◄ آزادراه تهران شمال ؛ اتوبانی که نساختن آن سود نجومی دارد!
گزارش سازمان حسابرسی به عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت احداث و بهره برداری آزادراه تهران شمال حکایت از آن دارد که تاخیر طولانی در احداث این پروژه و به بیان دیگر نساختن آزادراه مذکور، سود میلیاردی برای این شرکت ایجاد کرده است!
گزارش سازمان حسابرسی به عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت احداث و بهره برداری آزادراه تهران شمال حکایت از آن دارد که تاخیر طولانی در احداث این پروژه و به بیان دیگر نساختن آزادراه مذکور، سود میلیاردی برای این شرکت ایجاد کرده است!
به گزارش خبرنگار تین نیوز، گزارش حسابرسی شرکت احداث و بهره برداری آزادراه تهران شمال که 25 آبان ماه 1403 در سامانه کدال منتشر شده حاوی نکات قابل تاملی است که نشان می دهد تاخیر طولانی در احداث این پروژه اگر چه کام مردم را تلخ کرده اما این تاخیر برای متولیان پروژه نه تنها تلخ نیست بلکه سود آور و احتمالا شیرین است!
خبر مهم امروز را بخوانید:
◄ مخالفت وزارت راه با ساخت تونل 9 کیلومتری توسط شهرداری تهران؛ تکرار اشتباه بزرگراه صدر، این بار زیرزمین!
سازمان حسابرسی در بخشی از گزارش خود آورده است؛ با توجه به یادداشت توضیحی 1-1 و درصد پیشرفت مندرج در یادداشت توضیحی 1-15 پروژه به دلایل متعدد با تاخیر قابل ملاحظه مواجه است. بنابراین هزینه های احداث آزادراه از مبلغ 1،450 میلیارد ریال پیش بینی اولیه در سال 1375 پس از طی چندین مرحله بازنگری به مبلغ 1،207،950 میلیارد ریال افزایش یافته است.
معمایی در کسب وکار جاده سازی ؛ نساز ولی سود ببر!
این سازمان به عنوان حسابرس و بازرس قانونی شرکت احداث و بهره برداری آزادراه تهران شمال در ادامه تصریح می کند: تاخیر در اجرای پروژه منجر به شناسایی سود سرمایه گذاری احداث به میزان 1.003 برابر آورده آزادراه در پروژه مذکور شده است.
شایان ذکر است؛ شرکت احداث و بهره برداری آزادراه تهران شمال با شخصیت حقوقی سهامی خاص از واحدهای تجاری فرعی بنیاد مستضعفان به شمار می رود و دولت در بازنگری های انجام شده در قرارداد، بازگشت سرمایه گذاری سود سرمایه گذار با حداقل سود 22 درصدی را تضمین کرده است اما این که سرمایه گذار و شرکت متولی این پروژه بر اثر تاخیر طولانی مدت، در گزارش های مالی خود سود شناسایی می کنند، پرسش هایی ایجاد می کند که در گزارش های بعدی بیشتر به آن خواهیم پرداخت.
انتهای پیام
سه قطعه از این بزرگراه در دست بهره برداری است و مطابق با همان گزارش شرکت درآمد عملیاتی و حتی درآمدهای غیر عملیاتی داشته است که با کسر هزینه سود ساخته است. مبلغ هزینه ساخت که افزیش یافته است برای سرمایه گذاری است.
متوجه منظور نگارنده از این خبر نشدم، اگر امکان دارد کمی بیشتر توضیح دهید
منظورش روشنه کجاشو متوجه نمیشی ؟ منظورش اینه که طبق گزارش حسابرس با تاخیر ایجاد شده در این آزادراه ، شرکت سرمایه گذار سود کرده و هر چی تاخیر میشه به ضرر این شرکت نیست . من گزارش حسابرس شرکتو خوندم . شرکت در قطعه 3 که هنوز ساخته نشده هم سود کرده! کلا انگار این شرکت، چه بسازه چه نسازه داره سود می کنه ! خب اصلا واسه چی باید بسازه وقتی با نساختنشم سود می بره؟
درامد غیرعملیاتی چیه؟ میشه راهنمایی کنید منم یه شرکت جاده سازی بزنم درآمد غیر عملیاتی داشته باشم؟ ثواب داره بخدا عیالوارم
سی ساله دارن جاده میسازند
ملتو گرفتار کردند
دزدی فریب رانت اختلاس و...
با سلام، اینطور نیست، این ابر پروژه کار راحتی نیست ، مدیران سخت کوش و جهادی حماسه خلق کردند و با بودن تحریمهای ظالمانه ، قطعات ۱ و ۲ و ۴ را افتتاح کردند ، که در تاریخ راهسازی کشور بی نظیر بود .
اره حماسه خلق کردن واقعا ... چی میزنی شما ؟ یه اتوبانو ۳۰ ساله دارن کش میدن . حماسهی معکوسه
محسن جان واقعا یا نمیدانی مفهوم جهادی چیه یا یک چیزی بالای منبر شنیدی داری بلغور میکنی این آزادراه نزدیک ۴۰ساله دارند میسازند درکدام کشوردنیا حتی کشورهای فقیر یک آزادراه اینقدر طول بکشد قطعه دو وسه وچهار اسفالتش را دوبار مرمت کردند ولی آزادراه افتتاح نشد عزیزم جهادی نگو بگو دزدی ونان وابدار
جناب محسن بیش از سی ساله دارند جاده میسازند ضمنا وقتی نگاهی به تاریخ ساخت جاده چالوس در هشتاد سال پیش آنهم با آن تجهیزات ابتدایی نیم نگاهی کنی منظور کار جهادی را درک میکنی
بعداز سی سال بازم طلبکارانه جواب میدی ؟
این پروژه دست پیمانکار خارجی میدادن نهایت چهار ساله تمام میشد با بهترین کیفیت
وظیفه دولت تامین امنیت جان و مال مردم است
جاده پر خطر و پر استحلاک ترافیک مصرف سوخت و...
دولت از گرفتاری مردم هم سود میبره
مگه مسئولین مملکت ما جز ...کار دیگه هم بلدن همه چیز به ضرر ملت
خودت فهمیدی چی گفتی؟ دیگه اخبار بی محتوای تین را نمی خونم.
پروژه تعریف می کنند بعدا زخمی اش می کنند و راحت پول ملت بی نوا را در قالب شرکتهای مختلفی می کشند بالا،
اینگونه پروژه های ملی می بایست تحت نظارت باشند تا سریعتر قابل بهره برداری بوده و خسارات زیادی را به کشور وارد نکند. نمایندگانی از قوه قضائیه، دستگاه های اطلاعاتی، بازرسی می بایست بر انجام هرچه بهتر پیشرفت پروژه علاوه بر عوامل فنی، نظارت نمایند و با متخلفین برابر قانون برخورد قاطع نمایند.
حالا انگار مسئولین نظارتی از سود بیشتر در جیب خودشون بدشون میاد :))
از اینکه در پروژه های ایران زد و بند حرف اول را میزند شکی نیست چون اگر مرحوم گلزار قرار دادش را لغو نمیکردم سی سال پیش بهتر از وضع فعلی به بار نشسته بود پس همه چی روشن است و آقای فتاح سر پرست قبلی از سوال مجری برنامه نباید برآشفته میشد ..؟
مرگ برآمریکای داخلی
شامل
آ= آقازاده
م=مافیاها
ر=رانت خار
ی=یاران سوپرانقلابی
ک=کاسبان تحریم وفیلترینگ وراه ها وگاندو
ا=اختلاسگران
باستی هیلزنشینان
نحومی بگیران
بانکسترها
ویژه خاران
وامثالهم ولاسانسورها
باید آزادراه بسازند
خودت برو بساز
چند سال پیشا وزارت کشاورزی یه طرحی داشت به اسم نکاشت! احتمالا تو این اتوبانم همین طرح داره اجرا میشه. طرح نساخت خخخخخخخ
وقتی که پروژه ها فقط دست ارگان های بزرگ خودی است لازمه بدون پیشرفت در پروژه بودجه های بزرگ بهشون پرداخت بشه! و نقد هم پرداخت بشه !
حالا اگه شرکت خصوصی بود پروژه رو با هزینه خودش تموم کرده بود و تمام مدت باید چشم انتظار می موند که کی دولت پولش رو تسویه کنه یا شاید یه زمین تو بیابون رو تهاتری بگیره!!!!!!
مسیری مطمئن برای سرمایه گذاری.... خدا رو شکر یکی از بازارهای سودده در ایران هم شناسایی شد. دست بزنی به خاک طلا شه اینه هاااا.
ای بابا کل مملکت و فساد گرفته از بیخ خرابه هر کجای گوشه این کشور رو دست میزارید همینه گند زدن ب این مملکت طلایی نمیدونم اینها آمدند مملکت و اباد کنند یا ویران کننند ؟هر چند که ویران کردند البته برای خودشون بهترین کشوره مالیات که معافند.ویزای اروپا و آمریکا هم که دارند ثروت و ریاست هم دارند کجا بهتراز اینجا ...بدبخت مردم.....
کل کشور فساد دزدی برداشته،۳۰سال این پروژه رو میخان تموم کنن،
این چه وضعیه از هر جا خبر دزدی اختلاس و رانت و....تا کی میخواهید چشمتان را به این دزدیها ببندید تا کی میخواهید مملکت را اینگونه اداره کنید خجالت بکشید و اگر نمیتوانید گمشید برید به جهنم
چون همه ازشرکت گرفته تادرون دولت فاسدن
فعلا مسیر رفت از پل زنگوله تا دزدبند رو بزنید
بعدا به قطعه ۴ وصل کنید و باند برگشت بعدا
دائما ازقطعه ۱ و۲ میگویید هر وقت درقطعه۳ کاری انجام شد سخنرانی کنید
بله درست حساب کردن . در تمام پروژه های راه سازی بخاطر مدیریت دولتی و رانت خوار و اختلاس گر و عدم نظارت سودهای کلان میبرند . تازه این مسیر پایان نبرده طرح بزرگراه چالوس رامسر را برنامه ریزی میکنند باز هم سو د دیگر
رو کاغذ اتوبان میسازن. پول میگیرن... هیچ وقت پیمانکار تنهای نمیتونه .پول ملت بخوره. اولا پیمانکار ازخودشون هست. ثانیا.قبل ازقرارداد این ابر پروژه.پول هنگفتی بین شون رد بدل میشه.اگر هم گند کاردرامد.رو فاکتورها درست میکنن. دیگه کلا همه کارهای ما انقلابی انجام میشه. انقلابی باهم میخورن... انقلابی زندگی میکنن. انقلابی دهن مردم سرویس میکنن.. انقلابی اتوبان میسازن
گل گفتی ای گل گفتی جواب عالی دادی غنچه بودی شکفتی
اگر نظام میبود نه تنها آزادراه تهران شمال بلکه کلیه پروژه های نیمه کاره چندین سال پیش تمام میشود هم برای دولت منبع درآمد بود وهم مردم درآسایش میبودند
خدا شکر جوری شده اگر کسی دزدی نکنه تعجب باید کرد،
مگه مسؤولین مملکت جز ویرانی ایران کار دیگه بلد هستند !!!
جانم ....به ایران جمهوری اسلامی خوش آمدید
آمریکا در چه فکریه؟؟؟؟اینجا همه چی عالیه!!!!
به نظرمن اگه این پروژها رو پیمانکاران خارجی بسازن هم سر موعد تحویل میگیریم هم هزینه مشخص داره با این حساب همه سود میکنن
روحت شاد رضاشاه.این مملکت فقط تورا میخواهد
دزدی کردن که شاخ و دم نداره
یک مشت آدم بیسوادو نون به نرخ روز خور زمام امور را به دست گرفتن و از هر فرصتی خون ملت رو میمکن
آقاجون شما که دستت به گوشت (اختلاس و رانت وپول نفت) نمیرسه بگو بو میده بومیده. بومیده
بو میده
این مملکت یک هیتلر یا رهبر کره شمالی برای مسئولین و آدم های سودجو نیاز داره که از تیغ بگذرونه، نه اینکه با شل و ولی به مردم ظلم کنه، حیف که نداریم.
یه نگاه به عکس دبی در 30 سال پیش بندازید
عوض ساختن اتوبان برای مرفهین بیدرد وخوشگذران بفکر جامعه متوسط وفقیرباشید اونه اگه اتوبان هم نباشه هوایی میتونن برن
بله ایران ما بقدری ثروتمند است که همه باید در رفاه باشند و نباید فقیری وجود داشته باشه
اما متاسفانه مسیولان غارتگرندو بی وجدان
جاده مطمئن خواسته زیادی نیست
ثروت ایران جز بیتلمال است و باید برای رفاه مردم هزینه شود
همین جاده های خراب و خودروهای بی کیفیت جان بسیاری را گرفته
ایا وجدانی شرفی هست که بفکر مردم باشند
ما ملت و دولت اون چاه اب و مقنی زمان قاجاریم ، اگر ابی برای ملت نداشته باشه ، نون خوبی برای مقنی داره! واسلام
اینا وقتی طرحی رو میخوان اجرا کنن مثلا جاده بزنن چون از قبل خبردارن کجاها پمپ بنزین و رستوان و...میشه قبلش زمینهای خوب اطرافش رو اطرافیانشان مفت می خرن و بعد کلنگ زنی حق الناس رو سرکیسه می کنن و بازار سیاه راه میاندازن کجای کاری