◄ مصائب نوسازی ناوگان حمل بار بدون حذف کامیون های فرسوده از چرخه حمل و نقل
نوسازی ناوگان به این معنی نیست که ناوگان فرسوده همچنان در چرخه حمل و نقل باشند و ایمنی جاده ها را در معرض خطر قرار دهند.
یک کارشناس حمل و نقل گفت: مسئولان حمل و نقل جاده ای کشور لازم است به این موضوع توجه کنند که ساختار ناوگان باری کشور ما با کشور های توسعه یافته تفاوت بسیار دارد.
فیلم پربازدید امروز را ببینید:
کامیون ولوو 9.5 میلیاردی؛ هدیه روز پدر دختر تکواندوکار 16 ساله ایرانی(فیلم)
به گزارش تین نیوز، علی اکبر عادلی افزود: در کشور ما رانندگان مالک بیش از ۸۵ درصد ناوگان باری هستند و نوسازی ناوگان به راحتی امکان پذیر نیست چون رانندگان به صورت انفرادی قادر به خرید و تعویض کامیون و یا کشنده خود نیستند.
بیشتر بخوانید:
ابلاغ تصویب نامه برنامه بازسازی و تامین ناوگان حمل و نقل ریلی و جاده ای قانون بودجه
وی به خبرنگار ما در مورد دلایل این موضوع گفت: اولا رانندگان خود مالک از نظر مالی توانایی لازم را ندارند ثانیا حتی اگر بودجه خرید هم داشته باشند با روش ثبت سفارش و واردات آشنایی کامل ندارند.
عادلی عنوان کرد: با بخشنامه های مربوط به واردات ناوگان باری، معلوم نیست چه کسانی متولی واردات کامیون و توزیع آنها بین رانندگان هستند.
وی افزود: در گذشته یک بار این شیوه اجرا شد و به شرکت های حمل و نقل بین المللی اجازه ورود کشنده داده شد اما پس از مدتی شرکت ها، کشنده ها را به راننده ها فروختند.
این کارشناس ادامه داد: در حمل و نقل جاده ای کشورهای توسعه یافته، برعکس کشور ما، مالکیت و یا اجاره ۸۵ درصد ناوگان، متعلق به شرکت ها است و از رانندگان استخدامی برای هدایت ناوگان استفاده می کنند.
وی تاکید کرد: در این کشور ها، رانندگان نقشی در مدیریت بهره برداری و نگهداری ناوگان ندارند.
عادلی گفت: با این شرح کوتاه می خواستم به ابهامات زیر پاسخ داه شود.
۱- سرمایه گذار ناوگان چه کسانی هستند؟
۲- مجوز ورود به چه کسانی و تحت چه عنوان داده می شود؟
۳- اگر مجوز واردات به صورت انبوه و یا مرحله ای صادر می شود، نحوه توزیع کامیون یا کشنده ها به چه صورت خواهد بود.
۴- رانندگان خود مالکی که توانایی مالی ندارند، سرمایه گذاران با چه شرایطی کامیون یا کشنده را به راننده ها واگذار می کنند.
۵- نوسازی ناوگان به این معنی نیست که ناوگان فرسوده همچنان در چرخه حمل و نقل باشند و ایمنی جاده ها را در معرض خطر قرار دهند.
۶- نوسازی و جایگزینی باید درست انجام گیرد نه این که وسیله تقلیه باری یا مسافری فرسوده از حیز انتفاع خارج نشود و هم چنان با تفکیک مسیر فعالیت در عرصه حمل و نقل جاده ای مورد استفاده قرار گیرند.
۷- این چه نوع نوسازی است که حمل و نقل جاده ای ورودی داشته باشد ولی آن معلوم نباشد.
۸- آیا با واردات و افزایش ناوگان، فکری به حال ضریب اشغال بار و مسافر شده است.
۹- سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای چه برنامه ای برای تبدیل ناوگان خود مالکی به شرکت های مالک تدارک دیده است و تا کی می خواهد با سیاست خود مالکی حمل و نقل جاده ای بار را مدیریت کند.
۱۰- سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با چه معیاری تشخیص داده است که فقط باید کشنده یا کامیون وارد شود؟
۱۱- در همه کشور ها تعداد ناوگان، ساختار ونوع کاربری آنها را بر اساس حجم و وزن تولیدات داخلی یا واردات و نوع کالا در کوتاه ، میان و بلند مدت برآورد می کنند. حمل و نقل جاده ای کشور ما چگونه تشخیص داده است که فقط کشنده و یا کامیون باید وارد شود.
۱۲- آیا اگر تعداد تریلی ها و یا کامیون ها با وجود عدم اسقاط وسایل نقلیه قدیمی به ناوگان موجود اضافه شود، آینده نگری شده است که در صورت نبود بار چه اتفاقی رخ می دهد؟
خدا کنه اسقاط بشن کامیون ۴۰ سال کار،دیگه چی داره
دهه هشتاد تعداد زیادی کشنده اکتروس و آف اچ نسل قدیم کامیون آف ام ۹ و آتیگو در اختیار پایانه ها برای واگذاری به رانندگان گذاشته شد اگر به آرشیو ثبت اسناد مراجعه شود ۹۰ درصد کامیونها توسط انجمن صنفی رانندگان به غیر راننده ها مهندسان پیمانکاران کشاورزان و سرمایه داران فروخته شد و درصد کمی هم برای رد گم کنی به رانندگان و دوستان انجمن صنفی رانندگان فروخته شد .دست انجمن صنفی نباید هیچ امانتی به نام رانندگان سپرده شود لاستیک روغن همه را باید سازمان مدیریت کند
با عرض سلام من مالک کامیون مدل ۱۳۶۰ هستم ولی هیچ موقع با توجه به اینکه میتوانند با یک استعلام یا سرچ ساده مالکان کامیونهای فرسوده را مطلع کنند که مثلا فلان طرح هست یا بهیچوجه به شخص مناطلاع نداده و از همه طرحهایی که قبلا بوده هیچ آگاهی نداشته و ندارم اگر طرحی هست باید به اطلاع مالکان رسانده شود و چون اکثرا یا مشغول کار هستیم یا ....جراید و .... مراجعه نمیکنیم لذا خواهشمند م اگر طرحی نو طراحی میکنید برای اینکه ناوگان فرسوده از رده خارج شود باید به اطلاع تک تک مالکان این خودروها که عرض کردم کار مشکلی هم نیست اطلاع دهند .
سپاسگذارم
انجمن خودش با دلالان دست به یکی هست و بقول معروف دستشان تو یک کاسه می باشد
من الان کشنده مدل ۶۳ دارم پول ندارم تعویض کنم همش دادن دست دلال
من خودم راننده ای هستم که سال گذشته کامیون وارداتی وارد کشور کردم دولت اصلا بفکر راننده نیست تمام هستی و نیستی بنده را گرفت علاوه بر اینکه 8ماه بیکار بودم دولت فقط بخاطر در امد خودش واردات انجام دادند. بلکه باید ماشین اسقاط میکرد تا واردات انجام دهد کامیونها را با قیمت بالا وگمرکی بالا ودلال بازی به دست ما رساندند و ماشین اضافه کردند قشر کامیوندار نابود شد رفت
من نمی دونم با این همه واردات کشنده..و از طرفی اسقاط هم ندارند..بار رو از کجا میخواهند تامین کنن .برای سال آینده شاید هزار مشکل بار پیدا بشه
باسلام اول مشکل راننده با این باربری ها حل کنید بار بری حذف کنید برنامه ای برای گرفتن بار نامه گرفتن مستقیم از وزارت راه ایجاد کنید دلای باید حذف شود بخدا هم صاحب بار راضی خواهند بود هم راننده دنیا تغییر کرده اگر عقب هستیم علت نبود مدیر کار آمد وخلاقیت هستش و مدافع حق زحمت راننده بکشه بی خوابی وهزار مشکل راننده ولی کرایه دلال یا همان باربری نصفش بگیره آن وقت راننده تو فشار مشگلات از بین بره چرا دیگه پول ودرامد براش وجود نداره که کامیون نوسازی انجام بده یا بره سمت قاچاق سوخت وکالا مشکلات از سر بی مدیریتی سازمان ایجاد شده حل کنید تا کشور آسیب بیشتر نبینه
سلام آلن ترابر نت کرایه حمل نگاه کنید و به بارنامه صادر شده هم نگاه کنید آیا کرایه صادره در بارنامه همان کرایه اعلامی میباشد دلال بازی اسم شده بار بری چرا باید زحمت راننده بکشد دلال پول مفت ونیمی از کرایه جلو از راننده بگیرد
حرف همه افراد دلسوز ووطن پرست حذف دلال دلال دلال حالا بهاسم باربری املاک بار فروش و و و
نه والا تو این مملکت فکری به حال کسی نمیشه فقط یک طرز فکر خطی دارن اجرا میکنن اونم با چه اجرایی که هزاران نفر رو از نون خوردن میندازن.ای لعنت بر سردمداران این حکومت که مردم رو به گدایی انداختن
قبلا طرحهایی بود با عنوان کلید ب کلید الان هم این همه کامیون در داخل کشور تولید میکنن واردات میکنم ولی توجه نمیکنن کسی که کامیون فرسوده بخاطر تفاوت قیمت کامیون های جدید نمیتونه کامیونش رو جایگزین بکنه.باید ی راه حلی برای این موضوع درنظر بگیرن.
اجازه رفت وآمد داده نشه واسقاط شن وکامیون وارداتی یک سوم برسه دست راننده
همینماشینهایقدیمیهستنتواینجادهچهعرضکنمتواینچالههادوامدارناولجادهبعدباربعدشمماشینولینهدستدلالتوهراستاندستسازمانراهداریواطلاعرسانیبهرانندگانوسلام
فقط حرف .همه دروغ میگید. چرا همون اول این حرفا رو نمیزنید. الانم آقایان مالکین مطمعن باشید دسیسه ای چیدند که همه بشن راننده و مالکان بشن خودشون. متن حرفشو خوب بخونید و توجه کنید چی داره میگه ا
سلام الانه با یک نگاه اجمالی هم میشه فهمید ۸۰ درصد چرخه ترانزیت را ماشین های وارداتی دارن انجام میدن اگه دولت بودجه داشت و به رانندها میداد خوب بود تا همه ماشین وارداتی و اروپایی داشته باشند حالا که بوجه نیست واون راننده ای که بودجه نداره داره زندگی میکنه اما در حاشیه
ماشین هامونو که تعویض نمیکنین هر چند وقت یاداوری هم میکنید که ژن خوبها در اولویتند وشماکهنه سوارا باید تو همون فرسودها بمیرید
باسلام بنده باکارباکشنده ی۴۰سال دیگه توانی ندارم ونمونده که به تنهایی بتونم عوضش کنم لطفامسئولان زیربط فکری برای شرایط بهترکاری بیاندیشند واقعاکاروایمنی جاده وراننده ب این شکل درخطره
اگه بخواهند میشه چراقبل از انقلاب که ارتباطات اصلا نبود شد
باسلامفعلابرادراندوذسیرنشدنهرموقعدندانتمعراکشیدنیهفکریمیکنن
ای داداش دلمون خونه با این کامیونهای پوسیده معلوم نیست کی به کیه روزگار به کام دلالان با هم دستی دولت وای به حال ماها