◄ عدالت؛ حلقه مفقوده حمل و نقل جاده ای کالا/ نرخ دستوری و تحمیلی کرایه چه بر سر رانندگان کامیون آورد؟
شماری از رانندگان کامیون عدالت را حلقه مفقوده حمل و نقل جاده ای کالا در سال های اخیر ذکر کرده و می گویند در حال حاضر نرخ دستوری و تحمیلی کرایه حمل کالای جاده ای، جای خود را به نرخ عادلانه و منصفانه داده است.
شماری از رانندگان کامیون عدالت را حلقه مفقوده حمل و نقل جاده ای کالا در سال های اخیر ذکر کرده و می گویند در حال حاضر نرخ دستوری و تحمیلی کرایه حمل کالای جاده ای، جای خود را به نرخ عادلانه و منصفانه داده است.
به گزارش تین نیوز، اعضای هئیت مدیره انجمن کارگری رانندگان حمل کالای جاده ای استان اصفهان به مناسبت هفته حمل و نقل به بیان چند مورد از مهمترین مشکلات رانندگان ناوگان جاده ای کالا پرداخته و با تاکید بر لزوم برقراری عدالت در این حوزه، عنوان کردند: عدالت در تعیین کرایه ها، عدالت در توزیع بار و عدالت در پرداخت کرایه مهم ترین دغدغه رانندگان در این روزهاست که هر کس به طریقی آن را مطالبه می کند و فریاد می زند.
هیئت مدیره این انجمن یکی از مشکلات مهم رانندگان ناوگان جاده ای حمل کالا را چگونگی تعیین کرایه های حمل عنوان و تاکید کرده است: متاسفانه علی رغم تعیین تکلیف نحوه محاسبه کرایه در مصوبه ۲۰۹ که ماه عسل مطالبه گری رانندگان در سال ۹۷ بود تعیین کرایه ها به جای محاسبه بر اساس پارامترهای دخیل در هزینه های حمل به مصلحت بافی های مرسوم و رعایت حال همه به جز راننده و کامیون دار به عنوان سرمایه گذار اصلی مبدل گردیده است و ستاد تنظیم بازار که از قضا هیچ کنترلی نسبت به قطعات و لوازم و هزینه تعمیر کامیون ندارد مرجعی شده برای تعیین کرایه حمل.
بر اساس اعلام هئیت مدیره انجمن کارگری رانندگان حمل کالای جاده ای استان اصفهان، از آن بدتر عدم رعایت همین نرخ حداقلی توسط شرکت های حمل و نقل و عدم نظارت عملی سازمان بر عملکرد آن هاست.
به گفته این انجمن، متاسفانه نرخ دستوری و تحمیلی جای خود را به نرخ عادلانه و منصفانه داده است، به طوریکه تفاوت نرخ پیشنهادی اصناف با نرخ ستاد تنظیم بازار ۱۰۰ درصد است !!.
کرایه دستوری و هزینه دلاری یعنی نابودی حمل و نقل زمینی.... خرید کامیون و حمل بار در حال حاضر یک حماقت هست که ضرر بالایی دارد