◄ مافیای قاچاق سوخت و فعالیت قاچاقچیان تحت پوشش رانندگان کامیون
دستورالعمل شرکت پخش فرآورده های نفتی مبنی بر تجهیز تانکرهای حمل قیر مذاب به مشعل این امکان را فراهم کرده است که قاچاقچیان با تعبیه مخازن ۲۰۰ لیتری در تیغه تانکرها از این ظرفیت برای قاچاق سوخت استفاده کنند
یک فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا دستورالعمل شرکت پخش فرآورده های نفتی مبنی بر تجهیز تانکرهای حمل قیر مذاب به مشعل را مورد نقد قرار داد و گفت: دستورالعمل مذکور این امکان را فراهم کرده است که قاچاقچیان با تعبیه مخازن ۲۰۰ لیتری در تیغه تانکرها،( که گاهٱبه سرتا سر تیغه تانکر ها و هزاران لیترافزایش یافته) از این ظرفیت برای قاچاق سوخت استفاده کنند.
مطالب پربازدید امروز را بخوانید:
◄ دو گزینه احتمالی مدیرعاملی سازمان بنادر و دریانوردی/انتظار کارشناسان و فعالان حوزه دریایی چیست؟
◄ الزامی نبودن مشارکت رانندگان کامیون در مبادلات مالی بین شرکت های حمل و نقل و صاحبان کالا
به گزارش تین نیوز، سید فخرالدین شریعتی به خبرنگار ما با بیان این که طبق قوانین جاری کشور، تخلیه و بارگیری محموله ها بر عهده صاحبان کالا است، گفت: به نظر می رسد برخی دستورالعمل ها صرفا در راستای منافع نامشروع مافیای قاچاق سوخت تدوین شده اند، به سرعت اجرایی می شوند و این دستورالعمل ها نه تنها به حیثیت و آبروی کامیونداران زحمت کش لطمه می زنند، بلکه زمینه ساز فساد بیشتر نیز هستند.
این راننده فعال در بخش حمل و نقل جاده ای کالا با تاکید بر این که بارها این تخلفات را به دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی گزارش داده ایم، افزود: البته باید تأکید کرد که قاچاق از این طریق تنها بخش کوچکی از مشکل است و بیشتر به عنوان پوششی برای انحراف اذهان عمومی از قاچاقچیان بزرگ تر عمل می کند تا جایی که همچنان که در خبرها عنوان شده حتی اقدام به احداث جاده های اختصاصی، لوله کشی های چندکیلومتری در دریا و حتی دریافت انشعاب از خطوط انتقال سوخت کشور می کنند.
شریعتی خاطرنشان کرد: سؤال اینجاست چگونه ممکن است بدون هماهنگی برخی عناصر در دستگاه های اجرایی، از خط لوله ای که حامل سوخت هواپیماست، انشعاب گرفته شود؟ آیا این نشان دهنده هماهنگی و تبانی در پشت پرده نیست؟
این راننده کامیون تاکید کرد: از سوی دیگر، قاچاقچیانی که تحت پوشش کامیونداران فعالیت می کنند، اولویت اصلی شان قاچاق سوخت است و حمل کالا تنها بهانه ای برای پوشش این عمل خلاف است. این افراد با قبول کمترین کرایه ها، نه تنها به ضرر کامیونداران واقعی عمل می کنند، بلکه باعث کاهش نرخ کرایه ها و فشار بیشتر بر رانندگان قانون مند می شوند. در حالی که حتی کرایه های تعرفه ای نیز پاسخگوی هزینه های تعمیر، نگهداری و معیشت کامیونداران نیست.
وی ادامه داد: مورد دیگر، کمبود سوخت برای ناوگان حمل ونقل قانون مند است، در حالی که شاهد فروش غیرقانونی سهمیه کارت های سوخت در بسیاری از جایگاه های سوخت کشور هستیم. بارها این تخلفات را با ارائه مدارک و گزارش های مستند به دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی اطلاع داده ایم، اما تاکنون اقدام مؤثری برای برخورد با این موارد صورت نگرفته است. سؤال اینجاست: چگونه بدون ارائه بارنامه، این کارت های سوخت شارژ می شوند؟
باسلام باربری ها کرایه رانندها رو جلو جلو نصف دریافت کرده شدهاند شریک نیمی از کرایه عدهای از رانندها هم وقت بخاطر فروش سوخت به هر کرایه ای بار را حمل کرده اینجا حق راننده دیگر از بین رفته وشرکت های حمل نقل مثل هاک بار که راننده برای تریلی خود با حقوق کم وارد حمل نقل کرده ورانندگی هم برای جبران کمی حقوق به قاچاق سوخت از تهران به جنوب واز جنوب به آوردن قاچاق کالا رو می آورد حالا بزرگ ترین علت باربری ها هستند یا نه باید باربری جمع بشود دلال یعنی فساد امروز هم که دنیا فن آوری خود کامیون دار بتواند برای خودش بارنامه بگیرد
حرف اقا کاملا راست تنها باربری ها نمیگیرن.مثلا مشتری زنگ میزنه یک محصولی از کارخونه یا شرکت میخره.اون آدم مسیئول یا صاحبش.با یکی از باربری ها کار میکنن.یک درصدی هم اینا میخوان..طرف 10ملیارد پول اف اچ 500داده یک بار 15ملیونی رو بالای 5ملیون کمسیون داده بود..از 100درصد مشاغل.شاید 10درصد مردم از خدا بترسن.از این کارا نکنن .اونم قسم میخورم 10درصد خیلی گفتم.بعضی وقتا میگم خدایا به حرمت کیا هوای این ملت وکشور داری..
سلام دوستان
من نمیدانم این مسئولین اخبار مجعول از کجا جمع آوری میکنند چون سالهای متمادی ، کامیونهای قیر از تانکر دو جداره استفاده میکنند وتا ۴۸ ساعت قیر تا دمای ۹۰درجه حفظ میشود ونیازی به مشعل ندارد ، حالا سوال من این چرا خوراک خبری جعلی وظاهرا داغ تولید میکنید.
دوست عزیز اینکار از زمانی آغاز شد که تانک ها دوجداره نبودند وهم اکنون هم بار های مرزی بعلت بعد مسافت و بار استراک از پالایشگاه تهران به مقصد بندر که درجه حرارت آن زمان بارگیری شصت هفتاد درجه هست و زمان تخلیه باید نود درجه باشد چگونه وبوسیله چه کسی این افزایش دما برای تخلیه انجام میگردد
۹۰درصد قاچاق سوخت بصورت محموله بزرگ از طرف شرکت نفت با همدستی جایگاه داران صورت میگیرد متهم کردن رانندگان فقط برای رد گم کردن هست
من بیچاره شدم بس بارنامه گرفتم کرایه تحمیلی پایین نصف نصف باباربریهارفتم کارت شهری درست کردم هفته ای دوهزارکیلومترهم بیشترنمیرم ولی بازم سوخت کم میارم حالاهی بگید قاچاق توسط راننده ها انجام میشه قاچاق اصلی ...انجام میده .
دزدان شدهاند سرور وآقای ما
همین شرکت پالایش نفت خودشون دزد هستن بعد میای راننده کامیون رو اسیر و بدنام میکنن سهمیه گازوییل رو کم میکنن تو کل فضای مجازی پر شده پول میگیریم سهمیه اضافه میکنیم از کجا سهمیه ها اضافه میشه تو کارت گازوییل.پیدا کنین پرتغال فروش راه
کفن پوشان بخط شوید که راه های رانت و چپاولگری تان یکی یکی داره بسته میشه
من خودم داخل روستا هستم از پارسال تا امسال هنوز نفت سفید سهمیه نداده اند تا دو روز قبل رفتم اتفاقی دیدم که مسول تعاونی کل نفت سفید ما را بطور آزاد به قاچاق چیان میفروشد مسول وقتی دزد باشه چکار باید کرد همه اش گیر به راننده گان ندین اون مسول را باید گرفت
اونی که قاچاقچی می کنه پشتش بالا دستی است
ممنون از زحمات شما جناب آقای دکتر مجتبی قهرمانی ریاست محترم دادگستری استان هرمزگان سپاس فراوان از پیگیری های شما در تمام موارد وجای جای قاچاق کالا و سوخت پشتیبان شما ،الله باشد
کرسنت و پس از آن قاچاق سوخت و ارز رانت چپاول دروغ و طرح ظلمت و گشت چماق و نفاق همه کار باند براندازان انقلابی نما و تندر و افراطی هاست جبهه جیش ال پایداری شاخه جیش العدل
درود تهمت به راننده نزنید آنقدر رخمتکش هستکه اگه نباشم تمام قشهر جامعه سرنگون میشون ،شاه قاچاق توسط خود شرکت نفت
سلام. راننده کامیون شهری هستم. کسی نیست بگه چرا و به چه عنوانی سهمیه کامیونی که کار میکنه رو کم میکنی و کمتر از سهمیه اعلام شده واریز میشه به کارت سوخت. سهمیه من تا نصف ماه بیشتر کفاف نمیده. آزاد هم وجود نداره. از هر نظر و موردی پا گذاشتن روی گلوی ماشیندار. آقا داریم خفه میشیم. ما قاچاقچی نیستیم. ما خدمات و حمل بار هستیم. کی و چه وقت بداد ما میرسن. خسته شدیم
کو گوش شنوا... خودشون دزد و پدرخوانده همین قاچاقچیان مواد مخدر و سوخت و هر فسادی که تو ایران عزیزمون میبینید.... هستند... خدا خودش فقط اگر اگر اگر بتواند ريشه فاسدین داخلی رو بکنه... خدا از سرتون نگذره
باربرگهادقیق دقیق دقیق کنترل بشه .
به اون مهندسش یادبده تابدونه مصرف سوخت یک لودرویک کامیون درساعتی چندلیتره . بایدکارشناس باشه ۰
مصرف پیمایشی کارش درسته مو لای درزش نمیره به کارت سوخت وپیمایشی کسی گیرنده.
بنام خدا
برخی قوانین در کشور تصویب میشوند اما با دستورالعملهای غیررسمی نقض میگردند. مانند دریافت هزینه کارت سلامت رانندگان، غیرفعالسازی تمدید هوشمند کارتها برای سودجویی، و اجبار رانندگان به نصب مشعل بهجای صاحبان کالا. این تضادها نتیجه منافع نامشروع و بیتوجهی به اجرای قوانین است.
میدونستی الان دولت خودش به کامیون دارها اجازه میده که آزادانه قاچاق کنن،دولت میگه بیا۲۰میلیون تومان بریز بحساب درعوض باک هزارلیتری ببر مرز واونور بفروش،دروغ میگم اعدامم کنن،میدانی روزانه چندهزارکامیون سمت مرز میرن همه باهزارلیترقاچاق دولتی دارن میرن،تحقیق کنید،روزانه هزاران لیتر اینجوری داره قاچاق میشه،قاچاق قانونی قانونی
کی هستند اسم و نشون ندارند،از کجا به کجا فرستنده کیه گیرنده کیه،شما هم نمیدونید؟؟؟؟؟مردم هم گاگول
خوب معلوم بنده خدا از کجا شارچ میشند با بار برگ هر کامیونی به اندازه خودش مثلا تریلی ۴هزاز لیتر به غیر از سهمیه تک ۳هزار به غیر از سهمیه این طوری شارژ میشه
به پیر پیغمبر دزد خود مسعولین هستند
در هر اقدام عملی در قاچاق حامل های سوخت صد در صد افرادی از مسئولین شبکه های توزیع و پخش و فرآوری حاملهای انرژی دستی در این کار دارند و زینفع هایی در دستگاه های دولتی به صورت سیستمیک و مویرگی همراهی های لازم را انجام می دهند و حتی مانع تراشی ها و کارشکنی هایی هم در رابطه با مبارزه با قاچاق سوخت و انرژی انجام می دهند !!
تمام دست اندکاران اصلی و عمده قاچاق سوخت از یقه سفیدهای سفارشی و نورچشمی و با پشتوانه قوی هستند و هیچ ترس و واهمه ای هم از افشا خیانتهای خود ندارند چون مثل بابک زنجانی در نهایت ماستمالی میشود و با تصاحب مقام بالاتر و با تجربه ای که دارند بیشتر به غارت مشغول میشوند.
بهمین خاطر هیچ وقت نام انها افشا نمیشود و بصورت رسمی از مبادی زسمی قاچاق کالا و سوخت و ...انجام میدهند.
درست مانند فیلتر کنندگان اینترنت و فیلترشکن فروشها که هیچ وقت نام انها بیان و افشا نمی شود.
تمام تخلفات قاچاق سوخت بطور جد و صد در صد از افراد دستگاه های دولتی و رابط های آنها در این حوزه از قاچاق دست هایی دارند !!
داداش میبرن حتی تو بونکرهای سیمان هم گازوییل میبرن.زمانی که اربیل عراق تازه میساختن .از ارومیه کلا سیمان میرفت اربیل.بعد اوستا کارهای نه چندان ماهر.چون من تا جای که دیدم بعضی ها رفتن.اونقدر اسم ورسمی نداشتن.بعد تازه اینم ترکیه از دست ایرانی ها در اورد چون هر جا برن تریاکم دنبالشون.حتی گازوییل نشت کرده بود سیمان سنگ کرده بود .حالا بیا با کلنگ سیمان بکن بریز بیرون برگشتنی هم مشروب وسیگار میکردن توش می اوردن
سلام دوست دارم همین حالا یه سر به پمپ بنزین شهرک صنعتی محمود آباد اصفهان بزنی ببینی با بهترین کامیون موجود پیششنهاد خرید گازوییل را میکنه چند ساعت یا چند روز این همه کامیون شک بر انگیز نیست خب بررسی کنند یه سوالی از علت تجمع بپرسند
دنبال قاچاق ومقصرفرعی نباشید. مافیای قاچاق گازوئیل. برویددراسکله ها. بنادر.... نفتکش ها. همین قدرکافیه... ضمنا مردباشیددست وپا وگوش وچشم. وزبان عوامل بالادست هارا جلوی ملت قطع کنید ومثل سگ جلوی لاشخورها بیاندازید. البته فاقدقبروگورباشند. تاملت رویشان قی اجابت مراج ونهایتا برینندروی جنازه هایشان
لعنت برهمشان.. زنده وجاویدایران وایرانی اریایی
آب از سرچشمه گل آلوده
رئیس قاچاق سوخت:شرکت پخش سوخت
معاون :جایگاه دار
همیشه توپ قاچاق سوخت را در زمین راننده می اندازند تاحواس ها را پرت کنند
دیگه نخ نما شده این کمکها همه می دونند .......خودتونید