بازدید سایت : ۷۹۱۸۴

◄ سنگ اندازی مافیای خودرو برای واردات اتوبوس خارجی / ایمنی حمل و نقل مسافری در خطر است

روز گذشته در حالی خبر غم انگیز سقوط یک دستگاه اتوبوس اسکانیا به دره با آمار فاجعه بار ۱۰ کشته در محور اندیمشک پلدختر رسانه ای شد که قائم مقام و دبیر اتحادیه حمل و نقل مسافر کشور می گوید زنگ خطر بروز این حوادث مدت هاست به صدا در آمده است.

سنگ اندازی مافیای خودرو برای واردات اتوبوس خارجی / ایمنی حمل و نقل مسافری در خطر است
تین نیوز |

روز گذشته در حالی خبر غم انگیز سقوط یک دستگاه اتوبوس اسکانیا به دره با آمار فاجعه بار ۱۰ کشته در محور اندیمشک پلدختر رسانه ای شد که قائم مقام و دبیر اتحادیه حمل و نقل مسافری مینی بوس رانی کشور می گوید زنگ خطر بروز این حوادث مدت هاست به صدا در آمده است و حتی خود او در همایشی  روز ۲۶ آذر که به مناسبت هفته حمل و نقل در شیراز برگزار شد، این هشدارها را اعلام کرده بود.

به گزارش تین نیوز، مسلم غنی پور در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به سخنانش در این همایش عنوان کرد: چرا گوش شنوا نیست، متولی حمل و نقل مسافر چه نهادی و چه مجموعه ای است؟ هشدار می دهم اگر نوسازی ناوگان صورت نپذیرد حمل و نقل مسافر به  قتلگاه آحاد مردم تبدیل خواهد شد.

قائم مقام و دبیر اتحادیه حمل و نقل مسافر مینی بوس رانی کشور افزود: اگر سازمان راهداری  و حمل و نقل جاده ای متولی حمل و نقل جاده ای کشور است به چه دلیل در تصمیم گیری ها و واردات ناوگان جاده ای عملاً هیچ کاره است؟نمایندگان  مجلس که در همایش های حمل و نقل استانی خود حضور پیدا می کنند آیا دغدغه هایی که تشکل های صنفی بیان می کنند توجه دارند؟ قطعا نه. چرا نمایندگان مجلس پیگیر مصوبات واردات ناوگان و یا نوسازی ناوگان مسافری نیستند. نمایندگان از چه کسانی در مورد حمل و نقل مشاوره می گیرن ؟ قطعا از صنف نیستند.

این فعال صنفی خطاب به رئیس جمهور اظهار کرد: آقای رئیس‌جمهور چرا نمی شنوید و نمی بینید، دیدید چه حادثه ناراحت کننده ای با سقوط اتوبوس به دره رخ داد!!!  آیا در حمل و نقل عمومی باید کسانی تصمیم گیرنده باشند که تخصصی در رابطه با حمل و نقل نداشته باشند؟  چرا از تشکل های صنفی استفاده نمی شود؟ چرا پیگیر مصوبات واردات ناوگان عمومی نمی شوید؟آیا از بخش خصوصی که با مصوبات دولت در امر واردات سرمایه گذاری کردند و امروز با هزار بهانه خارج از متن مصوبه، سنگ اندازی و جلوگیری می شود نظارت نمی شود؟این باند مافیایی کیست؟ 

غنی پور خطاب به وزیر راه و شهرسازی نیز گفت: خانم وزیر می دانید سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای عملا با تصمیم های که خارج از سازمان گرفته می شود هیچ نقش تاثیرگذاری در حمل و نقل جاده ای مسافر نمی تواند داشته باشد؟ چرا همه باید برای حمل و نقل جاده ای مسافری تصمیم گیرنده شده اند اما جوابگو نیستند؟ 

قائم مقام و دبیر اتحادیه حمل و نقل مسافر مینی بوس رانی کشور با بیان این که امروز اولویت نخست، نوسازی ناوگان است،  در مورد موضوع آلایندگی ناوگان وارداتی خاطرنشان کرد: افرادی که تصمیم گیرنده در مورد واردات ناوگان هستند باید پاسخ بدهند که چگونه می شود عمر ۵ الی ده ساله را برای ناوگان وارداتی مصوب کنید و توقع استاندارد آلایندگی یورو ۵و۶ داشته باشید، مگر نمی دانید ناوگان اتوبوس با کشنده در تولید فرق دارد مگر موقعیت جغرافیایی چه کشور های مشابه ما است که بشود از ناوگان آن کشور وارد کرد!! به کی و کجا بگوییم که ما سوخت یورو ۵ و ۶ نداریم.

 وی تاکید کرد: اگر توان نوسازی و واردات ناوگان عمومی وجود ندارد لازم است به مردم اعلام کنیم که حمل و نقل زمینی مسافر ایمن نیست و هر روز باید منتظر خبر های دردناک از قبیل واژگونی یا سقوط ناوگان باشیم و در نهایت از دست دادن هموطنان‌ باشیم. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.