انجمن صنفی شرکت های ریلی: رشد شاخص های اقتصادی با نرخ بلیت قطارهای مسافری همخوانی ندارد
با توجه به نرخ پائین قطارهای مسافری، امکان اجرای تعهد در مقابل پیمانکاران و تعمیرکاران وجود ندارد.
دبیر انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی مسافری و خدمات وابسته با بیان اینکه تاکنون نرخ بلیت قطارهای مسافری متناسب با سایر شاخص های اقتصادی رشد نکرده است، تاکید کرد: با توجه به نرخ پائین قطارهای مسافری، امکان اجرای تعهد در مقابل پیمانکاران و تعمیرکاران وجود ندارد.
به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، ابوالقاسم سعیدی، دبیر انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی مسافری و خدمات وابسته با اشاره به تناسب نداشتن نرخ بلیت قطار با تورم و سایر شاخص های اقتصادی، گفت: به دلیل همین نرخ پائین بلیت قطار است که هم اکنون شاهد کاهش سرمایه گذاری در این حوزه هستیم.
سعیدی تصریح کرد: جاماندگی نرخ بلیت، از حدود ۱۲ سال پیش و از زمان تفکیک فعالیت های باری و مسافری راه آهن آغاز شد.
وی گفت: در آن زمان برای تصمیم گیری در خصوص تعیین نرخ بلیت قطار، تلاش شد تا سهمی از تعرفه نرخ بلیت مسافری، از طریق نرخ و تعرفه بار تامین شود.
وی خاطرنشان کرد: بعدها بخش مسافری و باری در راه آهن از هم جدا و به بخش های خصوصی واگذار شد و این نوع نگاه همچنان ماندگار شد و در نتیجه تاکنون نرخ بلیت قطار متناسب با سایر شاخص های اقتصادی رشد نکرده است.
سعیدی گفت: اکنون با توجه به نرخ پائین قطارهای مسافری، امکان اجرای تعهد در مقابل پیمانکاران و تعمیرکاران وجود ندارد.
دبیر انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی مسافری تاکید کرد: اکنون اغلب مسافران این آمادگی را دارند که با توجه به شرایطی که راه آهن دارد، نرخ بلیت افزایش پیدا کند تا بتوانند امکانات بهتری را دریافت نمایند.