| کد خبر: 127641 |

امسال هشت خط «بی‌آرتی» در اصفهان راه اندازی می‌شود

تین‌نیوز| معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه تا پایان سال هشت خط بی‌آرتی شهر راه‌اندازی می‌شود، گفت: خط میدان قدس تا جمهوری تا پایان اردیبهشت بهره برداری میشود.

 

علیرضا صلواتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه در برنامه ۱۴۰۰ شهرداری اصفهان ۱۲ خط بی آر تی پیش‌بینی شده است، اظهار داشت: تاکنون خط یک به صورت کامل فعال شده است.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیز ۹۸ درصد از عملیات اجرایی فاز اول خط دو اتوبوس تندرو در شهر اصفهان محقق شده است، ابراز داشت: خط ۲ بی آر تی اصفهان در محدوده پایانه ارغوانیه تا صمدیه پیش‌بینی شده است که این خط از محدوده مرکزی شهر اصفهان عبور کرده و علاوه بر امکان جابجایی مسافر با دیگر خطوط اتوبوس تندرو در ایستگاه تختی قطار شهری اصفهان نیز امکان تبادل مسافران را نیز دارد.

 

خط بی‌آرتی از محدوده ارغوانیه تا پایانه امام علی (ع) آماده بهره برداری است

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر خط بی‌آرتی از محدوده ارغوانیه تا پایانه امام علی (ع) آماده بهره برداری است، تصریح کرد: این محدوده دارای ۱۰ کیلومتر مساحت، ۱۸ ایستگاه و دو پایانه مبدا و مقصد است.

وی با اشاره به اینکه زیرسازی‌های خط دو بی آر تی و راه‌اندازی ایستگاه‌ها به اتمام رسیده است، افزود: علائم راهنمایی و رانندگی و ترافیکی نیز در حال نصب است.

 

صلواتی با اشاره به اینکه تاکنون ۶۰ درصد از ناوگان فاز اول خط دوم بی آر تی اصفهان تحویل شهرداری شده است، اضافه کرد: ۴۰ درصد ناوگان دیگر نیز تا ۱۰ روز آینده به شهرداری تحویل می‌شود.

وی همچنین به نصب ۲۲ دوربین ترافیکی در فاز اول خط دوم اتوبوس تندروی اصفهان اشاره کرد و ابراز داشت: پل‌های عابر پیاده این مسیر نیز در دست مناقصه در منطقه ۱۵ قرار دارد.

 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان هزینه بهره برداری از فاز اول خط دوم اتوبوس تندروی اصفهان را ۲۸ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: برای خرید ناوگان ۱۵ میلیارد تومان، زیرسازی‌های مسیر هفت میلیارد تومان، بهره‌برداری ایستگاه‌ها ۱.۵ میلیارد تومان، پل‌های عابر پیاده سه میلیارد تومان، دوربین‌ها یک میلیارد تومان و علائم ترافیکی ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

 

فاز اول خط ۲ بی آرتی اصفهان امکان جابجایی روزانه ۵۰ هزار نفر مسافر را دارد

وی با بیان اینکه خط دوم بی آرتی اصفهان امکان جابجایی روزانه ۵۰ هزار مسافر را  دارد، افزود: این مسافران در چهار منطقه سه، چهار، ۱۰ و ۱۵ شهرداری اصفهان جابجا خواهند شد.

صلواتی ادامه داد: برای جابجایی مسافران از محلات و شهرک‌های صنعتی اطراف خیابان جی به محل اتوبوس‌های تندرو سیستم حمل و نقل داخلی پیش‌بینی شده است.

 

وی در ادامه با تاکید بر اینکه تا پایان سال جاری هشت خط بی‌آرتی در اصفهان راه‌اندازی می‌شود، گفت: در این بین خط میدان قدس تا میدان جمهوری تا پایان اردیبهشت ماه بهره برداری می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به راه‌اندازی خط شیخ‌بهایی از طرف چهارباغ عباسی تا چهار راه جهاد، ابراز داشت: این پروژه نیز بهار امسال بهره برداری می‌شود.

 

وی بهره برداری از ایستگاه میدان جمهوری تا میدان آزادی با توجه به بهره برداری از تعریض پل فلزی را نیز تا پایان تابستان امسال عنوان کرد و افزود: همچنین خط بی آر تی میدان استقلال تا میدان جمهوری نیز طراحی و برای اجرای به پیمانکاران واگذار شده است.

صلواتی ادامه داد: طراحی خط بی آر تی آتشگاه از تقاطع جهاد تا سه راهی درچه نیز در حال اتمام است و بهار امسال عملیات اجرایی این خط نیز آغاز می‌شود.

 

وی همچنین به انجام عملیات طراحی خط بی آر تی میدان قدس تا پایانه آیت‌الله غفاری اشاره کرد و بیان داشت: خط اتوبوس تندرو در محور میدان لاله تا میدان بزرگمهر از طریق خیابان‌های پروین اعتصامی، حمزه اصفهانی و لاهور نیز در دست طراحی است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.