| کد خبر: 144981 |

۳۳ طرح عمرانی بندر شهید رجایی هرمزگان به بهره برداری رسید

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل بنادر و دریانوردی کشور گفت: ۳۳ طرح عمرانی به ارزش ۱۸۳ میلیارد تومان در بندرشهید رجایی هرمزگان به بهره برداری رسید.

تین نیوز
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل بنادر و دریانوردی کشور گفت: ۳۳ طرح عمرانی به ارزش ۱۸۳ میلیارد تومان در بندرشهید رجایی هرمزگان به بهره برداری رسید.
 
 به گزارش ایرنا، محمد سعید نژاد روز چهارشنبه در آئین بهره برداری از طرح های بندر شهید رجایی افزود: طرح های افتتاحی با هدف سرعت بخشی در حمل فرآیند حمل و نقل و بر اساس سیاست های کلان کشور برای توسعه حمل کالا و افزایش سطح ایمنی در بنادر کشور است.

وی ادامه داد: این طرح ها زمینه اشتغالزایی ۴۹۶ نفر را فراهم کرده است که بخشی از آن مربوط به خطوط ریلی است و پس از ۳۰ سال انجام شد.

مدیر عامل بنادر و دریانوردی کشور ابراز داشت: بخش دیگر مربوط به ترمینال کانتینری و شناورهای ناجی است که به شناورهای آتش پاد تبدیل شده اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: بخش قابل توجهی از سرمایه گذاری های انجام شده توسط بخش خصوصی صورت گرفته است.

سعید نژاد ابراز داشت: آن چه در بنادر کشور به عنوان فعالیت های عمرانی یاد می شود با همکاری بخش خصوصی انجام شده است.

وی یادآور شد: اقدام های دیگری در بنادر شرقی و غربی هرمزگان انجام شده و در بندرجاسک استقرار نخستین شناور ناجی انجام شده است.

بندر شهید رجایی به عنوان دروازه طلایی اقتصاد ایران شناخته می شود که جابجایی بیش از ۸۰ درصد کالاهای کانتینری در سطح کل بنادر کشور را پشتیبانی می کند. 

این بندر با برخورداری از دو پایانه تخصصی کانتینری، ۱۸ دستگاه گنتری کرین (جرثقیل سنگین وزن جهت تخلیه و بارگیری کانتینر) و۴۰ پست اسکله، بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران محسوب می شود

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.