بازدید سایت : ۸۰۷۳۱

وعده‌ تکمیل‌ آزادراه تهران ـ شمال به دولت چهاردهم رسید

حدود ۱۳۷ ماه پس از وعده وزیر اسبق راه و شهرسازی برای تکمیل آزادراه تهران ـ شمال تا پایان دولت یازدهم، معاون اول دولت چهاردهم هم این وعده را تکرار کرد.

تین نیوز |

حدود ۱۳۷ ماه پس از وعده وزیر اسبق راه و شهرسازی برای تکمیل آزادراه تهران ـ شمال تا پایان دولت یازدهم، معاون اول دولت چهاردهم هم این وعده را تکرار کرد.

به گزارش تین تیوز به نقل از خبرآنلاین، دوشنبه هفته گذشته، معاون اول رئیس‌جمهور در نشستی با سرمایه‌گذاران و بهره‌برداران آزادراه‌های کشور، بر عزم جدی دولت برای اتمام پروژه آزادراه تهران ـ شمال به‌عنوان یکی از اولویت‌های اصلی دولت تأکید کرد.

تسنیم در خبری نوشت: عارف با بیان اینکه این آزادراه با تونل‌ها و پل‌های پیچیده خود نمادی از توانمندی مهندسی کشور است، افزود: توسعه آزادراه‌های کشور همواره از موضوعات مورد توجه دولت‌ها بوده است و حمایت از بخش خصوصی نیز جزو اولویت‌ها قرار دارد.

وی با تأکید بر مزایای ساخت آزادراه، از جمله کاهش تلفات جاده‌ای، کاهش مصرف سوخت، تأثیر مثبت بر محیط زیست و صرفه‌جویی در زمان و هزینه شهروندان، گفت: دولت با وجود محدودیت منابع، از توسعه آزادراه‌ها حمایت خواهد کرد و اتمام آزادراه تهران ـ شمال را به‌عنوان اولویت اصلی خود دنبال می‌کند.

این اظهارات یادآور وعده عباس آخوندی، وزیر اسبق راه و شهرسازی، در روز معارفه‌اش است. وی در مردادماه سال ۱۳۹۲ بر ساخت این آزادراه تا پایان عمر دولت تدبیر و امید تأکید کرده بود.

آخوندی پیش از تصدی وزارت راه و شهرسازی نیز با تأکید بر اهمیت این پروژه گفته بود: «یکی از اولویت‌های کاری‌ام آزادراه تهران ـ شمال است. مهم‌ترین بحث این پروژه، مسائل مربوط به ساختارهای مدیریتی و سرمایه‌گذاری است. آزادراه تهران ـ شمال جزو پروژه‌هایی خواهد بود که به آن توجه می‌کنم و در دوران مسئولیتم این پروژه افتتاح خواهد شد.»

قطعه ۴ آزادراه تهران ـ شمال در فروردین ۱۳۹۲ (اواخر دولت دهم) و قطعه ۱ در سال ۱۳۹۸ (دولت دوازدهم) به بهره‌برداری رسید. برآوردها حاکی از آن است که برای تکمیل این آزادراه  به‌قیمت امروز حدود ۱۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

گرچه وضعیت اقتصادی کشور مشخص است و تأمین این میزان منابع مالی آسان نیست، اما حتی اگر ۱۲۰ هزار میلیارد تومان در دسترس باشد، تکمیل این پروژه پیچیده که عارف آن را اولویت دولت چهاردهم اعلام کرده است، طی ۴ سال امکان‌پذیر نخواهد بود.

کارشناسان و فعالان راه‌سازی کشور تأکید می‌کنند در خوش‌بینانه‌ترین حالت ممکن، حداقل ۶ سال زمان برای اتمام آزادراه تهران ـ شمال نیاز است و تحقق وعده دولتی‌ها در این رابطه دشوار خواهد بود.

ساخت آزادراه تهران–شمال یا آزادراه تهران–چالوس که تهران را از بزرگراه همت به شهر چالوس و نوشهر، استان مازندران متصل می‌کند و شامل چهار منطقه است، از سال ۷۵ آغاز شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس پاسخ

    تشکر
    لطفا پروژه را مرحله ای تکمیل کنید

    رانندگان مسافران و مصرف سوخت ترافیک وحشتناک و جان و مال مردم
    همه و همه بستگی به همت دولت دارد
    ابتدا مسیر دزدبن به مرزن اباد و تونل البرز به سمت تهران را تکمیل کنید

    و سپس قطعه سه