بازدید سایت : ۶۶۹۱۲

◄ معاونان وزیر و مدیران هوانوردی کافی نبودند/ تضعیف سازمان هواپیمایی کشوری با ایجاد یک پست جدید در وزارت راه

ایجاد پست «مشاور هوانوردی وزیر» در کنار این همه مدیر و معاون وزیر در حوزه هوانوردی اسفبار است.

معاونان وزیر و مدیران هوانوردی کافی نبودند/ تضعیف سازمان هواپیمایی کشوری با ایجاد یک پست جدید در وزارت راه
تین نیوز |

چندی پیش وزیر راه و شهرسازی در اقدامی عجیب خلبان ابوذر شیرودی را به عنوان مشاور خود در امور صنعت هوایی منصوب کرد.

به گزارش تین نیوز، این انتصاب فرزانه صادق در بین فعالان صنعت هوانوردی واکنش هایی را به دنبال داشت.

یکی از مدیران صنعت هوانوردی با ابراز حیرت از این اقدام وزیر راه و شهرسازی گفت: یا دولت سهمیه بندی شده است و یا تعداد معاونان و مدیران مستقل صنعت هوایی در وزارت راه ظاهرا کفاف نیازهای تخصصی خانم وزیر را نداده و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، مدیرعامل شرکت فرودگاه ها، مدیرعامل شهر فرودگاهی امام و ... همگی عاجز از تصمیم گیری و راهکار دادن به وزیر هستند و یا بالاخره به سفارش کسی باید پستی در هر صورت به حلقه دوستان آقایان محمدی بخش و صولت مرتضوی و بذرپاش داده می شد یا علت دیگری بوده که به ذهن نمی رسد.

اشکان احمدی افزود: تبدیل شدن مدیریت عامل شرکت فرودگاه ها به پست معاون وزیر خودش نوعی تضعیف جایگاه سازمان هواپیمایی کشوری بود، حالا گل بود به سبزه هم آراسته شد و در کنار معاونت وزیر(سازمان هواپیمایی کشوری) مشاور صنعت هوایی وزیر هم ابداع شد!

به گفته وی، ایجاد مشاغل موازی و بذل و بخشش آنها، موجب بروز این سوال شده که آیا واقعا نیت ها برای آبادانی کشور بوده یا تا ابد قرار است هرکس هر پستی گرفت با سفارش و رفیق بازی و پارتی بازی به بقیه، میز و صندلی اهدا کند؟ 

احمدی تاکید کرد: نفس ایجاد پست «مشاور هوانوردی وزیر» در کنار این همه مدیر و معاون وزیر در حوزه هوانوردی اسفبار است چه رسد به اینکه وارد حوزه بیلان عملکردی و خروجی مدیریت ایشان بر هواپیمایی آسمان شویم!!

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ایران پاسخ

    ما درحال طی کردن دوره دوم سلسله قاجار هستیم! و بنده از تعجب نویسند متعجب شدم بذل و بخشش عناوین و غیره از خصوصیات این سلسله است

  • Amid41 پاسخ

    این پست در دولت‌های قبلی هم بود مثل آقای دکتر نوریان در زمان وزارت آقای آخوندی .با توجه به تخصصی بودن صنعت هوانوردی (هر چند خیلی از منصوبان در همه دولت‌ها فاقد این تخصص بودند) انتصاب یک نفر آگاه در این زمینه میتواند کمک حال وزیر باشد.البته اینکه جناب شیرودی چقدر احاطه دارند من نمیدانم ولی از نظر من کار بدی نیست.

  • ناشناس پاسخ

    آقای پزشکیان در مجلس گفتند اینها مورد تأیید رهبری هستند.قبا هزار فامیل بود حالا صد هزار

  • ناشناس پاسخ

    یکی از مدیران ...خورد با شما

  • محمود پاسخ

    قبلا در دوران آقای آخوندی هم مشاور هوانوردی وزیر داشتیم که البته هیچ کار مثبتی انجام نمی داد . قطعا اعطا این پست فرمایشی است و بکار کسی نمی آید مگر آنکه خانم وزیر اعلام کند سه معاونت از حوزه هوانوردی زیر مجموعه مشاور جدید هستند و حرف هایشان را به ایشان بگویند که قطعا نباید کسی زیر بار یرود .
    شورای معاونین وزارت راه ۳۶ عضو دارد که بزرگترین شورای معاونین یک وزارت خانه است و اگر وزیر فقط با معاونین احوالپرسی ۳ دقیقه ای کند بیش از سه ساعت می شود . این یعنی وزارت خانه کارآمد

  • ناشناس پاسخ

    اصل ایجاد این پست مشکلی نداشت و مشکل در تعیین شخص مورد انتصاب است. چه کسی را سراغ دارید بر امور ایرلاین، ایرپورت، الکترونیک هواپیمایی، ارزیابی عملکرد صنعت هوانوردی، امور بین الملل هوانوردی، آمار هوانوردی و مديريت دانش هوانوردی اشراف داشته باشد غیر از کاپيتان محمد مهدي افشاری ابرغان؟ این پست برازنده کاپيتان ابرغان هست و بس.

  • مصطفی پاسخ

    اصلا بحث این چیزا نیست اصل کار اشتباه هست خدا بگم چکار کنه اون کسی که وزرات راه و مسکن رو ادغام کرد و این باعث از هم پاشیده شدن شیرازه وزارت راه و ترابری و در نتیجه افت عملکردی و بودجه ای در معاونتها و سازمانهای این وزارت خانه شد . البته اخیرا خبرهایی از جدایی دوباره این دو وزارت خانه به گوش میرسه که امید وارم درست باشه و این کار هر چه سریع تر صورت بگیره و وزارت راه و ترابری دوباره تشکیل و شاهد رونق در تمام سطوح این وزارت خانه باشیم

  • علی پاسخ

    متاسفانه فقط باید گفت برای مردم بعد از ۴۵ سال کاری در شان ملت در تمام حوزه ها خصوصا راه و شهر سازی و هوایی و ریلی صورت نگرفته و متاسفانه فرودگاه های کشور در لول حتی کشورهای حوزه خلیج فارس نیست و ضمنا در صنعت هوایی فقط خواص و ثروتمندان و ۴ درصد جامعه بیشتر استفاده میکنند ،لذا بیشتر مردم بی بهره از صنعت هوایی هستند و این یعنی بی عدالتی چند ساله و انتصاب ها در کشور شده محل بده بستان و تنها بالای دستی ها در وزارت خانه از مدیران و مدیران میانی به بالا بیشتر بهره میبرند و سالهاست تو حاکمیت و خصوصا ادارات و مراکز دولتی و حتی خصوصی و غیره باند بازی رو شاهدیم و فساد نهادینه شده است

    • ناشناس

      طوری نوشتي در لول فرودگاه هاي خلیج هم نیست انگار در مورد فرودگاه هاي فیلیپین حرف می زنی. مرد حسابی! برو ببین جایگاه فرودگاه هاي خلیج کجاست؟ دومین فرودگاه پرترافیک دنیا شده. بیشترین مقاصد پروازی رو داره. کجای کاری اخوی؟

  • ناشناس پاسخ

    وقتی رئیس جمهور با وجود وزیر اقتصاد معاون اقتصادی داره و با وجود وزیر علوم معاون علمی داره، وضع همین میشه دیگه

  • مجتبی صفاریان پاسخ

    با سلام
    متاسفانه بجای اینکه مدیران بی سواد هوانوردی مثل مدیر هواپیمایی چابهار عوض شود وزیر محترم راه و وزیر کار ورفاه فقط معاونین ومشاورین خودرا عوض و افزایش میدهند

  • ناشناس پاسخ

    معمولا اگر از مشاوران واقعی استفاده شود قطعا وزیر می‌تونه بهتر تصمیم گیری بکند، معاونین از عملکرد زیرمجموعه خودشان دفاع میکنند و گاهی کاستی ها رو نمی بینند ، این در حالیست که مشاوران با ارتباطات مناسب هم میتونن پرسنل رو اقناع کنند و هم پیگیر اعتبارات حوزه کاری خودشون بشوند

  • محسن پاسخ

    سلام،گاهی انسان متعجب میشود،نخجوانی مدیرعامل شرکت فرودگاه ها که در دولت احمدی نژاد بخاطر سو مدیریت عزل شد،در دولت شهید رئیسی این سمت را گرفت،هرچه رفیق بی کار و بازنشسته داشته با خودش آورده و حکم مشاور زده،توی دولت چهاردهم همه این روند ادامه داره،ظاهرا مردم ببو گلابی فرض شدند،وفکر می کنند کارمندان شرکت فرودگاه ها چیزی حالیشون نیست

    • ناشناس

      مگه حالیشون هست؟‌

  • بازنشسته پاسخ

    برای همین کشور رشد نمی‌کند متن کاملا صحیح بوده هر چه بیسواد در راس امور هستن خدا بداد این ملت برسه

  • محمود پاسخ

    سلام ضمن تشکر از نگارنده،واقعیت آن است،صنعت هوانوردی ما دچار یک بیماری مهلک شده،چون گردش مالی بالایی در،ایرلاین،فرودگاه و بخش نظارت یعنی سازمان هواپیمایی کشوری وجود دارد،جریان های قدرت و ثروت نمی گذارند،چرخ این صنعت بر یک مبنای کارشناسی بچرخد،وچون هزینه ها اغلب از جیب دولت و یا شرکت های دولتی و خصولتی انجام میشود، هرسه جریان هوانوردی حیات خلوت وزرای راه و نهادهای قدرت هستند و این چرخه معیوب همچنان ادامه دارد و در حال وخیم شدن اوضاع، است،پول زیاد است لایحه های قدرت و ثروت و رانت این صنعت را رها نمی کنند، کارشناسان هم تقریبا ناامید شده اند،

  • نامدار پاسخ

    از این خانم که وزیر شده، جز این انتظار نمی‌رود که مسیر راه را اشتباهی بلکه برعکسش طی کند ، قرار بود نظارت‌ و حاکمیت دولت در امور هوانوردی را ارتقا بدهد و جايگاه سازمان هواپیمایی کشوری بعنوان متولی رسمی‌ حاکمیتی ارتقا بدهد و با شرکت فرودگاه‌ها تلفيق کند اما متأسفانه برعکس عمل کرده درجمع مديران بخش‌ هوائی يک نفري که عملکرد مدیریتی خوبي نداشته، به‌ جمع مديران زورچپون وارد شود