◄ ارزیابی فرودگاه های مناسب قطب(Hub) در شبکه پروازی داخلی کشور
وبلاگ تین نیوز، خلیل اله معمار زاده | لیبرالیزاسیون یا به ترجمه مصطلح آن آزادسازی در بازار هوانوردی دنیا موانع سازمانی و بوراکراتیک را جهت رقابت سالم برطرف کرده است که منجر به آزادی عمل و انعطاف در عملیات حمل و نقل هوایی در داخل کشورها و نیز بین کشورها شده است.
همزمان با روند آزادسازی، فرکانس های پروازی و تنوع عوارض، توسعه یافت و روند ورود و خروج به و
از بازار به همراه رقابت در صنعت تسهیل گردید و سطح کیفی خدمات مسافر و بار علاوه بر تنوع، ارتقاء نیز یافت.
به موازات آن خصوصی سازی در ایرلاین ها و فرودگاه ها مقدماتی را برای اداره این بنگاه ها به شکل تجاری فراهم نمود که منجر به بهبود اثربخشی (ایمنی)، کارآیی(احیای ظرفیت های بالقوه) و نهایتا کل (بهره وری) به صورت سیستمی در اجزا و کل گردید.
پس از اجرای آزادسازی، تجارب دنیا نشان می دهد، چالش ها و شرایط جدیدی برای ایرلاین ها و متعاقب آن فرودگاه ها پیش آمد که آنها را مجبور نمود، استراتژی های جدیدی را در جایگاه یابی بازار صنعت هوانوردی برای خود اتخاذ نمایند و به جای گستردگی عملیات در شبکه پروازی بر بخش های خاصی از بازار و متعاقب آن فرودگاه ها تمرکز نمایند که منجر به تغییر مدل های کسب و کار آنها گردید.
برای دریافت فایل کامل مقاله اینجا کلیک کنید.