بازدید سایت : ۸۳۴۴۱

◄ مافیای قاچاق سوخت و فعالیت قاچاقچیان تحت پوشش رانندگان کامیون

دستورالعمل شرکت پخش فرآورده های نفتی مبنی بر تجهیز تانکرهای حمل قیر مذاب به مشعل این امکان را فراهم کرده است که قاچاقچیان با تعبیه مخازن ۲۰۰ لیتری در تیغه تانکرها از این ظرفیت برای قاچاق سوخت استفاده کنند

مافیای قاچاق سوخت و فعالیت قاچاقچیان تحت پوشش رانندگان کامیون
تین نیوز |

یک فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا  دستورالعمل شرکت پخش فرآورده های نفتی مبنی بر تجهیز تانکرهای حمل قیر مذاب به مشعل را مورد نقد قرار داد و گفت: دستورالعمل مذکور این امکان را فراهم کرده است که قاچاقچیان با تعبیه مخازن ۲۰۰ لیتری در تیغه تانکرها،( که گاهٱبه سرتا سر تیغه  تانکر ها و هزاران لیترافزایش یافته) از این ظرفیت برای قاچاق سوخت استفاده کنند.

مطالب پربازدید امروز را بخوانید:

درخواست رانندگان کامیون برای به روز رسانی شاخص تن کیلومتر قبل از سال جدید/ نرخ منصفانه تن کیلومتر چقدر است؟

◄ برف روبی آزادراه اصفهان شیراز و تماشای مناظر برفی زیباترین اتوبان ایران + فیلم

◄ الزامی نبودن مشارکت رانندگان کامیون در مبادلات مالی بین شرکت های حمل و نقل و صاحبان کالا

به گزارش تین نیوز، سید فخرالدین شریعتی با بیان این که طبق قوانین جاری کشور، تخلیه و بارگیری محموله ها بر عهده صاحبان کالا است، به خبرنگار ما گفت: به نظر می رسد برخی دستورالعمل ها صرفا در راستای منافع نامشروع مافیای قاچاق سوخت تدوین شده اند، به سرعت اجرایی می شوند و این دستورالعمل ها نه تنها به حیثیت و آبروی کامیونداران زحمت کش لطمه می زنند، بلکه زمینه ساز فساد بیشتر نیز هستند.

این راننده فعال در بخش حمل و نقل جاده ای کالا با تاکید بر این که بارها این تخلفات را به دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی گزارش داده ایم، افزود: البته باید تأکید کرد که قاچاق از این طریق تنها بخش کوچکی از مشکل است و بیشتر به عنوان پوششی برای انحراف اذهان عمومی از قاچاقچیان بزرگ تر عمل می کند تا جایی که همچنان که در خبرها عنوان شده حتی اقدام به احداث جاده های اختصاصی، لوله کشی های چندکیلومتری در دریا و حتی دریافت انشعاب از خطوط انتقال سوخت کشور می کنند.

شریعتی خاطرنشان کرد: سؤال اینجاست چگونه ممکن است بدون هماهنگی برخی عناصر در دستگاه های اجرایی، از خط لوله ای که حامل سوخت هواپیماست، انشعاب گرفته شود؟ آیا این نشان دهنده هماهنگی و تبانی در پشت پرده نیست؟

این راننده کامیون تاکید کرد: از سوی دیگر، قاچاقچیانی که تحت پوشش کامیونداران فعالیت می کنند، اولویت اصلی شان قاچاق سوخت است و حمل کالا تنها بهانه ای برای پوشش این عمل خلاف است. این افراد با قبول کمترین کرایه ها، نه تنها به ضرر کامیونداران واقعی عمل می کنند، بلکه باعث کاهش نرخ کرایه ها و فشار بیشتر بر رانندگان قانون مند می شوند. در حالی که حتی کرایه های تعرفه ای نیز پاسخگوی هزینه های تعمیر، نگهداری و معیشت کامیونداران نیست.

وی ادامه داد: مورد دیگر، کمبود سوخت برای ناوگان حمل ونقل قانون مند است، در حالی که شاهد فروش غیرقانونی سهمیه کارت های سوخت در بسیاری از جایگاه های سوخت کشور هستیم. بارها این تخلفات را با ارائه مدارک و گزارش های مستند به دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی اطلاع داده ایم، اما تاکنون اقدام مؤثری برای برخورد با این موارد صورت نگرفته است. سؤال اینجاست: چگونه بدون ارائه بارنامه، این کارت های سوخت شارژ می شوند؟

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • امیرحسین زرنوشه فراهانی پاسخ

    باسلام باربری ها کرایه رانندها رو جلو جلو نصف دریافت کرده شده‌اند شریک نیمی از کرایه عده‌ای از رانندها هم وقت بخاطر فروش سوخت به هر کرایه ای بار را حمل کرده اینجا حق راننده دیگر از بین رفته وشرکت های حمل نقل مثل هاک بار که راننده برای تریلی خود با حقوق کم وارد حمل نقل کرده ورانندگی هم برای جبران کمی حقوق به قاچاق سوخت از تهران به جنوب واز جنوب به آوردن قاچاق کالا رو می آورد حالا بزرگ ترین علت باربری ها هستند یا نه باید باربری جمع بشود دلال یعنی فساد امروز هم که دنیا فن آوری خود کامیون دار بتواند برای خودش بارنامه بگیرد

    • یوسف

      حرف اقا کاملا راست تنها باربری ها نمیگیرن.مثلا مشتری زنگ میزنه یک محصولی از کارخونه یا شرکت میخره.اون آدم مسیئول یا صاحبش.با یکی از باربری ها کار میکنن.یک درصدی هم اینا میخوان..طرف 10ملیارد پول اف اچ 500داده یک بار 15ملیونی رو بالای 5ملیون کمسیون داده بود..از 100درصد مشاغل.شاید 10درصد مردم از خدا بترسن.از این کارا نکنن .اونم قسم میخورم 10درصد خیلی گفتم.بعضی وقتا میگم خدایا به حرمت کیا هوای این ملت وکشور داری..

  • محمد پاسخ

    سلام دوستان
    من نمیدانم این مسئولین اخبار مجعول از کجا جمع آوری میکنند چون سالهای متمادی ، کامیونهای قیر از تانکر دو جداره استفاده میکنند وتا ۴۸ ساعت قیر تا دمای ۹۰درجه حفظ میشود ونیازی به مشعل ندارد ، حالا سوال من این چرا خوراک خبری جعلی وظاهرا داغ تولید میکنید.

    • سید فخرالدین شریعتی

      دوست عزیز اینکار از زمانی آغاز شد که تانک ها دوجداره نبودند وهم اکنون هم بار های مرزی بعلت بعد مسافت و بار استراک از پالایشگاه تهران به مقصد بندر که درجه حرارت آن زمان بارگیری شصت هفتاد درجه هست و زمان تخلیه باید نود درجه باشد چگونه وبوسیله چه کسی این افزایش دما برای تخلیه انجام میگردد

  • ناشناس پاسخ

    ۹۰درصد قاچاق سوخت بصورت محموله بزرگ از طرف شرکت نفت با همدستی جایگاه داران صورت می‌گیرد متهم کردن رانندگان فقط برای رد گم کردن هست

  • علی پاسخ

    من بیچاره شدم بس بارنامه گرفتم کرایه تحمیلی پایین نصف نصف باباربریهارفتم کارت شهری درست کردم هفته ای دوهزارکیلومترهم بیشترنمیرم ولی بازم سوخت کم میارم حالاهی بگید قاچاق توسط راننده ها انجام میشه قاچاق اصلی ...انجام میده .

  • حسین پزشکی آلمانی پاسخ

    دزدان شده‌اند سرور وآقای ما

  • S gh پاسخ

    همین شرکت پالایش نفت خودشون دزد هستن بعد میای راننده کامیون رو اسیر و بدنام میکنن سهمیه گازوییل رو کم میکنن تو کل فضای مجازی پر شده پول میگیریم سهمیه اضافه میکنیم از کجا سهمیه ها اضافه میشه تو کارت گازوییل.پیدا کنین پرتغال فروش راه

  • ناشناس پاسخ

    کفن پوشان بخط شوید که راه های رانت و چپاول‌گری تان یکی یکی داره بسته میشه

    • امید

      من خودم داخل روستا هستم از پارسال تا امسال هنوز نفت سفید سهمیه نداده اند تا دو روز قبل رفتم اتفاقی دیدم که مسول تعاونی کل نفت سفید ما را بطور آزاد به قاچاق چیان می‌فروشد مسول وقتی دزد باشه چکار باید کرد همه اش گیر به راننده گان ندین اون مسول را باید گرفت

  • شهروزفاتح پاسخ

    اونی که قاچاقچی می کنه پشتش بالا دستی است

  • طالب پاسخ

    ممنون از زحمات شما جناب آقای دکتر مجتبی قهرمانی ریاست محترم دادگستری استان هرمزگان سپاس فراوان از پیگیری های شما در تمام موارد وجای جای قاچاق کالا و سوخت پشتیبان شما ،الله باشد

  • ناشناس پاسخ

    کرسنت و پس از آن قاچاق سوخت و ارز رانت چپاول دروغ و طرح ظلمت و گشت چماق و نفاق همه کار باند براندازان انقلابی نما و تندر و افراطی هاست جبهه جیش ال پایداری شاخه جیش العدل

  • علی پاسخ

    درود تهمت به راننده نزنید آنقدر رخمتکش هستکه اگه نباشم تمام قشهر جامعه سرنگون میشون ،شاه قاچاق توسط خود شرکت نفت

  • کمال پاسخ

    سلام. راننده کامیون شهری هستم. کسی نیست بگه چرا و به چه عنوانی سهمیه کامیونی که کار میکنه رو کم میکنی و کمتر از سهمیه اعلام شده واریز میشه به کارت سوخت. سهمیه من تا نصف ماه بیشتر کفاف نمیده. آزاد هم وجود نداره. از هر نظر و موردی پا گذاشتن روی گلوی ماشیندار. آقا داریم خفه میشیم. ما قاچاقچی نیستیم. ما خدمات و حمل بار هستیم. کی و چه وقت بداد ما میرسن. خسته شدیم

  • ناشناس پاسخ

    کو گوش شنوا... خودشون دزد و پدرخوانده همین قاچاقچیان مواد مخدر و سوخت و هر فسادی که تو ایران عزیزمون می‌بینید.... هستند... خدا خودش فقط اگر اگر اگر بتواند ريشه فاسدین داخلی رو بکنه... خدا از سرتون نگذره

  • حوید پاسخ

    باربرگهادقیق دقیق دقیق کنترل بشه .
    به اون مهندسش یادبده تابدونه مصرف سوخت یک لودرویک کامیون درساعتی چندلیتره . بایدکارشناس باشه ۰
    مصرف پیمایشی کارش درسته مو لای درزش نمیره به کارت سوخت وپیمایشی کسی گیرنده.

  • سید فخرالدین شریعتی پاسخ

    بنام خدا

    برخی قوانین در کشور تصویب می‌شوند اما با دستورالعمل‌های غیررسمی نقض می‌گردند. مانند دریافت هزینه کارت سلامت رانندگان، غیرفعال‌سازی تمدید هوشمند کارت‌ها برای سودجویی، و اجبار رانندگان به نصب مشعل به‌جای صاحبان کالا. این تضادها نتیجه منافع نامشروع و بی‌توجهی به اجرای قوانین است.

  • اسفندیار پاسخ

    میدونستی الان دولت خودش به کامیون دارها اجازه میده که آزادانه قاچاق کنن،دولت میگه بیا۲۰میلیون تومان بریز بحساب درعوض باک هزارلیتری ببر مرز واونور بفروش،دروغ میگم اعدامم کنن،میدانی روزانه چندهزارکامیون سمت مرز میرن همه باهزارلیترقاچاق دولتی دارن میرن،تحقیق کنید،روزانه هزاران لیتر اینجوری داره قاچاق میشه،قاچاق قانونی قانونی

  • ناشناس پاسخ

    کی هستند اسم و نشون ندارند،از کجا به کجا فرستنده کیه گیرنده کیه،شما هم نمیدونید؟؟؟؟؟مردم هم گاگول

  • ناشناس پاسخ

    خوب معلوم بنده خدا از کجا شارچ میشند با بار برگ هر کامیونی به اندازه خودش مثلا تریلی ۴هزاز لیتر به غیر از سهمیه تک ۳هزار به غیر از سهمیه این طوری شارژ میشه

  • ناشناس پاسخ

    به‌ پیر‌ پیغمبر‌ دزد‌ خود مسعولین‌ هستند‌

  • ناشناس پاسخ

    در هر اقدام عملی در قاچاق حامل های سوخت صد در صد افرادی از مسئولین شبکه های توزیع و پخش و فرآوری حامل‌های انرژی دستی در این کار دارند و زینفع هایی در دستگاه های دولتی به صورت سیستمیک و مویرگی همراهی های لازم را انجام می دهند و حتی مانع تراشی ها و کارشکنی هایی هم در رابطه با مبارزه با قاچاق سوخت و انرژی انجام می دهند !!

  • باهر پاسخ

    تمام دست اندکاران اصلی و عمده قاچاق سوخت از یقه سفیدهای سفارشی و نورچشمی و با پشتوانه قوی هستند و هیچ ترس ‌و واهمه ای هم از افشا خیانتهای خود ندارند چون مثل بابک زنجانی در نهایت ماست‌مالی میشود و با تصاحب مقام بالاتر و با تجربه ای که دارند بیشتر به غارت مشغول میشوند.
    بهمین خاطر هیچ وقت نام انها افشا نمیشود و بصورت رسمی از مبادی زسمی قاچاق کالا و سوخت و ...انجام میدهند.
    درست مانند فیلتر کنندگان اینترنت و فیلترشکن فروشها که هیچ وقت نام انها بیان و افشا نمی شود.

  • ناشناس پاسخ

    تمام تخلفات قاچاق سوخت بطور جد و صد در صد از افراد دستگاه های دولتی و رابط های آنها در این حوزه از قاچاق دست هایی دارند !!

  • یوسف پاسخ

    داداش میبرن حتی تو بونکرهای سیمان هم گازوییل میبرن.زمانی که اربیل عراق تازه میساختن .از ارومیه کلا سیمان میرفت اربیل.بعد اوستا کارهای نه چندان ماهر.چون من تا جای که دیدم بعضی ها رفتن.اونقدر اسم ورسمی نداشتن.بعد تازه اینم ترکیه از دست ایرانی ها در اورد چون هر جا برن تریاکم دنبالشون.حتی گازوییل نشت کرده بود سیمان سنگ کرده بود .حالا بیا با کلنگ سیمان بکن بریز بیرون برگشتنی هم مشروب وسیگار میکردن توش می اوردن

  • ناشناس پاسخ

    سلام دوست دارم همین حالا یه سر به پمپ بنزین شهرک صنعتی محمود آباد اصفهان بزنی ببینی با بهترین کامیون موجود پیششنهاد خرید گازوییل را میکنه چند ساعت یا چند روز این همه کامیون شک بر انگیز نیست خب بررسی کنند یه سوالی از علت تجمع بپرسند

  • ایرانی اریایی پاسخ

    دنبال قاچاق ومقصرفرعی نباشید. مافیای قاچاق گازوئیل. برویددراسکله ها. بنادر.... نفتکش ها. همین قدرکافیه... ضمنا مردباشیددست وپا وگوش وچشم. وزبان عوامل بالادست هارا جلوی ملت قطع کنید ومثل سگ جلوی لاشخورها بیاندازید. البته فاقدقبروگورباشند. تاملت رویشان قی اجابت مراج ونهایتا برینندروی جنازه هایشان
    لعنت برهمشان.. زنده وجاویدایران وایرانی اریایی

  • راننده بینوا پاسخ

    آب از سرچشمه گل آلوده
    رئیس قاچاق سوخت:شرکت پخش سوخت
    معاون :جایگاه دار
    همیشه توپ قاچاق سوخت را در زمین راننده می اندازند تاحواس ها را پرت کنند
    دیگه نخ نما شده این کمک‌ها همه می دونند .......خودتونید

  • یاسر پاسخ

    وقتی این عنوان پوشش برای دزدهای کلان پس در گاله‌روببندوهم صنف خودتو خراب نکن.جراعت داری ازهمون دزدای کلانی ک خودت میگی انتقاد ببین توگونی میبرنت یانه.

  • ناشناس پاسخ

    چهل سال اون بالایها خروار خروار خوردنو چاپیدنو بردن حالا ی دو سالی هست بعضی از مردم از سر بدبختی و نداری و مجبوری ی 4تا بشکه گازوئیل جابجا میکنن اسمون و زمینو بهم دوختن. شما اگه این پشتکارتنو واسه اون اختلاسگرا و دزدای کلانم داشتی الان دزد نداشتیم. عمو داری اشتباه میزنی اینارو بلد کردن تا سر امسال توگرم بشه. دزدیا داره جایی دیگه میشه. خیلی عقبی از دنیا خیلی.

  • نیسان دار پاسخ

    آقای کامیون‌داران عزیز و زحمت کش تو ایران نفت ،گازوییل بنزین،کامیون نیسان و دزدی وقاچاق باهم ادغام شدن اگه یکی نباشه کار میلنگه پس هر کی میاد تو این کار باید بازیش و بلد باشه وگر نه میبازه از وزیر تا نیسان دار حال خود دانی یا دزدی کن قاچاق کن یا برو سراغ یه کاسبی دیگه

  • رضا هنرمایه پاسخ

    جناب مسول این حرف برای‌ مردم عادی خریدار داره ماخودمون کازوییل مصرفمون را نمیتونیم پیدا کنیم چه برسه سوخت جت بهتر نیست به مسولین بالا دستی مراجعه کنید شاید سرنخ بهتری گیر بیارین

  • داود پاسخ

    این مافیا بدون هماهنگی با مسولین جایگاهها و سایر کارمندان نفتی قادر به قاچاق نبود و نیستند ،باید به گذشته این مافیا گذری کرد تا آمار و حجم و دلارهای برگشتی به دست ایشان معلوم گردد،بیت المال چگونه چپاول میگردد و هیچ آماری از خروجی پالایشگاه ها وجود نداشته و جالب اینکه هیچ کسی هم دخالت نمی‌کرده و سیاست برد برد بین ایشان تا کنون بصورت مستمر اجرا می‌شده، ننگ بر این مدیریت نفتی که همه را با شنیدن قاچاق هماهنگ شده شوکه کرده و باعث عدم اطمینان مردم به دولت و نظام شده،

  • ناشناس پاسخ

    آره راست میگید دست بالا دست بوده مثل بقیه اختلاس هاکارگروبازنشستگان تامین اجتماعی ریالی حقوق دریافت می‌کند و دلاری خرج می کنند کجاست عدالت حضرت علی علیه السلام امان از مدیران بی کفایت

  • امیدی پاسخ

    ...که دزد باشه انتظار نباید از زیر دست داشت

  • محمد پاسخ

    با سلام من راننده تریلر با 25 سال سابقه کاری برام این من در ماه 500تا 700 لیتر سوخت شارژ میشه عملا شرکت نفت منو خانه نشین کرده پس این قاچاق سوخت ساخته پرداخته خودشان هست
    قانون‌های مزخرف و غیر کارشناسی باعث نا رضایتی این قشر زحمت کش شده است

  • یوسف الهی پاسخ

    سلام دولت اگر بخوهد جلو قاچاق سوخت بگیره مسل اب خوردنه خودشون نمیخوان یک پمچی برای یک راننده شده خدا مگر همیه جایگاهای سوخت دوربین هوشمند نیست طرف دهتا کارت سوخت میزنه دوساعت راننده تربار راه دور ایستاده هرچه به جایگاه دار میگی عین خیالش نیست پارتی دارن میگی زنگ میزنم به شرکت نفت میگه هرجایی دلت بخواد برو خدا انشا الله نابودشون کنه که خون شهیدان وجانبازان برکف پایمال کردن کشور نابود شده

  • مهدی پاسخ

    فساد سیستماتیک

  • امیر راننده کامیون پاسخ

    به نظر من قوانین بازدارنده‌ای که بابت قاچاق سوخت اعمال میشود زیاد سختگیرانه نیست یعنی سربسته عرض کنم یه جای کار میلنگه

  • محمد پاسخ

    قاچاق سوخت با چهارتا کامیون نمیشه اینو همه می‌دونن ولی می‌خوان به گردن راننده ها بیندازن تا دزدان واقعی کارخودشونو بکنن بخدا 2روزه خوابیدم تو خونه برا گازوییل هر 15روز 2هزار تا شارژ میشه چیو میتونم قاچاق کنم فقط می‌خوان رد گم کنند به اسم راننده ها تمومش کنن

  • محمد امین کریمیان پاسخ

    اگه دولت شریک دزد ورفیق قافله نیست ، پس چرا بنزین و گازوییل را نمیکنه لیتری ۳۰ هزارتومان ، وچرا گمرک ورود ماشین آلات کم مصرف را صفر نمیکنه ؟ وچرا یارانه هر نفر را ۵میلیون تومن نمیکنه؟ آقا جون جمع کنید این دکان پیتزا تون را ؟ اینم شده مثل اف ای تی اف که انجامش به ضرر همین یک میلیون اختلاسگر خواهد شد، عوامل همین لوله کشی را اعدام کنید بعد ببینم که جرات داره بیت‌المال را اینگونه به تاراج ببره،، معلومه این کا را نمیکنید ، پران صورت باید یک میلیون اختلاسگر را اعدام کنید.

  • مهدی پاسخ

    والله سر هر کدوم از مرزهای شرقی مثل میلک و دوغارون و یا بازارچه‌های مرزی برید می بینید که روزانه بالغ بر دویست تانکر گازوییل و بنزین داره رد میشه به اونور مرز و تمامی اونها بارشون مال آقازاده‌ها هست ولی کسی جلوی اونها رو نمیگیره ، چرا چون آقازاده هستن و کسی نمیتونه بهشون بگه بالای چشمت ابروست . ولی یقه راننده‌ها رو گرفتن و گلوی اونها رو میفشارن .اگه راست میگن جلوی میلیونها لیتر گازوئیل که خیلی راحت به اسم قانونی صادرات میفروشن رو بگیرن نه نون راننده بدبخت رو با بهانه‌های واهی آجر کنن

  • ناشناس پاسخ

    سلام نرخ کرایه بار عادلانه نیست

    • رضا شوفر

      سلام شوفرای عزیز اول که کرایه طبق بارنامه نیست چراکه باربری و دلال و حتی شرکت های تولیدی و بازرگانی و کارخانجات همه از کرایه دونگ خودش را نقد کرده میمونه شوفر که برای کرایه بار باید یکماه التماس صاحب بار کنه وقتی که حساب میکنه خماشین های یخچالی را هر باری شوفر سالم فقط تماشاچی هست گازوییل شده کمک خرجی که سودشو صاحببارودلال میبرن سیستم حمل بار را مطابق تن کیلومتر اینترنتی کنید در لحظه ثبت مشخصات راننده و تریلی و تایید بارگیری قبل از حرکت صاحب بار ملزم به پرداخت کرایه بار بشه اگر شوفری دست به باک گازوییل زد ه‍وشمند قفل بشه