کمتر از ۱۰ درصد زیان بخش مسافری پرداخت می شود/ تکریم و معارفه مدیرکل راه آهن شمال ۲
معاون توسعه مدیریت و منابع شرکت راه آهن با تاکید بر اینکه توسعه صنعت ریلی نیازمند تامین منابع است، گفت: کمتر از ۱۰ درصد زیان بخش مسافری به شرکت راه آهن پرداخت می شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع شرکت راه آهن با تاکید بر اینکه توسعه صنعت ریلی نیازمند تامین منابع است، گفت: کمتر از ۱۰ درصد زیان بخش مسافری به شرکت راه آهن پرداخت می شود.
به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، آئین تکریم و معارفه مدیرکل راه آهن شمال ۲ با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع راه آهن و تعدادی از مدیران استان گیلان، در اداره کل راه آهن شمال ۲ برگزار شد، از تلاش ها و زحمات غلامحسین ولدی مدیر کل سابق قدردانی و رحمت رحمت نژاد به عنوان مدیر کل جدید راه آهن شمال ۲ معرفی شد.
معاون توسعه مدیریت و منابع راه آهن در این مراسم با تبریک هفته بسیج از کارکنان راه آهن که همواره بسیجی وار در حال خدمت به مردم هستند، قدردانی کرد.
داود طالبی افزود: صنعت ریلی یکی از بخش های بسیار مهم، حساس و حیاتی برای توسعه و پیشرفت کشور است و چنانچه زیرساخت های حمل ونقلی در یک کشور فعال نباشد، هیچ خدمت و تولیدی در آن کشور امکان پذیر نخواهد بود.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در سیاست های کلی ابلاغی خود به صنعت ریلی توجه ویژه داشته اند، بویژه در بندهای ۲۴ و ۲۵ برنامه ششم توسعه، به صراحت اولویت بخشی به صنعت ریلی و وصل شدن ریل به مبادی اقتصادی بار را مورد تاکید قرار داده اند.
معاون توسعه مدیریت و منابع راه آهن با بیان اینکه خوشبختانه در برنامه هفتم توسعه نیز مقام معظم رهبری توجه ویژه ای به موضوع حمل ونقل داشته اند خاطرنشان کرد: حاکمیت جمهوری اسلامی ایران به طور قاطع، به دنبال توسعه بخش های زیرساختی کشور است اما در اجرا این امر بطور کامل محقق نشده است.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه بسیاری از قوانین به دلایل مختلف و نیز بوروکراسی اداری آن گونه که باید، اجرا نمی شود.
طالبی با بیان اینکه به دلیل عدم پشتیبانی لازم و بموقع در تامین منابع با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنیم ؛ افزود: سال گذشته راه آهن کشور ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در بخش مسافری زیان دید در حالیکه تنها ۱۹۰ میلیارد تومان یارانه زیان مسافری برای راه آهن در نظر گرفته شده است.
معاون توسعه مدیریت و منابع راه آهن با بیان اینکه میزان سرمایه گذاری در حوزه لجستیک و زیرساخت در کشور قابل قبول نیست، خاطرنشان کرد: استاندارد جهانی سرمایه گذاری در حوزه لجستیک ۱۶ درصد است در حالیکه هزینه های کشور در این رابطه حدود ۸.۵ درصد است و این بیانگر پایین بودن میزان سرمایه گذاری در این بخش است.
وی ابراز امیدواری کرد: با همت و تلاش مسولان محترم کشور و نیز مدیران و کارکنان در بدنه صنعت ریلی، اسناد بالادستی و قانون برنامه هفتم پیشرفت کشور در حوزه ریلی به نحو مطلوب اجرا شود.
آقای دکتر طالبی اگر شما بجای توسعه منابع که کار اصلی شما است(عنوان شغلی شما) تنها توزیع منابع نکنید قطعا راه آهن هم از حصول منابع جدید بهر مندخواهد شد
وظیفه شما به عنوان معاون توسعه منابع همین است که در دولت و سازمانها حضور داشته باشید و برای حصول منابع جدید که حق صنعت ریلی است بجنگید نه اینکه در اتاق خود بنشینید و منابعی که اتوماتیک به حساب راه آهن واریز می شود را توزیع کنید این کار را مدیر مالی هم بلد است.