موانع تجاری سازی متروی کرج؛ رام قطار و زمین دپو
سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج گفت: عمده مشکل ما برای اینکه قطار شهری کرج به مرحله تجاری سازی نمی رسد، تامین رام قطار و زمین دپوست.
سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج گفت: عمده مشکل ما برای اینکه قطار شهری کرج به مرحله تجاری سازی نمی رسد، تامین رام قطار و زمین دپوست.
به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، علی قاسم پور، سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج در پایان یکصد و نود و سومین جلسه رسمی شورا در جمع اصحاب رسانه حاضر شد و ضمن توضیح موارد مورد بررسی قرار گرفته در صحن شورا، به سوالات خبرنگاران حاضر پاسخ داد.
وی در این رابطه توضیح داد: بودجه مصوب سال 1403 شهرداری کرج 20 هزار و 473 میلیارد تومان بود که شهرداری پس از گذشت 9 ماه از سال جاری، بودجه ای را که به عنوان متمم پیشنهاد به صحن آورد، به 17 هزار و 843 میلیارد تومان با 2 هزار و 630 میلیارد تومان کاهش تبدیل کرده بود.
قاسم پور بخش عمده ای از دلیل این کاهش را در رابطه با سهم دولت در پروژه بزرگراه شمالی دانست و افزود: مقرر شده این پروژه با مشارکت دولت و شهرداری کرج به صورت 50 – 50 تکمیل شود که برآورد ادامه بزرگراه تا بازگشایی مسیر و افتتاح هفت هزار میلیارد تومان بود.
سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اینکه از این رقم، تامین 3 هزار و 500 میلیارد تومان را دولت و مابقی را شهرداری کرج بر عهده گرفت، مطرح کرد: این پروژه کارکرد کشوری دارد و به 14 استان کشور خدمات رسانی خواهد کرد اما تمام بار مالی آن بر دوش شهرداری بود.
وی با بیان اینکه دولت تاکنون یک هزار و 200 میلیارد تومان در وجه شرکت بزرگراه پرداخت کرده و قرار شده مابقی مبلغ را تا پایان سال جاری پرداخت کند، عنوان کرد: طبق قانون 40 درصد از بودجه مصوب شهرداری باید به حوزه عمرانی اختصاص پیدا کند.
قاسم پور ادامه داد: امروز با احتساب اوراق مشارکت و کمک دولت 72 و نیم درصد بودجه شهرداری کرج و به فرض عدم وصول بودجه دولت 63 و نیم درصد آن عمرانی است، بنابراین در هر صورت بخش عمده ای از بودجه امسال به حوزه عمرانی اختصاص دارد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج عنوان کرد: تمرکز پروژه های عمرانی شهر کرج بر سه تقاطع غیرهمسطح فلکه اول رجایی شهر، میدان جمهوری و شهدای غزه، بزرگراه شمالی، پل های B0 و B1، ادامه انقلاب تا خوارزمی، بهره برداری از ایستگاه متروی شهید سلطانی و ... است.
وی با بیان اینکه عمده مشکل ما برای اینکه قطار شهری کرج به مرحله تجاری سازی نمی رسد، تامین رام قطار و زمین دپو است، اظهار کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر کرج آمادگی کامل دارد که با دانشگاه خوارزمی در این زمینه تعامل کند و مردم بهره آن را ببرند.
قاسم پور با اشاره به حضور سردار هداوند، فرمانده انتظامی البرز و سرهنگ رحمتی پور، رئیس پلیس راهور استان در شورای شهر و برگزاری نشست مشترک افزود: این جلسه به منظور تعامل فی مابین در خصوص موضوعات ترافیکی حین اجرای پروژه های عمرانی برگزار شد.
وی با بیان اینکه همچینن برگزاری این جلسه برای تکمیل نظارت تصویری شهر در دوربین های پلاک خوان، سرعت سنج و روان سازی ترافیک لازم بود، اظهار کرد: خواسته اعضای شورا تسهیل ترافیک و خواسته ناجا، کمک به پلیس راهور در راستای تسهیل نظارت ها بود.
سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: در نهایت به این نتیجه رسیدیم که به سرعت کارگروهی بین شهرداری کرج و فرماندهی انتظامی استان البرز تشکیل شده و با برگزاری جلسات مشترک و بررسی موضوعات، نسبت به حل مشکلات مربوطه اقدام شود.
بهانه ها بس هست اقدام عملی انجام بدهید. بیست سال مردم را سر کار گذاشتید.
دیگه از این بهانه هاتون خسته شدیم یه کلمه بگین ما بی عرضه ایم نمی تونیم قطار شهری را راه اندازی کنیم ریشه انقد مردمو اذیت میکنین شما ها که از اول می دونین این مشکلات هست جرا انقد هزینه کردین
شما مسائل رو می دونستین چرا انقد هزینه کرین بد هم میگن تحریم تورمو بالا می برید کا ری که نمتونسید پیش ببرید شروع نم کردید بعد بیست سال بهانه میآوریدمردم از دست بهانه های شما خسته شدند بس دیگه
چو دخلت نیست خرج آهسته تر کن
که میگویند ملاحان سرودی
اگر باران بکوهستان نبارد
به سالی دجله گردد خشک رودی
آیا محل در آمد ها یاکمکهای دولت مشخص بود که شروع کردند ؟
زمان بندی داشت ؟
چند رئیس جمهور آمد ورفت و هنوز مترو راه نیفتاد؟
احمدی نژاد
روحانی
رئیسی
پزشکیان
کافی نیست ؟
بیست اندی گذشته ولی این مترو کرج تمامی نداره فکر کنم دارن کش میدن تا امام زمان ظهور کنه تا ایشون با دستان مبارکشون رمان قیچی کنن واین طرح افتتاح بشه
مدیران بیسواد بی عرضه