بازدید سایت : ۶۲۹۸۶

حمایت دولت از بخش خصوصی، توان فنی و مهندسی داخل کشور

معاون اول رئیس جمهور در دیدار با سرمایه گذاران آزادراه های کشور گفت: شبکه آزادراهی کشور حاصل توان و ظرفیت داخلی در حوزه طراحی و اجرای آزادراه ها با مشارکت بخش خصوصی است و آزادراه تهران– شمال، با تونل ها و جاده هایی که در آن ساخته شده، باعث غرور و افتخار است.

حمایت دولت از بخش خصوصی، توان فنی و مهندسی داخل کشور
تین نیوز |

معاون اول رئیس جمهور در دیدار با سرمایه گذاران آزادراه های کشور گفت: شبکه آزادراهی کشور حاصل توان و ظرفیت داخلی در حوزه طراحی و اجرای آزادراه ها با مشارکت بخش خصوصی است و آزادراه تهران– شمال، با تونل ها و جاده هایی که در آن ساخته شده، باعث غرور و افتخار است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی شرکت ساخت و توسعه، معاون اول رئیس جمهور در نشستی با سرمایه گذاران و بهره برداران آزادراه های کشور، بر عزم جدی دولت برای اتمام پروژه آزادراه تهران-شمال به عنوان یکی از اولویت های اصلی دولت تاکید کرد.
این دیدار که با حضور دبیر هیئت دولت،  وزیر راه و شهرسازی،  معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، رئیس کل بانک مرکزی و جمعی از سرمایه گذاران و فعالان بخش آزادراهی کشور در دفتر معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، فرصتی را برای بررسی مسائل و چالش های این حوزه فراهم آورد.
معاون اول رئیس جمهور پس از استماع گزارش ها و پیشنهادات فعالان این بخش، ضمن قدردانی از تلاش های انجام شده در سه دهه گذشته، پیشرفت ها در توسعه زیرساخت های حمل و نقل به ویژه آزادراه های کشور را قابل توجه دانست و گفت: آزادراه تهران-شمال با تونل ها و پل های پیچیده خود، نمادی از توانمندی مهندسی کشور برشمرد.
وی با اشاره به نقش حمایتی دولت ها در حوزه راهسازی، خاطرنشان کرد: توسعه آزادراه های کشور همواره از موضوعات مورد توجه دولت ها است و حمایت از بخش خصوصی نیز جزو اولویت های قرار دارد.
عارف با تأکید بر مزایای ساخت آزادراه از جمله کاهش تلفات جاده ای، کاهش مصرف سوخت، تاثیر مثبت بر محیط زیست و صرفه جویی در زمان و هزینه شهروندان، بیان داشت: دولت با وجود محدودیت منابع، از توسعه آزادراه ها حمایت می کند و اتمام آزادراه تهران-شمال را به عنوان اولویت اصلی خود دنبال خواهد کرد.
معاون اول رییس جمهور همچنین در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به مشکلات مالی و چالش های موجود در این حوزه، از فعالان بخش آزادراهی خواست تا با نگاه به بزرگی کارشان و نقشی که در خدمت به کشور ایفا می کنند، به فعالیت خود ادامه دهند.
عارف افزود: کار شما اولویت ذاتی دولت هاست، به دلیل کاهش تلفات انسانی و کاستن از سوخت مصرفی و تاثیر آن در محیط زیست و همینطور صرفه جویی در وقت و هزینه شهروندان و دیگر مزایای آن، با هر شاخصی که در نظر گرفته شود، باز هم صرفه دولت ها با ساخت آزادراه است اما به هر حال منابع دولت هم محدود است.
وی با اشاره به اینکه کاهش ۱۵ تا ۲۰ درصدی تلفات جاده ای خدمتی ارزشمند است، تاکید کرد: فعالان این بخش صرفا کار اقتصادی انجام نمی دهند، بلکه به وطن خود خدمت می کنند. ایشان همچنین آمادگی دولت برای همکاری و حمایت در چارچوب قوانین موجود را اعلام کرد و ابراز امیدواری کرد که تا پایان دولت چهاردهم، شاهد تکمیل پروژه های بزرگ آزادراهی در کشور باشیم.
معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: ما در این حوزه نیاز به قانون جدیدی نداریم اما در هر موردی که نیاز به همکاری دولت باشد، پای کار هستیم و با تمام قدرت و توان، حمایت می کنیم و خواهیم دید که تا پایان دولت چهاردهم چند پروژه بزرگ آزادراهی را به نتیجه خواهیم رساند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس ریلی پاسخ

    آقای عارف دولت ها در سالهای اخیر هیچ حمایتی از بخش خصوصی نکردند تنها پروژها یشان را با پول بخش خصوصی انجام دادند یعنی با فاینانس بخش خصوصی آنهم با بهره منفی به نفع دولت
    چرا فقط شعار می دهید عمل کنید اگر می توانید