بازدید سایت : ۸۱۲۹۸

تلاش برای آماده سازی دومین دستگاه حفار مکانیزه در پروژه احداث خط 10 مترو تهران

همان طور که پیشتر عنوان شده بود، تلاش مدیریت شهری پایتخت برای تسریع روند احداث خط 10 مترو که از خطوط جدید شبکه مترو تهران به حساب می آید، در قالب افزایش تعداد دستگاه های حفار مکانیزه و ازدیاد جبهه های کاری این پروژه ادامه دارد.

تین نیوز |

همان طور که پیشتر عنوان شده بود، تلاش مدیریت شهری پایتخت برای تسریع روند احداث خط 10 مترو که از خطوط جدید شبکه مترو تهران به حساب می آید، در قالب افزایش تعداد دستگاه های حفار مکانیزه و ازدیاد  جبهه های کاری این پروژه ادامه دارد.

 

تلاش برای آماده سازی دومین دستگاه حفار مکانیزه در پروژه احداث خط 10 مترو تهران

همان طور که پیشتر عنوان شده بود، تلاش مدیریت شهری پایتخت برای تسریع روند احداث خط 10 مترو که از خطوط جدید شبکه مترو تهران به حساب می آید، در قالب افزایش تعداد دستگاه های حفار مکانیزه و ازدیاد  جبهه های کاری این پروژه ادامه دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه(مترو) خط 10 مترو به طول 47 کیلومتر، شامل 35 ایستگاه بوده و یک کریدور شرقی- غربی در پهنه شمالی شهر تهران، از وردآورد تا محدوده تهرانپارس را تحت پوشش حمل و نقلی خود در خواهد آورد.

برنامه طراحی شده برای حفاری و ساخت تونل در فاز نخست این خط ، براساس به کارگیری 3 دستگاه حفار مکانیزه بوده که اولین دستگاه از کارگاه دریاچه شهدای خلیج فارس، در تاریخ 18 مهر 1402 رسما شروع به کار کرده و در حال پیشروی به سمت شرق می باشد.

دستگاه حفار مکانیزه دوم،  هم اکنون در کارگاه ایستگاه جنت آباد، مرحله مونتاژ و به روزرسانی را پشت سرگذاشته و پیش بینی می شود در بهار سال 1404 آماده شروع عملیات حفاری و ساخت تونل شود. همزمان با مونتاژ و  نوسازی این دستگاه، شفت شروع حفاری تونل بخش دوم از خط 10( از محدوده ایستگاه جنت آباد تا حوالی نمایشگاه بین المللی تهران) در حال حفاری و نصب سازه های نگهبان (شمع و استرات) بوده و حدود 20 درصد از شفت (تا تراز استرات ها) حفاری شده است.

گفتنی است قطعه نخست خط 10 مترو تهران از میدان دریاچه شهدای خلیج فارس تا محدوده نمایشگاه بین المللی تهران به طول تقریبی 20 کیلومتر، با دو دستگاه حفار مکانیزه، حفاری و سگمنت گذاری خواهد شد. در صورتی که تزریق نقدینگی طبق برنامه صورت پذیرد، امکان حفاری و ساخت تونل در مسیری به طول تقریبی 10 کیلومتر در سال 1404 وجود دارد و حتی می توان امیدوار بود در سال 1405 تونل قطعه نخست این خط جدید شبکه مترو تهران احداث شود.

با توجه به اینکه قطعات اول و دوم خط 10 مترو در ایستگاه های وردآورد، کوهسار و میدان کتاب با خطوط 6 ، 7 و خط تهران – کرج تبادل مسافر خواهند داشت، اهمیت تکمیل هرچه سریعتر این مسیر مهم و استراتژیک به لحاظ کاهش بار ترافیک بزرگراه های تهران – کرج، جاده مخصوص، شهید همت، حکیم و نیایش بسیار زیاد به نظر می رسد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.