شیراز در کانون توجه فرودگاه های ایران قرار گرفت
در روزهایی که بسیاری از فرودگاه های کشور سرگرم خدمت رسانی به مسافران در روزهای پربارش اواخر فصل پاییز است، فرودگاه های استان فارس در کانون توجه صنعت فرودگاهی ایران قرار گرفت.
در روزهایی که بسیاری از فرودگاه های کشور سرگرم خدمت رسانی به مسافران در روزهای پربارش اواخر فصل پاییز است، فرودگاه های استان فارس در کانون توجه صنعت فرودگاهی ایران قرار گرفت.
خبر پربازدید امروز را بخوانید:
◄ تشویق پزشکیان و التماس و گریه سرمایه گذاران آزادراه مرند تبریز !
به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، وجود پروژه های متعدد و مهم در فرودگاه هی استان فارس باعث شد تا رضا نخجوانی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و هیات همراه، پس از مدیریت وضعیت فرودگاه ها در روزهایی که برودت هوا و بارش برف خدمت رسانی به مسافران و پروازها را دشوار می ساخت، به این استان سفر کند.
بازدید از پروژه احیا و ایجاد زهکش در سطوح پروازی و غیرپروازی فرودگاه شیراز، نخستین بخش از این سفر بود، زیرا این پروژه ، به عنوان یکی از مهم ترین زیرساخت ها در قالب قرارداد پروژه استریپ سازی سطوح پروازی و زهکشی محوطه ها و اماکن غیر پروازی در چند جبهه کاری با اعتباری افزون بر ۲۲۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در حال اجرا است.
نخجوانی طی بازدید میدانی از پروژه زیربنایی احیا و ایجاد زهکش در سطوح پروازی و غیر پروازی فرودگاه شیراز، در جریان آخرین تغییرات و پیشرفت پروژه قرار گرفت.
سپس نوبت به بحث ها و نشست های کاملا تخصصی رسید، جایی که کاپیتان نخجوانی طی جلسه ای با حضور کشاورز، مدیرکل فرودگاه های استان فارس و روسای فرودگاه های شهدای جهرم و داراب روند اجرای پروژه های بهسازی سطوح پروازی فرودگاه های مذکور را بررسی و راهکارهای لازم برای تسریع در اجرای پروژه را بیان کرد.
در میان فرودگاه های تحت پوشش اداره کل فرودگاه های استان فارس، فرودگاه شیراز به عنوان یک فرودگاه بین المللی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
شهر شیراز به عنوان یکی از قطب های بزرگ گردشگری ایران به ویژه گردشگری تاریخی، فرهنگی و همچنین توریسم پزشکی، جایگاه ویژه ای در ایران و در میان بسیاری از کشورهای همسایه دارد و صد البته، نظارت مستمر روی پروژهای این فرودگاه با اهمیت محسوب می شود.
علاوه بر این، دیگر فرودگاه های این استان هم با درجاتی متفاوت از اهمیت، در رتبه های بعدی قرار دارند و روند رو به رشد آنها بایستی به صورت مرتب تحت نظر قرار داشته باشد. به همین دلیل، حضور در جلسه کنترل پروژه بهسازی سطوح پروازی فرودگاه های جهرم و داراب از برنامه های کاپیتان نخجوانی در سفر به استان فارس بود.
اینگونه بود که فرودگاه های استان فارس در کانون توجه قرار گرفتند، همان گونه که تمامی فرودگاه های تحت پوشش شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در هوای سرد و پربارش اواخر پاییز ۱۴۰۳ با تلاش مدیران و کارشناسان فرودگاهی سعی در ارائه خدمات باکیفیت به مسافران فرودگاهی را داشته و دارند.
فرودگاه شیراز هنوز یه ترمینال درست نداره که خدمات رسانی کنه. تسمه نقاله های موجود در فرودگاه مال پنجاه سال پیش هست. چرا همش اخبار اراجیف مینویسی
فرودگاه شیراز پروازهای خارجی آن بسیار استاندار و با کارکنان محترم و با اخلاق هستند
و با مسافران پروازهای خارجی با رفتار موأدبانه
برخورد می کنند
نخجوانی با بکارگیری مشاوران امین توانست شرکت را به سود ۹هزارمیلیارد تومانی برساند معجزه بود چون با حذف هزینه های بیمورد و افزایش درامد غیر هوانوردی و چیدمان هیات تشخیص سالم و پاکدست و هوشمندسازی واگذاری اماکن شرکت فرودگاهها را به سوداورترین شرکت بعد از شرکت نفت برساند. ایا این جای قدردانی ندارد؟ مدیری بدون عوغا سالاری و بدون ادعا مشورت پذیر نخحوانی پاکدست ترین و صرفه جوترین مدیر صنعت هوانوردی است.
خلبان است. مدیر ایرلاین بوده. رییس سازمان هواپیمایی کشوری بوده است؛ وکیل پایه یک دادگستری و حقوق دان هم هست.
تقریبا در صنعت هوانوردی ممتاز و در پاکدستی زبانزد است. مهمتر اینکه سیاسی و جناحی نیست.
شرکت فرودگاهها کم کم جان میگیرد. نخجوانی تازه هنرهای خود را رو میکند. خیلی ارام بی سروصدا و متین است. اهل هیاهو نیست. بی ادعا کار میکند اما صد حیف که بلندگویی بنام روابط عمومی نداشته است
شرکت فرودگاها اینروزها به غلطک افتاده است. بذرپاش اجازه تصمیم به نخجوانی نمیداد چون او را تحمیلی میدانست و نمیخواست همکاری کند همینکه هیات مدیره اش را یکدست نکرد . نخجوانی بدون هیات مدیره بهتر بگویم علیرغم مخالفت هیات مدیره توانست کار کند. همین یک مورد بر توانمندی او کافیست.
سالم و پاکدست است. همینقدر کافی است