اجرای پروژه های راهسازی باید رضایت و اعتماد مردم را تامین کند
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور بر اجرای ایمن و با کیفیت پروژه های عمرانی در حوزه راه تاکید کرد و گفت: اگر جاده ها ایمن و با لحاظ همه استانداردهای مربوطه ساخته نشوند، اعتماد مردم خدشه دار می شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور بر اجرای ایمن و با کیفیت پروژه های عمرانی در حوزه راه تاکید کرد و گفت: اگر جاده ها ایمن و با لحاظ همه استانداردهای مربوطه ساخته نشوند، اعتماد مردم خدشه دار می شود.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، هوشنگ بازوند روز شنبه در نشستی که به منظور بهره برداری از پروژه سد سفید رود در شهرستان رودبار برگزار شد یکی از چالش های اصلی استانها را مساله راهها عنوان کرد و افزود: مردم توقع دارند راه های بسیار ایمنی داشته باشند تا در ترددها مشکلی ایجاد نشود.
وی اظهار کرد: مسیرهای آزادراهی به علت استفاده همه مردم ایران نقشی ملی و فرا استانی دارند از اینرو اگر جاده خوب و ایمنی نسازیم، اعتماد مردم را از دست می دهیم حال آنکه اعتماد عمومی بزرگترین سرمایه کشور هستند.
بازوند تاکید کرد: انجام مطلوب، به موقع و سریع پروژه های عمرانی می تواند سرمایه های اجتماعی را افزایش دهد و اعتماد مردم را نسبت به نظام، حکومت و دولت دوچندان کند.
ایجاد زیر ساخت برای تسهیل سفر باید توسط دستگاههای ملی فراهم شود
استاندار گیلان نیز در این نشست با اشاره به علاقمندی مردم ایران در سفر به استانهای شمالی بویژه گیلان، گفت : از اینرو زیرساخت های لازم برای تسهیل سفر مردم باید توسط دستگاه های ملی فراهم شود و منابع استانی کفاف تامین زیرساخت های مناسب برای این حجم مسافر را ندارد.
هادی حق شناس با بیان اینکه اجرای پروژه های عمرانی اگر کیفیت مطلوب را نداشته باشد و موجب ناراضایتی مردم شود، بی فایده است،افزود: مشکلات آزاد راه رشت - قزوین هم در مصوبات سفر هیات دولت خواهد آمد تا با اقدامات اصلاحی هدف وزارت راه و شهرسازی که جلب رضایت مردم است، فراهم شود.
وی تاکید کرد: این مسیر تنها آزاد راه کشور است که پس از گذشت هشت سال از بهره برداری آن بخشی از مسیر (باند برگشت) باقی مانده است اگرچه به لحاظ مهندسی اجرای این پروژه شاهکار محسوب می شود اما باید باقیمانده این طرح و سایر پروژه های راه و راه آهن به نحو مطلوب در این استان تکمیل و به بهره برداری برسد.
استاندار گیلان در ادامه جایگاه استان را در تامین ضریب امنیت غذایی کشور مهم ارزیابی و اظهار کرد: در حوزه راهها نیز باتوجه به علاقمندی مردم ایران به سفر به این خطه، نیازمند توجهی ویژه است، شهرستان آستارا با وجود سه مرز ریلی، جاده ای و دریایی ویترین جمهوری اسلامی ایران بشمار می رود در حالی که از مرکز استان تا آستارا آزاد راه و راه آهنی وجود ندارد و تزریق اعتبار به طرح های مصوب نیز بسیار قطره چکانی است.
وی تصریح کرد: طرح این مباحث به مفهوم آن نیست که در گذشته اقداماتی در این بخش ها صورت نگرفته است اما به لحاظ متوسط آزادراهی به نسبت سایر نقاط کشور شرایط خوبی نداریم ضمن اینکه آزادراهی که بصورت ناقص اجرا شده باشد در شان گیلان و مهمانانی که به این استان سفر می کنند، نیست.
حق شناس با اشاره به تاکید دولت چهاردهم و رئیس جمهور بر تکمیل های پروژه های نیمه تمام گفت: ۸.۲ کیلومتر از مسیر بازگشت آزاد راه منجیل- رودبار محوری نیست که اجرای آن معادل کل پروژه زمان ببرد،مسیری که برای استان گیلان بسیار مهم و حیاتی است و با صرفه جویی حجم بنزینی که خودروها در ترافیک صرف می کنند می توان در طولانی مدت منابع مالی این پروژه را تامین کرد.
وی اظهار کرد : در اجرای پروژه راه آهن رشت - کاسپین نیز با تغییر خط از ارتفاع به سطح اکنون ۵۰ نقطه ورودی و خروجی ترددی روستائیان به این ریل آزاد است که این مسیر را حادثه آفرین خواهد کرد که نیازمند اصلاح و تکمیل پروژه است.