بازدید سایت : ۳۶۲۵۹

◄ یکی از چالش های اصلی ریل تناقض سیاست هاست

محمود سالمی، مشاور کمیسیون حمل ونقل، ترانزیت و لجستیک اتاق ایران با تاکید بر لزوم بازنگری در عملکرد ماده 12 معتقد است: دولت در عمل از صنعت ریل حمایت نمی کند؛ مهم ترین قانون ماده 12 بود تا مشکلات رفع شود ولی درنهایت چنین نشد. دولت و مجلس، مجموعه بخش خصوصی متصل به راه آهن را رها کرده اند. یکی از چالش های اصلی ریل تناقض سیاست هاست.

یکی از چالش های اصلی ریل تناقض سیاست هاست
تین نیوز |

محمود سالمی، مشاور کمیسیون حمل ونقل، ترانزیت و لجستیک اتاق ایران با تاکید بر لزوم بازنگری در عملکرد ماده  12 معتقد است: دولت در عمل از صنعت ریل حمایت نمی کند؛ مهم ترین قانون ماده 12 بود تا مشکلات رفع شود ولی درنهایت چنین نشد. دولت و مجلس، مجموعه بخش خصوصی متصل به راه آهن را رها کرده اند. یکی از چالش های اصلی ریل تناقض سیاست هاست.

به گزارش تین نیوز، محمود سالمی در نشست هم اندیشی کمیسیون حمل ونقل، ترانزیت و لجستیک اتاق ایران با تاکید بر اینکه حمل ونقل در کشور اهمیتی ندارد و باید اقتصاد ایران رقابتی شود توضیح داد: در همه دنیا جاده و ریلی باهم آشتی کرده اند ولی در ایران هنوز این دو باهم در رقابت هستند. . چون اقتصاد ما رقابتی نیستند. الگوی بنادر ما نشان از انزوای اقتصادی ما دارد. صنایع ما حمایتی هستند و برای همین به حمل ونقل اهمیت داده نمی شود. باید اقتصاد ایران رقابتی شود و اقتصاد از بنگاه داری خصوصی حمایت کند. باید در وزارت راه و شهرسازی این مسئله حل شود.

وی  با اشاره به بهره وری در حمل ونقل ریلی بر لزوم بازنگری در عملکرد ماده 12 تاکید کرد و اذعان داشت: دولت در عمل از صنعت ریل حمایت نمی کند؛ مهم ترین قانون ماده 12 بود تا مشکلات رفع شود ولی درنهایت چنین نشد. دولت و مجلس، مجموعه بخش خصوصی متصل به راه آهن را رها کرده اند. یکی از چالش های اصلی ریل تناقض سیاست هاست.

خبرهای پربازدید سرویس ریلی را بخوانید:

هشدار جدی به وزیر راه: بیخ گوشمان در فاو چه می‌گذرد؟/ دلیل مخالفت عراق با راه آهن شلمچه بصره مشخص شد

گفتنی است در نشست هم اندیشی کمیسیون حمل ونقل، ترانزیت و لجستیک اتاق ایران با موضوع «چالش های حمل ونقل ریلی، راهبردها و برنامه ها» چالش های مهم حوزه حمل ونقل در دو دسته مورد بررسی قرار گرفت.

در دسته اول چالش هایی مانند نبود مرجع هماهنگ کننده ترانزیت در کشور، خود مالکی ناوگان حمل ونقل جاده ای و اتکای هزینه های جاری سازمان های زیربخشی حمل ونقل به درآمدهای آن ها قرار می گیرند که آن ها را می توان با مجموعه اقداماتی در قالب برنامه های کوتاه مدت مدیریت کرد؛ در دسته دوم چالش هایی مانند نبود نهاد راهبر لجستیک در کشور، فرسودگی ناوگان حمل ونقل، وجود موانع در رقابتی شدن حمل ونقل ریلی و جاده ای، حکمرانی نامتوازن در بخش حمل ونقل کشور و ناکافی بودن زیرساخت های شبکه ریلی کشور  قرار می گیرند که برای مدیریت آن ها به مجموعه اقداماتی در قالب برنامه های میان مدت نیاز است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.