بازدید سایت : ۵۹۱۰۶

◄ ضربه بومی گرایی به نظام توزیع عادلانه بار کامیون ها/ راه اندازی سامانه جامع بار به کجا رسید؟

واردات بی رویه، حذف اسقاط، تولیدات ناوگان داخلی، افزایش سهم ریلی و غیره منجر به ایجاد ناترازی در عرضه و تقاضا شده است؛ از طرفی بی توجهی به ضوابط سازمان راهداری و عدم نظارت واقعی، جزیره ای عمل کردن ادارات راهداری، اعمال نظرهای غیرقانونی و ناصواب سایر نهادهای استانی، همراه با زیاده طلبی و انحصار طلبی برخی رانندگان موجب بروز پدیده شوم بومی گرایی شده است.

ضربه بومی گرایی به نظام توزیع عادلانه بار کامیون ها/ راه اندازی سامانه جامع بار به کجا رسید؟
تین نیوز |

هئیت مدیره انجمن کارگری رانندگان حمل کالای جاده ای استان اصفهان در حالی به مناسبت هفته حمل و نقل یکی از مشکلات رانندگان ناوگان جاده ای کالا را بی عدالتی در توزیع بار ذکر کرده  که به گفته آنان علی رغم  پیگیری های صورت گرفته طی سه سال گذشته و وعده های داده شده، هیچ اقدام عملی در این زمینه صورت نگرفته است.

به گزارش تین نیوز، بر اساس اعلام این انجمن، واردات بی رویه، حذف اسقاط، تولیدات ناوگان داخلی، افزایش سهم ریلی و غیره منجر به ایجاد ناترازی در عرضه و تقاضا شده است؛ از طرفی بی توجهی به ضوابط سازمان راهداری و عدم نظارت واقعی، جزیره ای عمل کردن ادارات راهداری، اعمال نظرهای غیرقانونی و ناصواب سایر نهادهای استانی، همراه با زیاده طلبی و انحصار طلبی برخی رانندگان موجب بروز پدیده شوم بومی گرایی شده است.

این انجمن تاکید کرده که قوانین و ضوابط متعارض با اصول قانون اساسی، آرمان های انقلابی، فرامین دینی و مذهبی و همچنین مغایر با اخلاق حسنه در خصوص رواج تبعیض و ویژه خواری شرکت های حمل و نقل به ویژه شرکت های بزرگ مقیاس در خصوص عدم رعایت نوبت ناوگان ملکی، موجب رقابتی نابرابر و ناعادلانه شده است.

به گفته انجمن کارگری رانندگان حمل کالای جاده ای استان اصفهان، در این بین فقدان سالن و سامانه های اعلام بار در برخی استان ها و خاصه استان اصفهان موجب شده بیش از ۹۰ درصد بارها پایین تر از تعرفه بدون بارنامه و بدون رعایت عدالت در توزیع بار، حمل گردند.

بر اساس اعلام انجمن کارگری رانندگان حمل کالای جاده ای استان اصفهان، این روزها و به واسطه قطع برق قطعاً گذار تک تک افراد به چهارراه هایی که چراغ راهنمایی به عنوان نظم دهنده ترافیک عمل نمی کند برخورده و هرج و مرج ناشی از آن را حس کرده اند و احتمالاً دیده اند که هرکس تلاش می کند به هر طریق ممکن بر دیگری غالب شود و بی شک همگان معتقدند که بی نظمی تحمل ناپذیرترین وضع اجتماعی است.

به گفته این انجمن، وضعیت توزیع بار در استان اصفهان به ویژه برای کاربری های غیر از کفی دقیقاً شبیه همین وضعیت چهارراه هاست و هرچند طی سه سال گذشته به ویژه در یک سال اخیر انجمن رانندگان مصرانه پیگیر تحول در نظام توزیع عادلانه بار بوده است ولی، علی رغم  پیگیری های صورت گرفته و وعده های داده شده، هیچ اقدام عملی صورت نگرفته است.

این انجمن در پایان اظهار امیدواری کرده این زمان نقطه عطفی برای پیگیری واقعی تمامی دستگاه ها و نهادهای ذی مدخل جهت ایجاد نظام عادلانه بار در سطح استان به واسطه اجرای سامانه جامع استانی باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ظفرعظیمی مهر پاسخ

    بومی گرایی یک افت است برخی پایانه ها ظاهراً مدعی بومی گرایی نبودن هستند مثل پایانه اراک که بنده طول سی سال یک بارنامه از اراک نگرفته ام چون در پایانه اراک طوری سازمان یافته طراحی شده که راننده غیربومی دوام نیاورد حمام و خوابگاه و مراکز سوپرماکتینگ از امکانات رفاهی لازم رانندگان است که پایانه اراک زنجان کرمانشاه از دادن خدمات رفاهی عمدا خودداری می‌کنند و می‌گویند هرکس برک نوبت بگیرد طبق نوبت با میگیرد نمی‌گویند راننده در تبعیدگاه پایانه اراک چطور دو روز زنده بماند