بازدید سایت : ۳۱۴۹۴

◄ حمل و نقل ریلی گلستان امسال ۱۱۳ درصد رشد داشت

از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۳۰ هزار تن کالا در این شبکه جابجا شده است.

حمل و نقل ریلی گلستان امسال ۱۱۳ درصد رشد داشت
تین نیوز

مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ از رشد ۱۱۳ درصدی حمل و نقل بین المللی بار در مسیرهای ریلی استان گلستان خبر داد و گفت از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۳۰ هزار تن کالا در این شبکه جابجا شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محسن اعتماد افزود : بعد از اتصال خط عریض ایران - ترکمنستان اقدامات خوبی انجام شد که شامل اتمام پل مرزی، اتصال باقیمانده ریل عریض و اتصال کامل آن به اینچه برون، مونتاژ لوکوموتیو عریض، ایجاد محوطه‌های تخلیه و بارگیری است که همه این موارد در راستای افزایش حمل و نقل ریلی از این حوزه است.

وی گفت از ابتدای سال تاکنون در بخش صادرات هزار و ۸۳۰ واگن به مقدار ۱۲۴ هزار و ۴۴۰ تن برابر با ۱۰۴ درصد افزایش همراه بوده است.

اعتماد ادامه داد در حوزه ترانزیت  ۱۸۳۹ درصد و در مجموع حمل و نقل بین المللی تعداد یک ۱۹۱۳ واگن به میزان ۱۳۰ هزار و ۳۲۰ تن که در مجموع ۱۱۳ درصد شاهد رشد در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال هستیم.

به گفته مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲، عمده کالای صادراتی سیمان و میلگرد بوده و محموله های تخلیه شده از قبیل ذرت، کنجاله، روغن و کودشیمیایی و پارچه را تشکیل می‌دهد.

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ با اشاره به اشتغالزایی در این بخش افزود: به ازای هر ۶۰۰ تن صادرات یک نفر شغل به صورت مستقیم ایجاد می‌شود و در زمان حاضر ۱۳۰ نفر مشغول به فعالیت هستند که این رقم تا پایان سال ۲ برابر می شود.

وی در خصوص مرکز لجستیک اینچه برون هم بیان کرد: این مرکز در زمینی به مساحت ۵۳۸ هکتار در جوار منطقه آزاد در حال شکل‌گیری بوده و مدیریت آن با اداره کل راه آهن است.

اعتماد تصریح کرد: منطقه آزاد و لجستیک مکمل خوبی برای هم بوده و سبب توسعه صادرات و شکوفایی اقتصاد گلستان خواهد شد.

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ از تصویب طرح مرکز لجستیک در راه آهن کشور خبر داد و اضافه کرد: هم اکنون زیرساخت‌های خوبی فراهم شده و مراودات با کشورهای cis ( کشورهای مستقل مشترک‌المنافع) در حال گسترش است.

اینچه برون به عنوان تنها گمرک زمینی و ریلی گلستان، مرکز گمرکات این استان بوده و پایانه‌های صادراتی گرگان و گنبدکاووس، گمرک امانات پستی گرگان، گمرک بندرترکمن و گمرک فرودگاه بین‌المللی گرگان زیرمجموعه آن است.

از آذر ۹۳ با بهره‌برداری از راه آهن بین المللی قزاقستان - ترکمنستان - ایران و گذر آن از اینچه برون، خدمات گمرک ریلی به فعالیت معمول در مجموعه گمرکات استان اضافه شده است.

استان مرزی گلستان در شمال ایران با کشور ترکمنستان و استان های مازندران، سمنان و خراسان شمالی همسایه است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.