| کد خبر: 127604 |

معاون فنی و بهره برداری مترو اعلام کرد:

◄ تشریح دلایل توقف مترو خط 5 در روزهای جمعه

‌تین‌نیوز| معاون فنی و عمرانی شرکت بهره‌برداری مترو دلایل تعطیلی روزهای جمعه مترو خط 5 را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، عبدالله‌پور با اشاره به مطلب فوق، اظهار داشت: برنامه‌ریزی در خصوص تعطیلی روزهای جمعه در دوره شش‌ماهه تعریف شده که بخش نخست آن تا پایان شهریور و در زمان کاهش تردد دانش‌آموزان و دانشجویان پیش‌بینی شده است.

وی در ادامه سخنان خود در گفت‌وگو با این شبکه خبری، تصریح کرد: این طرح از 3 سال گذشته کلید خورد اما، به دلیل عدم تخصیص بودجه عمرانی به شرکت بهره‌برداری مترو، انجام آن متوقف شد که با همراهی شهرداری، شورای اسلامی شهر تهران و شرکت ساخت، این پروژه به منظور بهسازی کلید خورد.

عبدالله‌پور با بیان این مطلب که «مترو خط 5 در مواقع ضروری و انجام مسابقات فوتبال پرطرفدار سرویس‌دهی می‌کند»، افزود: بازه زمانی یک سال به جهت بهسازی مترو خط 5 حتمی است اما، در کشورهای دیگر این زمان بین 3 تا 4 سال پیش‌بینی شده است.

وی با یادآوری این موضوع مهم که خط 5 مترو تهران-کرج بیش از 18 سال است که راه‌اندازی شده است، ابراز داشت: براساس نرم جهانی هر سه سال یک‌بار خطوط مترو باید بهسازی شده و بالاست‌ها ترمیم و مجدد به زیربار ترافیک برود که به دلیل عدم تخصیص بودجه به این بخش، هرگز مورد بهسازی قرار نگرفت.

معاون فنی و بهره‌برداری مترو تهران با تاکید بر این مهم که سرند بالاست‌ها بدون قطع شدن برق بالاسری مترو تهران-کرج ممکن نیست، ابراز داشت: بهسازی بالاست خط مترو 5 هم‌زمان با بهره‌برداری ممکن نیست و طبیعی است که ارائه خدمات نیز امکان‌پذیر نخواهد بود.

عبدالله‌پور با بیان این موضوع که «در استاندارد جهانی بر مبنای بار ترافیکی مترو نسبت به بهسازی اقدام می‌شود»، اظهار داشت: بالاست سنگ‌های کنار ریل مترو باید سرند شده و ضایعات یا بالاست‌های پودر شده آن به بیرون از تونل منتقل شود که به‌طور قطع با حرکت قطارها در طی روز ممکن نخواهد بود.

وی با اشاره به این مطلب که تجهیزات سرند بالاست‌ها تا همراهی شهرداری، شورای اسلامی شهر تهران و شرکت ساخت در دست نبود، یادآورشد: هزینه تعمیرات بسیار بالا بود که از توان مالی شرکت بهره‌برداری خارج بود.

 معاون فنی و بهره‌برداری مترو تهران در پایان خاطرنشان کرد: شرکت بهره‌برداری مترو تهران از سه سال پیش اقدامات فنی بهسازی مترو تهران-کرج را شروع کرده بود که با توجه به بار ترافیک مسافر که همه روزه در این مسیر تردد می‌کردند تعطیلی مترو ممکن نبود و لذا، عملیات بهسازی نیز ناگزیر به تاخیر افتاد.

به گزارش تین‌نیوز، در یکی دو هفته گذشته بود که شرکت بهره‌برداری مترو تهران از توقف سرویس‌دهی در خط 5 مترو تهران خبر می‌داد که به دلیل اصلی آن اشاره‌ای نمی‌شد اما امروز معاون فنی و عمرانی شرکت بهره‌برداری مترو به این ابهامات پاسخ داد.

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه گفته بود: خط 5 مترو تهران به دلیل انجام عملیات‌های بهسازی تا پایان شهریور سال جاری در روزهای جمعه پذیرش مسافر ندارد.

احسان مقدم با اشاره به ضرورت انجام بهسازی خط 5 مترو تهران افزوده بود: بیش از 18 سال از بهره برداری خط مترو تهران-کرج می گذرد و به همین خاطر شرکت بهره برداری مترو تهران بهسازی تمام تأسیسات این خط را طبق استانداردهای جهانی از دی‌ماه سال گذشته آغاز کرده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.