| کد خبر: 257243 |

◄ آنالیز هزینه هر ساعت توقف کشنده/ حق توقف کامیون ها 384 هزار تومان در ساعت است

جداول تهیه شده از آنالیز هزینه های مترتب بر توقف یک کامیون نشان می دهد نرخ حق توقف یک کامیون کشنده به همراه نیمه یدک با کاربری عمومی در حال حاضر باید حداقل 384 هزار تومان در ساعت باشد.

تین نیوز

فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا معتقد است باتوجه به اینکه تعیین میزان حق توقف کامیون ها در کلاس های مختلف کاربری در حال حاضر از وظایف کمیته های فرعی شورای عالی هماهنگی ترابری کشور است و نیز نزدیک به یک ماه از اجرایی شدن حکم دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال مصوبه ای که انجام این امر را به دو تشکل صنفی تفویض اختیار نموده بود، می گذرد، ضرورت تسریع در امر تهیه جدول پیشنهادی تعیین نرخ برای رانندگان وکامیونداران به چشم می خورد.

دریافت سریعتر اخبار و تحلیل های مهم حوزه حمل و نقل در اینستاگرام ما امکان پذیر است. برای عضویت در اینستاگرام «تین نیوز» اینجا کلیک کنید.

به گزارش تین نیوز ، محسن متقین در گفت و گو با خبرنگار ما افزود:  مسلما این امر یک وظیفه حاکمیتی است و تعطیلی بردار نیست، بعضی از رانندگان به طور کلی از اینکه باید قبل از حرکت دارای توافق کتبی با صاحب کالا در خصوص حق توقف کامیون ها باشند و این توافق را نیز در بارنامه مکتوب نمایند بی اطلاع هستند، در این خصوص وظیفه تشکل های صنفی این است که با بررسی های میدانی و محاسبات دقیق بر اساس ارزش روز هزینه ها و تورم موجود، قیمت پیشنهادی نرخ حق توقف را به متولیان تصمیم گیری اعلام نمایند.

خبر جنجالی روز را بخوانید؛

ژاپنی ها نمی توانند هواپیمای مسافربری بسازند و ایرانی ها می سازند!

◄ پاک کردن صورت مساله گرانی بلیت هواپیما با تعلیق علی بابا

وی تاکید کرد: جداول تهیه شده از آنالیز هزینه های مترتب بر توقف یک کامیون نشان می دهد نرخ حق توقف یک کامیون کشنده به همراه نیمه یدک با کاربری عمومی در حال حاضر  باید حداقل 384 هزار تومان در ساعت باشد.​

متقین عنوان کرد: در توقف کامیون در بخش حمل ونقل بین المللی به دلیل وجود هزینه‌ های بیشتری مانند تهیه ویزای رانندگان  و نیز هزینه های  آماده سازی مدارک خروج از کشور کامیون که همگی دارای تاریخ مصرف محدود است این رقم بسیار بالاتر و بالغ بر هر ساعت چهارصد هزار تومان خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

وی گفت: البته می دانیم که جنبه بازدارندگی اعداد و ارقام پیشنهادی نرخ حق توقف از جایگاه ویژه ای برخوردار است تا بتواند از توقف بی مورد و سواستفاده های احتمالی برای توقف کامیون ها در مقصد جلوگیری نماید.

این راننده کامیوندار خاطرنشان کرد: مصوبه شورای عالی هماهنگی ترابری در خصوص تعیین نرخ حق توقف موجب می‌ گردد که نرخ اعلامی دارای پشتوانه قانونی محکمی گردد و وصول مطالبات رانندگان در هنگام بروز اختلاف در مقاصد تخلیه باربا سهولت بیشتری انجام پذیر شود.

جدول هزینه هر ساعت توقف کشنده را از طریق عبارت دانلود فایل دریافت کنید.

 

downloadFile
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد 2 18

    مگه.چه.خبره
    .385هرار.تومن.مگه.طلا.میرینه.یه.مشت.دزد.شوفرن

    • سربازولایت 15 0

      اون یارویی که گفت یه مشت دزدشوفرن،چرا فامیلی خودشو گذاشته روی قشرزحمت کش حمل ونقل و راننده!!!؟؟؟

    • ناشناس 12 0

      دزد اول و اخرته اگر شوفر نباشه حمل ونقل یه مملکت فلج میشه بی همه چیز

    • ناشناس 0 0

      واقعا آدم بی‌شرفی هستی ک به راننده های زحمتکش میگی دزد.تو نظر نده.الان ی تاکسی که متوسط قیمتش ۴۰۰میلیونه داره ساعتی ۸۰ توقف میگیره.ولی کامیونی که قیمتش متوسط۵ میلیارده زیاده ۳۸۵ تمن.واقعا آدم نفهمی هستی تو

  • الله 10 0

    لعنت بر تو که دیگران رو دزد خطاب میکنی

  • کیان 12 0

    سلام عرض ادب خدمت دوستان وهمکاران گرامی کارماجوری شده که یه آدم بی خانواده بلندمیشه مینویسه براپول خواب کامیون یه مشت شوفردزد،واقعاشعورت درهمین حدهست تربیت خانوادگیت کجارفته کسی ازشمادرخواست نکرده که شمانظربدین،شمابروهمون گاوبچرون،راحتتری،

  • ناشناس 11 0

    واقعا نون درآوردن با رانندگی .وشب روز بيداري کشیدن سخته ..‌با این حوادث جاده ای .دارن با عمرشون بازی میکنن

  • ناشناس 3 1

    برادران سریع ناراحت نشید اون بنده خدا احتمالا صاحب ماشینه و بالانسبت آقایون احتمالا یه شوفر آنچنانی هم گیرش افتاده حالا اینجا مطلبی رو که فرستاده میخواست بنویسه بالانسبت شوفرهای خوب همین جمله رو ننوشت کلا متن و نوشته خودشو زیر سوال برد. بقول آقای حمید مایلی صفت میگه..بالانسبت یعنی چه؟بعدش میگه بالانسبت کلمه ای است که شخص هنگام صحبت کردن در یه مجلسی بکار میبره بعدش هر حرفی که دلش خواست به مردم میگه. حالا این بنده خدا همه چیزو گفت فقط بالانسبت نگفت.

  • رضا 2 0

    این کرایه ها بمعنای واقعی کلمه حمالیه ازهمکارای زحمتکشم معذرت میخام ..توفکرفروش ماشینم شب وروز توجاده ها هزاران خطر بیار بده تایر بیمه لوازم یدکی مکانیک کمسیون حتی یک چهارم کرایه مال راننده نیست

  • ناشناس 5 0

    لعنت خدا بر تو باد ، دزد خودت هستی عفت کلام داشته باش .

  • ناشناس 1 0

    ازوقتی که یه عده دزد شدن راننده به همه راننده ها میگن دزد از بار ذرت میدزدن از بار میلگرد میدزدن یه سریا هستن تهران تو بازار اهن شغلشون دزدی هست البته بین صاحبارا وکارخونه دارا هم دزد زیاده از باسکول میدزدن بعد خسارت میگیرن خلاصه بگم دورور ما زیاده اگه یه جعبه میوه گذاشتن کنار جاده کسی پیشش نبود هرکسی نرفت سراغش دزد نیست حق همکارو ندزدیدی دزد نیستی اگه تو عوارضی وصف ایست بازرسی وغیره حق دیگران رو رعایت کردی دزد نیستی