رشد شاخص های اقتصادی با نرخ بلیت قطارهای مسافری همخوانی ندارد
با توجه به نرخ پائین قطارهای مسافری، امکان اجرای تعهد در مقابل پیمانکاران و تعمیرکاران وجود ندارد.
دبیر انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی مسافری و خدمات وابسته با بیان اینکه تاکنون نرخ بلیت قطارهای مسافری متناسب با سایر شاخص های اقتصادی رشد نکرده است، تاکید کرد: با توجه به نرخ پائین قطارهای مسافری، امکان اجرای تعهد در مقابل پیمانکاران و تعمیرکاران وجود ندارد.
به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، ابوالقاسم سعیدی، دبیر انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی مسافری و خدمات وابسته با اشاره به تناسب نداشتن نرخ بلیت قطار با تورم و سایر شاخص های اقتصادی، گفت: به دلیل همین نرخ پائین بلیت قطار است که هم اکنون شاهد کاهش سرمایه گذاری در این حوزه هستیم.
سعیدی تصریح کرد: جاماندگی نرخ بلیت، از حدود ۱۲ سال پیش و از زمان تفکیک فعالیت های باری و مسافری راه آهن آغاز شد.
وی گفت: در آن زمان برای تصمیم گیری در خصوص تعیین نرخ بلیت قطار، تلاش شد تا سهمی از تعرفه نرخ بلیت مسافری، از طریق نرخ و تعرفه بار تامین شود.
وی خاطرنشان کرد: بعدها بخش مسافری و باری در راه آهن از هم جدا و به بخش های خصوصی واگذار شد و این نوع نگاه همچنان ماندگار شد و در نتیجه تاکنون نرخ بلیت قطار متناسب با سایر شاخص های اقتصادی رشد نکرده است.
سعیدی گفت: اکنون با توجه به نرخ پائین قطارهای مسافری، امکان اجرای تعهد در مقابل پیمانکاران و تعمیرکاران وجود ندارد.
دبیر انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی مسافری تاکید کرد: اکنون اغلب مسافران این آمادگی را دارند که با توجه به شرایطی که راه آهن دارد، نرخ بلیت افزایش پیدا کند تا بتوانند امکانات بهتری را دریافت نمایند.
آقای سعیدی شما لطفاً در هزینه ها صرفه جویی کنید مخصوصا تو شرکت سفیر ریل اسیا که خان احمدی هزار تا فامیل و دوست اشناش رو اونجا بند کرده با حقوق های آنچنانی...... معنی نداره این همه بریز بپاش از جیب مالکین و مردم بنفع خان احمدی و نوری که تو خواب هم این روزها رو نمی دیدند