| کد خبر: 260044 |

آغاز جمع‌ آوری پارکینگ «پارک ارم» و بازگشایی مسیر کانال سیل‌ برگردان غرب تهران

معاون پیشگیری و کاهش خطر سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از آغاز برچیدن پارکینگ احداث شده پارک ارم با هدف رفع موانع کانال سیل برگردان غرب تهران و اصلاح اتصال کانال باکری (وسک)خبر داد.

تین نیوز

معاون پیشگیری و کاهش خطر سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از آغاز برچیدن پارکینگ احداث شده پارک ارم با هدف رفع موانع کانال سیل برگردان غرب تهران و اصلاح اتصال کانال باکری (وسک)خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، اسماعیل سلیمی با بیان اینکه کانال سیل برگردان غرب تهران با طول حدود ۹ کیلومتر یکی از کانال های مهم و اصلی شهر تهران برای کنترل سیلاب است؛ اظهار داشت: در  طول این کانال کمبود ظرفیت و نقاط گلوگاهی وجود داشته که برخی از آن ها رفع شده و تعدادی از آن مطابق مطالعات عملیاتی کردن طرح جامع جمع آوری و هدایت آب های سطحی شهر تهران باید رفع شود.

سلیمی افزود: مطابق برنامه ریزی های انجام شده، عملیات اجرایی برای رفع دو مورد از موانع شناسایی شده در مجموعه پارک ارم با پیگیری های رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیر عامل منطقه ۵ و تعامل و همکاری این مجموعه آغاز شده است.

وی تصریح کرد: یکی از این نقاط گلوگاهی و خطرزا، پارکینگ احداث شده روی کانال در محدوده پارک ارم بوده که سازه ها و تجهیزات وابسته آن جمع آوری شده و بازگشایی کانال با عملیات برداشتن دال های بتنی طی ۲۰ روز آینده انجام خواهد شد.

سلیمی با اشاره به کانال سیل برگردان غرب اظهارکرد: بازگشایی مسیر کانال در این محدوده موجب کاهش احتمال سیلابی شدن و جلوگیری از بروز خسارات جانی و مالی برای خط متروی تهران-کرج، بزرگراه شهید فهمیده و مجموعه ارم خواهد شد.

معاون پیشگیری و کاهش خطر سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ادامه داد: همچنین عقب نشینی ساخت و سازهای مجموعه پارک ارم بر اساس بازدیدهای میدانی و نقشه های مصوب در حال پیگیری بوده و عقب نشینی و اصلاح سازه ای ساختمان مذکور به منظور اتصال مناسب کانال باکری (وسک) به سیل برگردان غرب در دستور کار مجموعه ارم قرار گرفته و اقدامات اجرایی آن به زودی آغاز خواهد شد.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.