اتاق فکر راه آهن با نخبگان برای افزایش بهره وری در صنعت ریلی تشکیل می شود
رویکرد جدید راه آهن افزایش انگیزه سرمایه گذاری بخش خصوصی در صنعت ریلی است.
مدیرعامل راه آهن در مراسم تقدیر از برگزیدگان پروژه های تحقیق و توسعه فناوری راه آهن بر لزوم تشکیل اتاق فکر با حضور نخبگان برای افزایش بهره وری در صنعت ریلی تاکید کرد و ایده های نوآورانه را برای تحول در راه آهن ضروری دانست.
به گزارش تین نیوز از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، با حضور جبارعلی ذاکری، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن، مراسم تقدیر از برگزیدگان پروژه های تحقیق و توسعه فناوری راه آهن، سه شنبه ۱۱ دی ماه جاری برگزار شد.
ذاکری در این مراسم، با اشاره به اهمیت تحقیق و پژوهش نخبگان برای بهبود وضعیت اقتصاد صنعت ریلی، گفت: رویکرد جدید راه آهن افزایش انگیزه سرمایه گذاری بخش خصوصی در صنعت ریلی است.
وی ضمن تاکید بر ضرورت توسعه اقتصاد شرکت های حمل و نقل ریلی کشور، گفت: درآمدزایی صنعت ریلی ضروری است و شرط بقای این صنعت، تغییر رویکردها است.
مدیرعامل راه آهن با بیان اینکه تولید و پرورش ایده در صنعت ریلی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، تاکید کرد: این ایده ها باید افزایش بهره وری را به دنبال داشته باشد.
ذاکری بر لزوم ورود فناوری نوآورانه برای تحول در راه آهن تاکید کرد و گفت: راه آهن از ایده های جدید مبتنی بر فناوری های نو، برای ارتقای اقتصاد صنعت ریلی استقبال می کند.
معاون وزیر راه و شهرسازی، تضمین خدمات متقابل در صنعت ریلی را یک ضرورت برای این صنعت دانست و گفت: با تضمین متقابل، هم پژوهشگر و هم مسئولان و فعالان ریلی می توانند از پژوهش ها بهره مند شوند.
وی خواستار برگزاری و ادامه سلسله نشست های پژوهشی و نخبگانی در راه آهن شد و تاکید کرد: ایجاد اتاق فکر و جمع نخبگان برای بارش افکار به صورت موضوعی با هماهنگی با معاونت ها ضرورت دارد.
برادر عزیز جناب دکتر ذاکری
تجربه اتاق فکری در دوره دکتر آقایی انجام شد و به شکست انجامید زیرا تحربه ثابت کرده اتاق فکر از بین رفقا و دوستان برلیررساندن نون به ایشان انجام شد نه برای اینکه راه آهن پیشرفت کند در زمانی که ... رییس اتاق فکر بودند این تنها دوستان ایشان بودند که در اتاق فکر عضو شدند با حقوق های نجومی برای شرکت در جلسات و متاسفانه خاک خورده های ریلی طبق معمول از بیروننظاره گر شرایط بودند البته که خدا رو شکر طرح هایشان خیلی اجرا نشد وگرنه معلوم نبود شرایط راه آهن حالا چه بود
با همین پتانسیل راه آهن جلو برید و بی علت کمیته و اتاق و اینجور چیزها درست نکنید
اتاق فکر یا اتاق تجمع دوستان برای دریافت حق جلسات نجومی آقای دکتر ذاکری ؟؟؟
شما می دانید ما هم می دانیم اگر برای تشکیل چنین اتاق هائی اصول و یا شرایط درست نوشته نشود و از افراد صالح استفاده نشود نه تنها خروجی مفید ندارد که مخرب هم هست
تجربه در دولت قبل ثابت کرد که این اتاق تبدیل شده بود به دور همی دوستان با دریافت حق جلسات نجومی خارج از سیستم های حقوقی راه آهن و با تحمیل فساد به شرکت های طرف قرارداد های نا مرتبط برای پرداخت به افراد توسط رییس اتاق فکر که آشنای همه می باشد.
تجربه ثابت کرده در این اتاق فکر ها عموما پخمه گان وابسته به شرکتها برای حصول اهداف شرکتها حضور خواهند داشت و نخبه گان ریلی بیرون گود خواهند بود
تشکیل اتاق فکر ریلی با ریاست یک درس خوانده رشته حقوق بزودی از شبکه راه آهن
سرفصل موضوعات پیگیری مشکلات حقوقی و قراردادی راه اهن برای فرار از چاله به چاه