| کد خبر: 12410 |

تصدی شهر باید بر عهده شهردار باشد

تین نیوز | رییس كمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهر مانند یك قطار در حال حركت، در مسیر توسعه قرار دارد و آن قدر سرعت این حركت و شتاب این توسعه بالاست كه بسیاری از الزامات و اقتضائات را تحت تأثیر خود قرار می‌‌دهد.
به گزارش تین نیوز از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران، مهندس محمد سالاری افزود: بودجه سال 93 شهرداری تهران که در واقع برشی از برنامه 5 ساله دوم شهر تهران است، خوب بسته شد ولی ایده‌آل نبود و تا این جای كار، تهیه و تدوین این برنامه، واقع¬بینانه، كمّی، سنجش‌پذیر و زمان‌دار به نظر می¬رسد.
وی با اعلام این كه مهم‌ترین اولویت شوراها، نظارت بر سطوح برنامه-ریزی و بودجه¬بندی و نیز انجام نظارت‌های میدانی است، تأكید كرد: امسال سال اول اجرای برنامه 5 ساله دوم شهر تهران است و شورای شهر با نظارت بر شهرداری تهران نه تنها نمی‌خواهد مچ‌گیری كند، بلكه می‌خواهد از مدیریت شهری حمایت كند.

چالش های تهران باید به دغدغه مسئولان تبدیل شود
مهندس سالاری با تأكید بر لزوم تحقق مدیریت واحد شهری، اظهار كرد: هنوز ادارات آب، برق، گاز و مخابرات، پلیس راهور و آموزش و پرورش زیر مجموعه شهرداری قرار نگرفته‌اند، در صورتی كه برای تحقق مدیریت شهری یکپارچه، تصدی‌ شهر و تصدی¬گری امور شهری همچون كشورهای توسعه یافته جهان باید بر عهده شهردار ‌باشد.
وی با اشاره به این كه فرصت تعامل موجود بین مدیریت شهری، شورای شهر، مجلس و دولت، مهم‌ترین فرصت تاریخی برای تحقق اصل 7 قانون اساسی و مدیریت واحد شهری است، تصریح كرد: اگر مدیریت شهری یکپارچه در این فرصت محقق نشود، دیگر قابل تحقق نخواهد بود. 
وی با بیان این كه اگر قرار است مسائل و مشكلات تهران با توجه به پیچیدگی‌های موجود حل و فصل شود، باید چالش‌هایی که با آن¬ها روبه¬رو هستیم به دغدغه مسؤلان تبدیل شود، اضافه كرد: اگر این طور نشود، عملاً مسائل و مشكلات برطرف نمی‌شوند.

آلودگی هوای تهران دغدغه ای ملی است
 سالاری با تأكید بر این كه موضوع آلودگی هوای تهران دغدغه‌ای ملی است، اظهار كرد: البته طرح‌هایی مانند انتقال پایتخت اساساً از پیش شكست خورده و انجام نشدنی‌اند اما همین كه مشكلات تهران از جمله مشكل آلودگی هوا در سطوح دولت و مجلس مطرح و به تشكیل كارگروهی در دولت برای حل مشكلات تهران منجر شده، اتفاق مباركی محسوب می¬شود. 
 
وی با اشاره به این كه اگر موضوعی به دغدغه تبدیل شود، به دنبال آن بودجه‌اش نیز تأمین می‌شود، تصریح كرد: وزیر نفت به شورای شهر آمدند و گفتند با توصیه رییس جمهور و تصویب مجلس شورای اسلامی، مبلغ ناشی از صرفه‌جویی مصرف سوخت كه به جیب دولت می‌رود، به شهرداری¬ها پرداخت خواهد شد.
وی با بیان این كه واقعیت این است كه شهر تهران در 100 سال گذشته به صورت ناهنجاری توسعه یافته، اضافه كرد: رفع كامل مشكل ترافیك تهران امكان‌پذیر نیست، چرا كه نه تنها در تهران بلكه در سایر شهرهای بزرگ جهان هم ترافیک وجود دارد و تولید خودرو و توسعه استفاده از این وسیله، نه تنها مشكل تهران بلکه معضل همه كلان شهرهای دنیاست. 

تهران در حوزه شبکه معابر از برنامه هم جلوتر است
 سالاری با تأكید بر این كه نقطه اوج مشكلات تهران مشكل ترافیك است، اظهار كرد: به همین خاطر مجلس و دولت نیز دغدغه ترافیك تهران را دارند و بنا بر اعلام وزیر نفت، رییس جمهور گفته‌اند اگر لازم باشد بهترین اتوبوس¬ها را برای شهر تهران وارد می‌كنیم. 
وی با اشاره به این كه با ریل‌گذاری مسیر تعامل مدیریت شهری با مجلس و دولت از سوی شورای شهر، انتظار داریم در برنامه 5 ساله دوم شهر تهران، 150 كیلومتر متروی جدید و در نهایت 700 كیلومتر مترو در تهران ایجاد شود، تصریح كرد: در خصوص مشكل ترافیك تهران نمی‌توان مدیریت شهری را مقصر دانست، چنانچه در حوزه شبكه معابر، تهران از برنامه جلوتر هم هست. 
رییس كمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران در پایان با بیان این كه در زمینه سخت افزاری، شهرداری تهران اقدامات خوبی انجام داده، خاطرنشان كرد: تا جایی كه امكان¬پذیر است باید نسبت به توسعه مترو در تهران اقدام كنیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.