کیلومتر آن تونل بود الان 207 کیلومتر مترو داریم که روزانه 3.5 میلیون نفر را جابهجا میکند.
وی با اشاره به اینکه ساخت هر 100 کیلومتر مترو حدود 12 هزار میلیارد تومان هزینه دارد و تامین آن برای شهرداری مبلغ بسیار سنگینی است، گفت: بر اساس قانون دولت باید 50 درصد هزینه ساخت مترو را بدهد، این در حالی است که ما از دولت توقع نداریم نصف هزینه را متقبل شود، بلکه دولت اگر یک سوم یا حتی یک چهارم از هزینه مترو را هم بدهد نیز غنیمت است.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.