بازدید سایت : ۶۷۴۴۹

◄ پایان حفاری تونل های شمالی خط 2 مترو اصفهان| 3هزار میلیارد تومان برای ساخت هر کیلومتر مترو

استاندار اصفهان گفت:با وجود شرایط سخت اقتصادی برای ساخت هر کیلومتر خط مترو سه همت هزینه می شود، اما با توجه به اینکه پروژه زیرِ زمین اجرا می شود، بسیاری شهروندان از جریان مؤثر اقدامات عمرانی زیرِ زمین شهر خبر ندارند و این اقدامات مظلومانه دیده نمی شود.

پایان حفاری تونل های شمالی خط 2 مترو اصفهان| 3هزار میلیارد تومان برای ساخت هر کیلومتر مترو
تین نیوز |

استاندار اصفهان گفت:با وجود شرایط سخت اقتصادی برای ساخت هر کیلومتر خط مترو سه همت هزینه می شود، اما با توجه به اینکه پروژه زیرِ زمین اجرا می شود، بسیاری شهروندان از جریان مؤثر اقدامات عمرانی زیرِ زمین شهر خبر ندارند و این اقدامات مظلومانه دیده نمی شود.

گزارش تصویری| پایان حفاری تونل های شمالی خط دو متروی اصفهان

پایان حفاری فاز نخست تونل خط ۲ متروی اصفهان

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا،  مهدی جمالی نژاد امروز _شنبه بیست وچهارم آذر_ در چهل وهشتمین ویژه برنامه «به احترام مردم اصفهان» با محوریت پایان حفاری تونل های شمالی خط دو متروی اصفهان و ورود هم زمان دو دستگاه حفار به ایستگاه ابن سینا اظهار کرد: انجام این کار بزرگ توسط مدیریت شهری اصفهان دست مریزاد دارد.

وی با بیان اینکه مشکلات استان و شهر آلوده بودن آب، خاک و هوای آلوده آن و ترافیک سنگین را کتمان نمی کنم، افزود: اینکه رفع این مشکلات در این شرایط اقتصادی و تحریم نیز که کار راحتی نیست را قبول دارم، اما اگر دست روی دست بگذاریم و کار انجام ندهیم و بانگ ناامیدی سر دهیم، هیچ اتفاقی نمی افتاد.

استاندار اصفهان با اشاره به وقایع اخیر در خاورمیانه و قطب بندی کشورها گفت: همه این شرایط نشان می دهد برای رفع مشکلات باید همت کنیم و با انسجام، همدلی، همگرایی و وفاق و هم صدایی مشکلات مردم را رفع کنیم، زیرا هیچ چیز کارآمدتر از رضایتمندی مردم نیست.

جمالی نژاد تصریح کرد: آنچه می تواند مقابل دشمن همچون کوه باشد، چشمان آن ها را کور و آن ها را زمین گیر کند، اعتماد مردم است، همین که مردم می بینند مدیران کار و تلاش می کنند، حس اعتماد ایجاد می شود.

وی با تاکید بر اینکه در استان نیازمند چاشنی همدلی هستیم، گفت: با وجود شرایط سخت اقتصادی برای ساخت هر کیلومتر خط مترو سه همت هزینه می شود، اما با توجه به اینکه پروژه زیرِ زمین اجرا می شود، بسیاری شهروندان از جریان مؤثر اقدامات عمرانی زیرِ زمین شهر خبر ندارند و این اقدامات مظلومانه دیده نمی شود.

استاندار اصفهان ضمن قدردانی از همه کسانی که شبانه روزی تلاش کردند و این پروژه ارزشمند که بسیاری از مسائل ترافیکی را حل می کند، اجرا کردند، گفت: دستی در آتش دارم و می دانم که با اشک چشم و خون دل اعتبارات ملی و استانی مترو تأمین می شود.

جمالی نژاد با تاکید بر اینکه مدیران استان اصفهان هم قسم شدند تا نگذارند حرکت قطار پرسرعت پروژه های عمرانی استان متوقف و حرکت آن کند شود، افزود: پروژه های آبی و پروژه های عمرانی شهر فعال هستند حتی پروژه های کوچک روستایی نیز نادیده گرفته نشده است؛ تنها چیزی که در این شرایط حرکت و سرعت پروژه ها را بیشتر می کند، امید دادن به مردم است؛ اگر همیشه بانگ ناامیدی بزنیم، نخبگان مهاجرت و سرمایه گذاران از کشور خارج می شوند.

وی با بیان اینکه اگر مردم سرعت و حرکت و آبادانی را ببینند، در صحنه خواهند بود، گفت: مشکلاتی همچون ترافیک، آلودگی هوا، ناترازی انرژی را فقط دولت نمی تواند رفع کند، بلکه مردم نیز باید در آن مشارکت داشته باشند؛ در این راستا ایجاد اعتماد و همدلی بسیار مؤثر است، زیرا مشارکت جدی مردم کار دولتمردان را برای رفع مشکلات راحت تر خواهد کرد.

استاندار اصفهان تصریح کرد: بعضی مشکلات همچون ناترازی انرژی در استان کوتاه مدت رفع نخواهد شد؛ ناترازی انرژی مسئله ای نیست که بتوان در مدت شش ماه تا یک سال آن را حل کرد، اما در این راستا جلسات مدام و مستمری در حوزه انرژی نو و خورشیدی گذاشتیم، ساعت ها بررسی کردیم که شهرک ها چه کنند و برای صنایع کوچک، متوسط، مادر و حتی خانه های شخصی چه باید کرد که در این مسیر اتفاقات مبارکی را شاهد خواهیم بود.

جمالی نژاد با بیان اینکه در موضوع آب همراهی هایی با استان های همجوار و مساعدت ها کمک های داشته ایم، تاکید کرد: تونل سوم نیز متوقف نیست و شرایط نویدبخش است.

وی با بیان اینکه امروز بیش از هر زمانی نیازمند وفاق، همدلی، همگرایی و اعتماد هستیم، تاکید کرد: تزریق امید به جامعه می تواند بسیار کمک کند؛ اگر چه مشکلات وجود دارد، اما بسیار از آن ها قابل حل است.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه شهرداری در شرایط سخت اقدامات عمرانی را انجام می دهد، گفت: امیدواریم در بازه کوتاه بسیاری از آرزوهای مردم شهر و استان اصفهان را محقق کنیم.

گزارش تصویری پایان حفاری تونل‌ شمالی خط دو متر اصفهان (17)

آغاز عملیات نازک کاری و ریل گذاری ۴ ایستگاه خط ۲ متروی اصفهان

شهردار اصفهان گفت: امروز حفاری فاز نخست خط دو متروی اصفهان به پایان رسید و همزمان عملیات نازک کاری چهار ایستگاه و ریل گذاری آن نیز آغاز شده است.

علی قاسم زاده در حاشیه چهل وهشتمین ویژه برنامه «به احترام مردم اصفهان» با محوریت پایان حفاری تونل های شمالی خط دو متروی اصفهان و ورود هم زمان دو دستگاه حفار به ایستگاه ابن سینا اظهار کرد: امروز حفاری فاز نخست خط دو متروی اصفهان به پایان رسید و همزمان عملیات نازک کاری چهار ایستگاه و ریل گذاری آن نیز آغاز شده است.

وی افزود: امیدواریم نیمه نخست سال آینده بتوانیم این خط را به صورت آزمایشی به بهره برداری برسانیم و در خدمت مردم شهر قرار دهیم.

شهردار اصفهان تصریح کرد: تأثیر افتتاح خط دو متروی اصفهان به گونه ای است که به احتمال قوی بسیاری از مشکلات در حوزه حمل ونقل در شهر رفع و تا حد زیادی از آلاینده ها کاسته می شود.

قاسم زاده با بیان اینکه مطالعات اولیه خط دو مترو نشان می دهد که اگر این خط فعال شود، حداقل ۱۰ تن از حجم آلاینده ها در شهر کم خواهد شد، ادامه داد: این روزها که هوای آلوده را تجربه می کنیم، معنای کم شدن ۱۰ تن آلاینده از هوای شهر را بهتر متوجه می شویم که امیدواریم هرچه زودتر با راه اندازی این خط، یک گام به سمت تحقق هوای پاک برای مردم برداریم.

وی تصریح کرد: دولت ها باید پروژه های زیرساختی را احداث کنند، اما به دلیل شرایط خاصی که دولت ما از نظر اقتصادی دارد، شهرداری روی آن تمرکز پیدا کرده است؛ در این راستا از اوراق مشارکت تا حدی کمک می گیریم، اما نسبت اوراق مشارکت قابل مقایسه با هزینه های شهرداری نیست .

شهردار اصفهان گفت: شهرداری این کلان شهر سال جاری حدود هفت همت بودجه مصوب کرده است که امیدواریم تا پایان سال این بودجه را محقق کنیم و بتوانیم به وعده داده شده به شهروندان مبنی بر اینکه تا پایان این دوره فاز نخست خط دو مترو را به بهره برداری می رسد، عمل کنیم و مرحله آزمایشی آن را اجرایی شود.

قاسم زاده تصریح کرد: روی میز کار شهرداری این کلان شهر بررسی موضوع آغاز خط سه مترو یا ادامه عملیات احداث خط یک مترو وجود دارد، در این راستا تا دو هفته آینده نتیجه تصمیم گیری درباره این موضوع مشخص خواهد شد.

گزارش تصویری پایان حفاری تونل‌ شمالی خط دو متر اصفهان (19)

اقدام بزرگ فنی و فناورانه در خط ۲ متروی اصفهان رقم خورد

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: ورود دو دستگاه تی بی ام با قطر هفت متر در فاصله کم از یکدیگر بدون هیچ گونه مشکل فنی در فرایند حفاری قسمت شمالی خط دو متروی اصفهان موید قدرت فناوری و توانایی متخصصان و تیم های مشاور، طراح، پیمانکار، ناظر، مهندسان و کارگران است که دستاورد بزرگی را رقم زدند.

سعید ساکت  با اشاره به اینکه مترو یکی از کارآمدترین مدهای حمل ونقل عمومی است، اظهار کرد: راه اندازی و توسعه خطوط مترو از راهکارهای مهم و اصولی در راستای تسهیل در رفت و آمد شهروندان است.

وی افزود: همزمان با آغاز اجرای سلسله رویدادهای «قصه آدم و هوا» و در آغاز برنامه های اجرایی، عملیاتی و تحولی ۳۳ روزه شهرداری اصفهان در راستای کاهش آلودگی هوا ورود دو دستگاه تی بی ام به ایستگاه ابن سینا و برنامه ریزی برای خروج آن در پایان مأموریت حفاری در دو جبهه کاری بیش از هفت کیلومتری نوید اتفاقات ویژه را می دهد تا این خط که به طول ۲۴ کیلومتر و ۲۳ ایستگاه در حال اجراست، بتواند در خدمت شهروندان قرار گیرد.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: حمل ونقل عمومی در همه جای دنیا، برای پروژه های کلان، نیازمند منابع مالی، حمایت دولت و یارانه است و دلیل اصلی آن هم از یک طرف هزینه های چشمگیر و از طرف دیگر تأثیرات و پیامدهای زیست محیطی حمل ونقل و ترافیک است که مانند گرمایش جهانی حد و مرز و محدوده نمی شناسد.

ساکت با اشاره به اعلام موافقت مجلس با ۵۶ همت اوراق مشارکت برای شهرداری ها در بودجه ۱۴۰۴ برای توسعه حمل ونقل عمومی گفت: اثرات این حمایت مثبت بر کاهش آلودگی ویژه خواهد بود، ضمن اینکه سرعت بخشی به تأمین مالی پروژه های کلان حمل ونقل در حال حاضر در فضای کلان شهرهای کشور احساس می شود.

وی ادامه داد: امیدواریم موضوع انتقال مالی ۴/۴ میلیون یورویی که به تازگی توسط سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با هدف اجرای قرارداد تأمین ۳۱۵ دستگاه واگن برای شهرهای اصفهان و دو کلان شهر دیگر اعلام شد زمینه توسعه ظرفیت های خدمت رسانی در خط یک و تأمین واگن خط دو را فراهم کند.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان افزود: گام بزرگی که برای خط دو مترو اصفهان برداشته شد و ورود دو دستگاه تی بی ام با قطر هفت متر در فاصله بسیار کم از یکدیگر بدون هیچ گونه مشکل فنی موید قدرت فناوری و توانایی متخصصان قطار شهری اصفهان و تیم های مشاور، طراح، پیمانکار و ناظر و مهندسان و کارگران است که چنین دستاورد بزرگی را رقم زدند.

ساکت افزود: در کنار این اقدام مهم موضوع ریل گذاری و فرایند ساخت ایستگاه و عملیات نازک کاری نه تنها با مدیریت مناسب اجرای کلی پروژه به شکل مناسب جلو رفته است، بلکه این روند با خروج دو دستگاه تی بی ام از ایستگاه ابن سینا شتاب مضاعف می گیرد.

وی تاکید کرد: این دستاورد بزرگ فنی که در خط دو مترو برای حمل ونقل اصفهان دیده می شود، تنها یک جبهه از حوزه فعالیت نهاد و خانواده حمل ونقل و ترافیک است، زیرا در جبهه ای دیگر، به منظور پیش برد کارایی، پیش برد هم افزایی و استفاده حداکثری از ظرفیت شبکه موجود، جذب مسافر و یکپارچه سازی، سلسله فعالیت های دیگری از جمله بازبینی خطوط و ایستگاه های اتوبوس، تقویت کمّی و کیفی ناوگان، هوشمندسازی، تأمین رام قطار ویژه خط اول مجدانه دنبال می شود تا در نهایت سیستم بتواند به سوی یکپارچگی کامل گام بردارد و به تدریج در مسیر هوشمندی و رشد تکامل یابد.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان تاکید کرد: خط دو متروی کلان شهر اصفهان به سمت تکمیل و تعالی می رود تا بتواند در ساعات پیک ۳۰ هزار نفر و روزانه تا ۲۱۲ هزار مسافر را جابه جا کند و با کاهش ۱۰ تنی انواع آلاینده های ناشی از تردد منابع متحرک زمینه صرفه جویی روزانه بیش از ۶۰۰۰ لیتر مصرف سوخت فراهم شود.

وی با اشاره به خط یک متروی اصفهان افزود: در حال حاضر این خط از ایستگاه قدس واقع در شهرک کوثر تا ایستگاه دفاع مقدس واقع در پایانه صفه در حال سرویس دهی به شهروندان است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.