بازدید سایت : ۱۶۹۸۴۳

شرح حادثه مرگبار قتل رانندگان از زبان فرماندار نیریز/ نزاع خونینی که چهار راننده در آن کشته شدند

راننده ای هم که به آنجا رفته بود تمرد و تخلف کرده بود. زمانی که دیده بود فضا مناسب نیست، نباید برای بارگیری می رفت. او برای بارگیری رفته بود و آنهایی که تجمع کرده بودند جلوی او را گرفته بودند و اجازه بارگیری نداده بودند. بحثی شده بود و می خواسته درگیری شود، راننده هم فرار می کند و سوار کامیونش می شود. یک کامیون مستقیم حرکت کرده و به کسی برخورد نکرده بود. اما این راننده متأسفانه بر پایه فیلمی که ما دیدیم، در حال فرار از سنگ هایی که پرت می شده، تقریباً ۱۸۰ درجه چرخش کرده و به تجمع کنندگان برخورد کرده بود.

شرح حادثه مرگبار قتل رانندگان از زبان فرماندار نیریز/ نزاع خونینی که چهار راننده در آن کشته شدند
تین نیوز |
فرماندار نیریز درباره درگیری مرگبار رانندگان در این شهرستان، با تسلیت این حادثه گفت: رانندگان سال ها به لحاظ بارگیری، با هم درگیر بودند و بیشترین درگیری ها هم بین رانندگان قطرویه و مشکان بوده است.

به گزارش تین نیوز به نقل رسانه هورگان، یعقوب خسروانی افزود: جلسات متعدد شورای تأمین داشتیم و از صنف مربوطه و باربری ها هم خواستیم تا برای جلوگیری از ادامه درگیری ها، راهکارهایی به ما ارائه دهند تا از این مسئله جلوگیری کنیم.

بارگیری سیستمی با تایید رانندگان اجرا شد

وی تاکید کرد: آنها هم بر اساس درخواست رانندگان بارگیری را بر پایه سیستمی که یک سیستم بارگیری قانونی است و در کشور هم اجرا می شود، به ما اعلام کردند. به همین منظور جلسه ای با اعضای شورای تأمین و صنف مربوط و تعدادی از رانندگان به نمایندگی از بقیه آنها داشتیم و توضیحات لازم را در آن جلسه دادیم. رئیس اداره راهداری هم توضیحات لازم را ارائه داد. در آن جلسه، هم رئیس صنف مربوط، هم باربری ها و هم نمایندگان راننده ها قبول کردند که این کار خوبی است و ما هم قبول داریم.

او ادامه داد: چون تعداد مطالبه گرها زیاد بود، ما نمی توانستیم همه را دعوت کنیم. ضمن این که از نظر قانونی ما فقط می توانستیم صنف را دعوت کنیم؛ چون صنف نماینده همه آنها است. اما من چون می خواستم آنها در جریان قرار بگیرند، خواستم نماینده رانندگان از سه بخش بیایند. آنها هم خودشان نماینده شان را انتخاب کردند و آمدند. بعد از آن قبول کردند و قرار شد این سیستم اجرا شود. به خاطر همین که اجرا شود، ما تأکید کردیم هرچه زودتر شرکتی که قانونی است و متولی این کار است دعوت شود و توضیحات لازم را بدهد.

خسروانی گفت: در ادامه، صنف و شرکت های باربری، شرکتی به نام بیتابار را به ما معرفی کردند و گفتند قانونی است. ما هم همان ترکیب قبلی را دعوت کردیم و جلسه گرفتیم. نماینده شرکت هم توضیحات لازم را به همه افراد اعلام کرد و با توضیحاتی که داد، همه قبول کردند. یعنی هم نماینده رانندگان و هم باربری و هم صنف که قانونی است.
فرماندار نیریز افزود: با توجه به این که قبول کردند، ما اعلام کردیم تا ۲۴ آبان رانندگان بروند در سامانه ثبت نام کنند. خودِ صنف و باربری ها هم آنها را توجیه کنند که نحوه ثبت نام به چه شکلی است، مدارک شان را ارائه دهند و ثبت نام کنند. از ۲۴ آبان تا ۳۰ آبان صنف و باربری ها کارهای قانونی اش را انجام دهند و از اول آذر ماه هم این سیستم اجرا شود. این کار را انجام دادیم و قبل از این که انجام شود، متوجه شدیم تعدادی جلوی باربری تجمع کرده و با بلوک دیواری چیده و برق را قطع کرده اند. ما دوباره گفتیم بیایند تا ببینیم حرفشان چه است. دعوتشان کردیم و نماینده رانندگان و باربری ها با حضور شورای تأمین  آمدند.

درخواست رانندگان قطرویه چه بود؟

وی افزود: این افراد درخواستشان در جلسه قبلی این بود که ما سیستم بارگیری را قبول داریم؛ اما رانندگان قطرویه خواسته دیگری داشتند و می گفتند اجازه دهید ۱۰ دقیقه اول بارگیری برای ما باشد. این قبلاً صحبت شده بود و بقیه رانندگان قبول نمی کردند. صنف و باربری می گفتند این کار قانونی نیست و دیگر رانندگان معترض بودند. ما قرار بود به این جریان آرامش دهیم و یک کار قانونی را مصوب کنیم. ما به عنوان شورای تأمین که نمی توانیم یک کار غیرقانونی را قانونی کنیم؛ این یعنی دامن زدن به همان اعتراضات نابحق. 

فرماندار عنوان داشت: همه اعتراضات به خاطر بارهای مسیر خوب با کرایه خوب است که در همان ابتدا گرفته می شود. باز هم دعوتشان کردیم و دیدیم باز هم تکرار بر همین موضوع دارند؛ روز چهارم آذر از ساعت ۱۳ تا اذان مغرب با آنها جلسه داشتیم. در این جلسه شورای تأمین که با حضور صنف و باربری ها یک روز قبل از حادثه برگزار شد، تأکید کردیم آیا قبول دارید که قطرویه از نظر تعداد کامیون و تریلر ها حقی دارد؟ چون تعداد آنها بیشتر است و تقریباً برابری می کند با دو بخش. قبول کردند و گفتیم حال که قبول دارید، باید امتیاز بیشتری برای آنها در نظر بگیریم. گفتند بله و باید انجام شود. گفتیم با توجه به این که آنها به طور کلی بابت یک سری مسائل مثل کشاورزی و زیست محیطی و …  متضرر شده اند، باید توجهی هم به آنها بشود. آنها قبول کردند و گفتند پس به شرکت بگویید ما می خواهیم امتیازاتی را به شکل قانونی برای آنها در نظر بگیریم. در همان جلسه گفتم با شرکت تماس بگیرید و گوشی را به خود بنده دادند. از آن شرکت خواستم و  گفتم ما می خواهیم این کار را به طور سیستمی انجام دهیم و این موضوع را در سیستم تعریف کنیم. گفتند چون سیستم را به شکل شهرستانی اجرا می کنیم و آن را بخشی نمی کنیم تعریف نشده است. گفتیم پس ما صبر می کنیم و یک وقت به شما می دهیم. نیم ساعت بعد گفتند ما هنوز به نتیجه ای نرسیده ایم و قرار شد جواب قطعی بدهند تا ما به آنها اعلام کنیم. در جلسه من به عنوان رئیس شورای تأمین باید آن چیزی را که قانون است و صنف می گوید و در باربری ها و کشوری اجرا می شود اجرا کنم. شورای تأمین که متولی کار نیست. مصوبات این شورا بر اساس قانون و در راستای نظم و امنیت شهرستان است. در جلسه رفتیم و دیدیم باز هم اصرار بر آن دارند. به آنها گفتیم ما دنبال راهکاری هستیم که حق شما دیده شود، نه آن ۱۰ دقیقه اول. اما قطعاً و یقیناً بدانید که ما این را برای شما لحاظ می کنیم و منتظر جواب شرکت هستیم. 

وی اضافه کرد: آنها اصرار داشتند و ما گفتیم تا زمانی که شرکت جواب ما را ندهد، نمی توانیم بگوییم. گفتیم منتظر باشید و کمیته ای هم با ترکیبی از نماینده شورای تأمین، نماینده باربری ها و نماینده صنف تشکیل داده ایم که بر اجرای این سیستم نظارت کنند تا اگر احتمالاً در این سیستم اجحافی شود، حقی تضعیف شود و ایرادی منطقی وارد شود، بررسی و اصلاح کنند. به آنها گفتم که هیچ حق الناسی را بر گردن خودمان نمی گذاریم. قرار شد از این مسئله تمکین و آن را اجرا کنند. این مصوبه شورای تأمین است.

قرار بر تجمع نبود

خسروانی بیان داشت: به آنها گفتیم که دیگر تجمع نکنید. ما می خواهیم به خواسته خودتان عمل کنیم؛ فقط چون برنامه نرم افزاری و سیستمی است، باید صبر کنید تا راهکار آن اجرا شود. تأکید کردیم که اگر احیاناً رانندگانی که ثبت نام می کنند و می خواهند بارگیری کنند، رفتند و دیدند فضا مناسب نیست، ورود نکنند. گفتم اگر چنین بود برگردید و مطمئن باشید که اگر برگشتید، خسارت آن باری را که بابت آن متحمل شده اید، ما از طریق و از طرف کسانی که باعث این کار شده اند می گیریم و به شما پرداخت می کنیم. ما آنجا دوربین داریم و اگر رفتید و  فضا مناسب نبود، برگردید. آنها قبول کردند و رفتند. ضمن این که ما در جلسه شورای تأمین تأکید کرده بودیم نیروهای امنیتی مستقر باشند و پوشش بدهند و هرجا که لازم شد، نیرو به اندازه نیاز باشد. بالاخره فضا را مناسب می دیدیم؛ چون خواسته آنها تأمین شده بود. پس با توجه به توضیحاتی که ما دادیم و صحبت هایی که کردیم و در شورای تأمین همه تأکید کردند، دیگر هیچ جایی برای اعتراض نمی دیدیم.

رانندگان تجمع کردند

با این وجود صبح اول وقت پنجم آذرماه (روز حادثه)، من با فرمانده انتظامی تماس گرفتم و ایشان گفت اوضاع خوب است، نیروها هستند و مشکلی وجود ندارد. در ادامه مراسمی مربوط به هفته بسیج بود که با مسئولان به آنجا رفتیم و اتفاقاً کنار فرمانده انتظامی نشسته بودم که تماس گرفتند و گفتند اتفاقی افتاده. من هم همراه ایشان به سرعت به فرمانداری آمدم و پیگیری کردیم. متأسفانه با وجود تأکیداتی که کرده بودیم، هم تجمع شده بود و هم رانندگانی که رفته بودند بارگیری کنند، تمرد کرده بودند و تعدادی از آنها به آن چیزی که مصوب شده بود گوش نکرده بودند. البته من همین جا صادقانه و خالصانه از بیشتر رانندگانی که واقعاً تمکین و قبول کردند و مصوبات را پذیرفتند و همراهی کردند تشکر می کنم. اما تعدادی از رانندگان آنجا تجمع کردند و این خلاف قانون بود. راننده ای هم که به آنجا رفته بود تمرد و تخلف کرده بود. زمانی که دیده بود فضا مناسب نیست، نباید برای بارگیری می رفت. او برای بارگیری رفته بود و آنهایی که تجمع کرده بودند جلوی او را گرفته بودند و اجازه بارگیری نداده بودند. بحثی شده بود و می خواسته درگیری شود، راننده هم فرار می کند و  سوار کامیونش می شود. یک کامیون مستقیم حرکت کرده و به کسی برخورد نکرده بود. اما این راننده متأسفانه بر پایه فیلمی که ما دیدیم، در حال فرار از سنگ هایی که پرت می شده، تقریباً ۱۸۰ درجه چرخش کرده و به تجمع کنندگان برخورد کرده بود. متأسفانه در این حادثه و درگیری، سه نفر همان جا فوت می کنند و دو نفر بلافاصله به بیمارستان شهدای سلامت نیریز اعزام می شوند. ما همان لحظه به بیمارستان اعلام کرده بودیم و آنها آمادگی لازم را داشتند. تأکید کردیم رسیدگی کامل شود و در صورت نیاز حتماً به شیراز اعزام شوند. من خودم هم با بیمارستان و هم با رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و معاون درمان در ارتباط بودم و گفتم به هر شکلی شده مصدومان را اعزام کنیم که گفتند یک نفر شرایط اعزام را دارد، برای نفر دیگر آمادگی را داریم که زمینی یا هوایی اعزام شود؛ اما باید پزشک متخصص اجازه دهد. اما متأسفانه بامداد روز ششم آذر خبر دادند آن عزیز هم فوت کرده است. مصدوم دیگر هم در حال بهبودی است.این اتفاق واقعاً برای ما سخت است و قابل بیان نیست.

راننده فرار کرد اما دستگیر شد

وی افزود: راننده ای هم که مرتکب این جرم شده بود، فرار کرده بود و بلافاصله توسط نیروهای امنیتی دستگیر و به مراجع قانونی تحویل داده شد. مطمئن باشید که قانون کار خودش را بر پایه مدارک و اسنادی که دارد، انجام می دهد. قاضی مربوط خودش قطعاً به این پرونده رسیدگی می کند و مراحل قانونی آن طی خواهد شد. به هر حال قضات و مراجع امنیتی در حال تحقیقات و بررسی لازم هستند و  قطعاً با کسانی که مرتکب این حادثه تلخ شده اند، برخورد قانونی می شود.»

فرماندار گفت: با توجه به شایعاتی که شده، چون حادثه تلخی بود، خانواده هایشان را آوردیم و از طریق اعضای شورای تأمین واقعیت ها به آنها تفهیم شد و بعد از آن حادثه، با شوراهای دو بخش چندین جلسه را با آنها و معتمدانشان داشتیم. با نمایندگان رانندگان جلسه داشتیم و چیزی که واقعیت بوده و در فیلم دیدیم، گفته ایم و به آنها تفهیم شده است.

به شایعات دامن نزنید

فرماندار نیریز تاکید کرد: من واقعاً این حادثه تلخ را تسلیت می گویم و امیدواریم روح عزیزان شاد باشد و مصدوم عزیز هم شفای کامل پیدا کند. ضمن تشکر از همه عزیزان از جمله شوراهای اسلامی شهرهای تابعه، معتمدین و اکثر رانندگان که در آرامش این حادثه کمک کردند، خواهشی که از شهروندان عزیز و بزرگوار که همیشه همراه که همیشه حامی قانون بودند دارم، این است که دیگر به این فضاهای حقیقی و مجازی و شایعاتی که باعث تشویش اذهان عموم شود، دامن نزنند. خدای ناکرده کاری را که باعث درگیری های دیگری شود انجام ندهند. این کار اولاً اخلاقی نیست و بعد از آن هم قانونی نیست. مواردی در برخی گروه ها بوده که مسئولان آن را خواستیم تا حذف کنند و مطمئن باشند قانون ما که برگرفته از شرع ما و حامی مردم است، پیگیر مسائل است.

وی ادامه داد: در همین راستا نمایندگان استان در جلسات ما حضور پیدا کردند؛ هم مدیر کل امنیتی استانداری بلافاصله اینجا بود، هم جانشین فرمانده فراجا استان، هم فرمانده عملیات فراجا استان، در جلسات شورای تأمین روز حادثه و بعد از حادثه بودند و پیگیر قضایا هستند. قانون کار خودش را انجام می دهد و کاری که به مسئله دامن بزند، هیچ کمکی به خانواده ها و به این صنف نمی کند و فقط برای خانواده ها مشکل ایجاد می کند و باعث نگرانی بیشتر می شود. من به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان و رئیس شورای تأمین و خادم مردم، از مردم عزیز می خواهیم به شایعات توجه نکنند. همه باید به قانون تمکین کنند و اگر افرادی نخواهند بپذیرند، ما باز هم تذکر می دهیم؛ اما اگر افرادی بخواهند باز هم در فضای مجازی باعث تضییع حق و حقوق مردم شوند، قانون با آنها برخورد می کند.

فرماندار نیریز در مورد وضعیت ادامه بارگیری ها عنوان داشت: ما باز هم دیروز جلسه گرفتیم و قرار شد آن شرکت بررسی کند. دیروز گفتند چیزی که ما پیشنهاد دادیم قابلیت اجرایی دارد. به محض این که اعلام کردند، ما از کارخانه های سیمان که تبعات زیادی ندارد شروع می کنیم و  در موردکارخانه فولاد هم به محض آن که آن سیستمی که حق و حقوق هر بخشی در آن دیده شده تعریف شود و قابلیت اجرا داشته باشد، به رانندگان اعلام می کنیم و آنها را با همان ترکیب دعوت می کنیم. با حضور نماینده های رانندگان سه بخش، مسئله را به آنها توضیح می دهیم و آنها را توجیه و برنامه را اجرا می کنیم.

خسروانی گفت: در این زمینه اول رانندگان متضرر می شوند. من در جلسات قبل هم گفتم آنها اکثراً قسط دارند و اگر  یک روز ماشینشان بخوابد، قسطشان به مشکل می خورد. بعد از آن هم کارخانه به مشکل می خورد و به اقتصاد کشور ضرر می زند. از همه مهمتر برای ما امنیت مردم و امنیت جان و مال این صنف مهم است.

وی افزود: مطالبه گران عزیز بدانند؛ همان طور که شخصی به پزشک مراجعه می کند، می تواند دستورات پزشک را اجرا و یا در غیر این صورت می تواند به پزشک دیگری مراجعه کند. شخص، افراد یا صنفی که به یک جایگاه قانونی مراجعه می کنند، یا باید تمکین کنند و یا می توانند به مراجع بالاتر مراجعه نمایند. اما حق تعرض و یا تقابل با قانون را نخواهند داشت؛ چرا که این امر هم باعث تضییع حقوق خودشان و هم باعث اخلال در نظم و امنیت جامعه می شود.

پیگیر مسئولیت های اجتماعی هستم
فرماندار نیریز به موضوع مسئولیت های اجتماعی اشاره کرد و عنوان داشت: «بنده به عنوان نماینده دولت، هم در دولت سیزدهم و هم در دولت چهاردهم در خدمت مردم هستم. هم استاندار قبل و هم استاندار جدید که ما خدمت آنها بودیم، به همه فرمانداران تأکید کردند که حامی و پشتوانه اجتماعی نظام و دولت که مردم هستند باشیم.

من حق مسئولیت های اجتماعی مردم را پیگیر بوده و هستم و تأکید می کنم از زمانی که به اینجا آمدم، دو جلسه با معادن و کارخانجات و مدیران آنها گذاشتم و به آنها تفهیم کردم که مسئولیتهای اجتماعی اینجا باید به مردم پرداخت شود. ضمن این که از بخشهایی که پرداخت کردند تشکر می کنم.

در دو جلسه قبل قبول کردند که یک هیئت مدیره به عنوان خیرین صنعت و معدن تشکیل دهند و تمامی مسئولیت های اجتماعی که حق مردم عزیز است، در یک حساب واریز شود. هیئت مدیره و مدیرعامل نظارت کنند و کمیته ای با مسئولانی که جایگاه حقوقی دارند تشکیل دهیم و بر آن نظارت کنند. ترکیب آن خود فرماندار به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان و اعضای شورای تأمین، نماینده مردم در مجلس، امام جمعه و نمایندگان مردم به عنوان رؤسای شورای سه نقطه شهرستان هستند. آنها در جلسات بیایند و بر پایه حق هر بخش، مسئولیت اجتماعی را به آنها می دهیم. 

منبع: هورگان

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ظفر عظیمی مهر پاسخ

    بومی گرایی همه جا محکوم ومنحوص است و اگر محیط زیست را دخالت دهید باید اصفهان و مشهد و تبریز به هیچ کامیون شهرستانی بار ندهند .سازمان حمل ونقل بایستی کلمه بومی گرا خط قرمزش باشد و اگر زورش به مدیران متخلف و تفرقه افکن که بومی گرایی را اعمال میکنند نمیرسد حداقل کاری که سازمان حمل ونقل کل کشور مهندس اکبری بایستی دستور دهد کارت هوشمند مناطقی که بومی گرا هستند در بنادر و شهرهای صنعتی معدنی غیرفعال شود و رانندگان بومی گرایی هرمنطقه خالی به معدن و کارخانه خود برگردند فوری بار بعدی را بزنند سفرشان بخیر

  • الف پاسخ

    سلام اسلام میگه برابری و برادری هر جا سفره ای پهن میشود در قلمرو عده ای خدا نشناس قرار میگیرد که با این قلدور ها برخورد شود

  • ناشناس پاسخ

    راه مردم بستند واز ماشین می‌کشند بیرون رانندگان را به حال مرگ می‌زنند 500 نفر آدم چوب وسنگ بدست خودتان باشید بخاطر نجات مال وجان خودتان چکار میکنید. من هم بودم وقتی میدیدم راننده کامیون را صدنفری جلوچشم کشتند باچوب وسنگ بخاطر نجات جان ومالم پاش بیفته باماشین از روهمه رد میشدم یامیماندم وکشته میشدم. چاره اینداشته راننده بدبخت میخواسته فرارکند که کشته نشود. حالاهم چیزی تمام نشده تمام ضربه هاکه زده اند را به مال وجان رانندگان در روزهای آینده درجاده پس داده می‌شود فقط خسارت زدید وتمام کینه جبران میشودحالا به بعد اشتباه بزرگی کردند مردم قطرو

  • ابولفضل پاسخ

    وضعیت عصف بار

  • ایرانی التماس تفکر پاسخ


    بله عجب اولویت بندی فرماندار می‌خواسته بکنداولویت بندی
    کردی که مرحوم نظری را تکه پاره کردند
    و اگر تریلی روی او می‌رفت پزشک در جوازدفن مینوشت لهودگی لهشدن دو ران و لگن و..پایین تنه .
    نمی‌نوشت لگن شکسته / شاید نیاز خیرباشد که نخواهند پنجاه نفر را به آگاهی بیاورند وبزنند تا قاتل را پیدا کنند درحالی که فیلم ها هست در دست مردم و منتظرند تا بعد از اجحاف حق رانندگان مشکات ونی ریز و تنگ حنا و رودخور و بنه کلاغی آنها را رو کنن مهدی نظری راننده مشکانی برادر شهیدجنگ بود اولویت داشت که اولویت او را دادی

  • وطن من پاسخ

    این افراد راننده قطرویی کدامشان کشاورزی دارند
    این‌ها اغلب ساکن شهر نیریز هستند و هر روز برای بار به آنجا می‌آیند ولی چون پدرشان یا خودشان متولد شهر قطرویه هستند
    ادعای زیاده خواهی می‌کنن🟩
    این چنین چیزی ممکن نیست اگر فولاد مبارکه همین کار را بکند و فولادهای دیگر این کار را بکنند چه خواهد شد
    🟦
    آنچه را که قانون مشخص کرده
    برای جاهایی که فولاد پتروشیمی و غیرو ز حیث آلایندگی صدمه‌ای به آنها برساند
    🟩درصدی را برای آنها منظور کرده
    که طبق قانون به شهرداری‌ها و یا تجمیع عوارض کشوری پرداخت می‌شود
    🟦
    مگر اینجا آمریکاست که هر ایالت یک قانونی داشته باشد لبته یک شهر اینجا ادعای یک قانون می‌کند

  • ناشناس پاسخ

    سهم ادعای آلایندگی به قطرویه دادند
    🟦ساخت و توسعه راه قطرویه گروه چاه سبز به نیریز از طرف فولاد
    🟩اهدا کارخانه شن و ماسه فولاد به شهرداری قتلویه
    🟩پرداخت هزینه دکتر و... در درمانگاه که. در کادر درمان ردیف هزینه نداشته و.. فولاد میدهد
    #دادن. باربری به آنها
    و.....
    🟩 استخدام اغلب قطرویی‌ها در فولاد یا بازنشستگان آنها به عنوان شغل دوم در پیمانکاری‌ها فولادمشغول بکار هستند و یا از هر خانواده دو تا چهار نفر در بخشهای متعدد مشغولند
    که سایر منطقه که جز این شهرستانند از این حق برخوردار نیستند که حتی پیرمردان خود را و یا از یک خانواده سه نفر چهار نفر جوان در فولاد کار کند و استخدام رسمی باشد

  • من وطنم ایرانست پاسخ

    🟦 فرماندار هم نمی‌تواند خلاف قانون عمل کند بخشنامه‌ای هم بتراشد آن را به هم می‌زنند وان عدالت اداری شکایت می‌کنند و آن را به هم می‌زنند سایر فولادها نیز چنین خواهند کرد مبارکه بگوید اولویت با رانندگان اینجاست چادرملو بگوید اولویت با رانندگان اینجاست اینکه
    که نمی‌شود
    🟩 فرماندار درغگو؟
    منجمله آقای م . راننده فرار نکرده بلکه
    از ترس جانش فرار کرده و گریخته بود و می‌رود داخل کلانتری مشکان خود را تسلیم پلیس می‌کند
    خودش با پای خودش به کلانتری مشکان رفته و خود را معرفی نموده همراه چهار نفر از همشهریانش
    🟦تعدادی را دستگیر می‌نمود و پرونده تشکیل و تبعید می‌نمود
    مگر در شهر کوار نکردند

  • من پاسخ

    🟦اگر. اگر اولویتی است باید شامل مردم مشکان شود
    که قریب ۱۰۰ شهید را به انقلاب اسلامی اهدا نمودند و اگر این‌ها جبهه نرفته بودند الان فولادی در کار نبود و قطرویی در وسط نبود
    🟩آنجاشهرقطرویه چندشهید داده اند؟ پنج نفر شش نفر .
    اما شهر مشکان تنها ۱۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده
    جدای روستاهای غوری دهچا دربخش مشکان
    جدای شهدا نی ریز ‌
    اگر می‌خواهد اولویت بندی کند همه رانندگان مشکان خانواده شهید و شاهدند وایثارگر وبرادر جانباز و رزمنده هستند .
    که فرزندان آنها هرکدام یک دانگ ماشین قرض وقوله کرده و می‌خواستند لقمه نانی
    و اولویت با اینهاست

  • من پاسخ

    🟩 در خصوص عوارض آلایندگی خیلی بیشتر از این موارد به قطع روی داده شده است در همه چیز که دیگر شامل این‌ها نمی‌شود و آن را قانون خودش تعریف کرده آلایندگی را گفته گونه داده می‌شود در خصوص رانندگان که دیگر قانون چیزی نگفته
    این حرف مزخرفی است این بدعت است عدالت اداری این قانون را به هم خواهد زد که بخشنامه‌ای دولتی را بدون دقت به هم بزنید قطعاً به هم خواهد خورد

  • محرر پاسخ

    همه مسائل را نباید گردن سازمان حمل و نقل و یا فرماندار و حتی استاندار انداخت، علت نامه مسئله سیاست های کلان اقتصادی کشور است که تولید را به ورطه نابودی کشیده، رونق را به رکود و ارزش پول را به حضیض ذلت کشانده و روز به روز هم بدتر از بد می شود و مسئولین ارشد نظام در رویای جهش تولید هم هستند و نمی دانند که بخاطر سیاست های آنهاست که این درگیریها رخ می دهد.

  • م پاسخ

    اینار و به ماشین چه. مشکات وقطرو.

  • احمدی پاسخ

    کاشکی جلو کارخانه زودتر راه آهن درست می کردند تا کالا با قطار حمل نقل شود تا مردم راحت و شاهد چنین حوادث مانند بومی گرایی بار کار مال ماست به غریبه بار نمیدهم نشوند

  • ناشناس پاسخ

    چقدر احوال رانندگان خودروهای سنگین غمناک هست بسیاربرای رانندگان تاسف وناراحت شدم.شغلشان پر مخاطره وسنگین هست .چرا نباید امنیت شغلی داشته باشند. چرا باید شاهد چنین صحنه هایی بود خداوند کمکشان کند.مگه قانون وجود نداره.اصلا چرا باید کسی جرات کنه به خودروی در حال حرکت سنگ پرت کنه.انسانیت ومدنیت وفرهنگ برای همه شناخته شده هست.

  • ناشناس پاسخ

    از نتایج بومی‌گرایی و قوم و قبیله‌بازی

  • ویانا پاسخ

    نمی دونم چ حکمت و یا فرهنگی دارن مردم از خوزستان ک بزنی بیرون انگاری ک با یه کشور دیگه مواجه میشی مردمانش زن و مرد کنار جاده وایمیستن و ب راننده ها سنگ پرانی میکنن
    چند سال پیش این اتفاق برای ما افتاد خدا رحم کرد ولی تو خوزستان عزیز حسابی از خجالتشون درومدیم