| کد خبر: 47550 |

جانشین پلیس راهور ناجا:

سهم ثبت تخلف رانندگان توسط دوربین ها ۲۳.۵ درصد رسیده است

تین نیوز | جانشین پلیس راهور ناجا گفت: سهم دوربین های کنترل سرعت در ثبت تخلفات رانندگان در راه های مواصلاتی کشور به 23.5 درصد رسیده است.
سردار موسی امیری در مراسم امضای قرارداد نصب و بهره برداری از یکهزار و 880 دوربین کنترل سرعت در راه های شریانی کشور، افزود: هم اکنون سرعت رانندگان در راه های شریانی کشور توسط 400 دوربین کنترل می شود.
وی بر نقش بازدارندگی دوربین های کنترل سرعت و سیستم های هوشمند در کاهش حوادث رانندگی در کشور تاکید کرد و گفت: سیستم های هوشمند در اصلاح رفتار رانندگان در راه های مواصلاتی کشور نقش مهمی دارند به طوری که پس از نصب دوربین های کنترل سرعت در یک منطقه سهم تخلفات از 10 درصد به 2 درصد کاهش یافته است.
امیری عدم حضور فیزیکی ماموران پلیس راهور را در راه های مواصلاتی مهم ارزیابی کرد و گفت: نصب سیستم های هوشمند نقش موثری در کاهش حوادث رانندگی و حضور فیزیکی ماموران پلیس ایفا می کند.
وی با بیان آنکه باید در راه های کشور حاکمیت قانون به 85 درصد و حضور فیزیکی ماموران پلیس به 15 درصد برسد، یادآور شد: تاکنون این برنامه پلیس راهور در راه های کشور عملی نشده، اما امیدواریم با افزایش سیستم های هوشمند و دوربین های کنترل سرعت شاهد عدم حضور فیزیکی ماموران در راه های کشور باشیم.
وی با بیان آنکه هم اکنون 171 کد تخلفات رانندگی داریم، اظهار داشت: از این میزان تنها 20 تخلف نمره منفی دارد و در ایام تعطیلات نوروزی در بسیاری از استان های کشور ماموران پلیس راهور به جای جریمه برگ تذکر به رانندگان متخلف می دهند تا رفتارهای رانندگان اصلاح شود.
گفتنی است با حضور وزیر راه و شهرسازی قرارداد نصب و بهره برداری از 1880 دوربین کنترل سرعت در جاده های کشور روز یکشنبه به امضا رسید.
این قرارداد را داود کشاورزیان رییس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور و محمد صادق مفتح مدیرعامل شرکت مبین ایران به امضا رساندند.
با بکارگیری این تعداد دوربین نه تنها امکان ثبت کنترل سرعت به صورت لحظه ای از وضعیت راههای کشور و تردد رانندگان فراهم می شود بلکه تردد مسافران و رانندگان وسایل نقلیه با امنیت بیشتری در راههای کشور صورت خواهد گرفت.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.