بازدید سایت : ۸۱۲۹۸

◄ انگشت اتهام مشکلات رانندگان کامیون به سوی داریوش امانی نشانه رفت/ منافع چه کسانی مانع اجرای بخشنامه ها شد؟

عملیاتی نکردن بخشنامه ابعاد و اوزان ناوگان موجب انهدام و نابودی جاده ها این شریان‌ های حیاتی اقتصاد و معیشت کشور یکی از سرمایه‌های اصلی حال و آیندگان شد و یا بیمه تکمیلی رانندگان که صرفا در جهت منافع نامشروع یک گروه خاص تدوین و اجرایی گشت و تنها اسم آن به نام رانندگان بود.

انگشت اتهام مشکلات رانندگان کامیون به سوی داریوش امانی نشانه رفت/ منافع چه کسانی مانع اجرای بخشنامه ها شد؟
تین نیوز |

به دنبال انتشار نامه تعداد زیادی از رانندگان استان اصفهان به استاندار در اعتراض به توزیع ناعادلانه بار در این استان، انگشت اتهام دلیل بروز این مشکلات به سوی داریوش امانی رئیس سابق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نشانه رفت.

به گزارش، در شبکه های اجتماعی مطالبه گران حمل و نقل، موضوع نامه رانندگان کامیون به استاندار اصفهان و درخواست های آنان را مورد بررسی قرار داده و مدعی شده اند: در چهار سالی که  سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور تحت مدیریت جناب آقای امانی بود تمام تلاش و کوشش ایشان صرفا در جهت حرکات نمایشی و در جهت حفظ منافع یک عده ای خاص عملیاتی می شد.

این رانندگان در کانال تلگرامی خود در تشریح این ادعا، تاکید کرده اند: به طور مثال حذف اسقاط از نوسازی ناوگان موجب ازدیاد کامیون در مقایسه با بار و یا به عبارتی دیگر موجب بر هم خوردن عرضه و تقاضا در حمل و نقل گردید که به جد این تصمیم آغازی بود برای عمل غیر قانونی بومی گرایی و هدر رفتن سرمایه ملی یعنی سوخت.

آنان افزودند: همچنین عملیاتی نکردن بخشنامه ابعاد و اوزان ناوگان موجب انهدام و نابودی جاده ها این شریان‌ های حیاتی اقتصاد و معیشت کشور یکی از سرمایه‌های  اصلی حال و آیندگان شد و یا بیمه تکمیلی رانندگان که صرفا در جهت منافع نامشروع یک گروه خاص تدوین و اجرایی گشت و تنها اسم آن به نام رانندگان بود.

فعالان بخش حمل و نقل جاده ای کالا، افزودند: پس از اعتراضات به حق و قانونی رانندگان در سال نود و هفت،  سازمان راهداری کل کشور متعهد به ایجاد درگاه ملی اعلام بار کشور و ایجاد سامانه پاک برای پرداخت کرایه ها و قطع روابط مالی رانندگان و شرکت های حمل و نقل و صاحبان کالا شد ولی متاسفانه هنوز پس از گذشت حدود ۶ سال آن را به سرانجام نرسانده اند.

این رانندگان خاطرنشان کرده اند: مشخص نیست در جهت منافع چه کسانی در این سال ها، این همه ظلم و بی عدالتی به قشر رانندگان و ضرر و زیان به منافع ملی کشور وارد شده است.

آنان در مورد اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان، عنوان کردند:  بعد ازچند دهه شاهد مدیر کل محترمی هستیم که جوابگوی خواسته های به حق و قانونی رانندگان هستند و با کمال متانت و شکیبایی این خواسته ها را دنبال و پیگیری می نمایند ولی متاسفانه بعضی از تشکل های صنفی و بعضی عوامل اداری با دادن اطلاعات غلط در جهت منافع خود و ایادی خود سعی در ایجاد بحران و ایجاد ناامنی در حمل و نقل استان دارند.

رانندگان در پایان اظهار امیدواری کرده اند با درایت استاندار و مدیر کل مردمی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان به این خواسته قانونی و به حق رانندگان استان اصفهان رسیدگی شده و قبل از وقوع حادثه ای  آن را به سرانجام مطلوبی برسانند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علی اکبر عادلی پاسخ

    مسئولان حمل و نقل جاده بویژه آقای امانی یا از بار محوری متناسب با روسازی راه خبر دارند و یا به گفته رانندگان عزیز و زحمتکش حرف حق را نمی شنوند و تابع انجمن های صنفی هستد. در مورد عدم اجرایی شدن بخشنامه

    • حسن رحمانی

      مگه می شود با بیش از بیست سال سابقه کاری در مجموعه سازمان راهداری و حمل و نقل، از وزن محوری مطلع نباشند.
      به نظر می رسد سازمان طی یک برنامه ای تناژ مجاز را بیش بار را از آنچه در کارت ماشین ذکر شده، تغییر داده است . از سالها قبل از امانی این مسئله وجود داشت.

  • علی اکبر عادلی پاسخ

    در مورد عدم اجرای بخشنامه ابعادو ورن مجاز وسایل نقلیه باری در آذر ماه سال گذشته معلوم نیست چه دست هایی درکار است که می خواهند جاده ها را تخریب وکامیون ها و تریلی را با وزن های غیر مجاز خیلی سریع فرسوده کنند. حقیر مقالات زیادی در این زمینه نوشتم و با دلایل مهندسی نشان دادند که بار محوری و وزن ناخالص کامیون و تریلی ها چه بلایی سر جاده ها می آورد وبعلاوه چگونه ایمنی وسیله نقلیه و بار در معرض خطر قرار می دهد. حتی چندین بار این موضوع به اطلاع آقای امانی رساندم.ولی کو گوش شنوا

  • ظفرعظیمی مهر پاسخ

    داریوش امانی و همکارانش ناکارآمد ترین مدیران راهداری بودند که با اینکه حق سازمان از کمیسیون بارنامه حدود یک قرن ۴ درصد بوده که در طول تاریخ حمل ونقل ۴ درصد کارشناسی بوده ولی ناگاه بطور غیرکارشناسی وخفت گیرانه ۴درصد به ۹ درصد تبدیل شد یعنی ۱۲۰ درصد افزایش درآمد بدون کارشناسی و بدون نتیجه در تحولات راهداری. اما انتصاب دکتران آفتابه به مدیریت‌های کلیدی مثل دکتر آفتابه که ارتقای امانی تمجید میکند. مدیر کانون کامیونداران دکترای آفتابه افتخاری دریافت کرد. سرچ کنید دکتران آفتابه کیستند.

  • حسن سبحانی پاسخ

    تا بوده همین بود ه آقای امانی زحمت شو کشیده دوستان زیر دست چه کارها برای حمل ونقل کردن برخی شرکتها جهت دورزدن از پرداخت عوارض و مالیات دستکاری در اسناد حمل میکنن بارها رو از لحاظ اوزان دستکاری میکنن ووووو.و رانندگان باید وجدان داشته باشن اضافه بار نزنن ودیگر کارها که خودشون میدونن کلیه ناوگان در حمل ونقل بر اساس محور میباشد ونه کارت ناوگان باید پلیس راه از لحاظ محور بر اوزان ناوگان واقف باشند که این خود نیاز به آموزش به پلیس راههای کشور میباشد

  • مهدی رزبان پاسخ

    سلام و خسته نباشید
    من راننده کامیون خود مالک هستم
    خداوکیلی نزدیک به پنج دهه هست که خودم و پدرم در این حرفه فعالیت داشتیم ولی الان بخاطر گرانی قطعات کامیون و کرایه های کم یک سالی هست که توی این فکر هستم که تغییر شغل بدم چون واقعاً با این کرایه ها نمیتونم جوابگوی حتی خراب شدن کامیونم باشم تمامی قطعات کامیون با دلار محاسبه میشه ولی کرایه من با ریال
    واقعا خیلی متاسفم که مجبورم در این سن چنین کاری کنم

  • رضا پاسخ

    مگه رانندگان کامیون ها صاحب دارند مثل گله بی چوپان هستند خود مملکت نمدانه باخودش چند چنده

  • رضا پاسخ

    اقای امانی خدا نابودش کنه .هرچه بخشنامه را رد کرد برنامه ابعادو اوزان هم به نفع دولت وبه نفع کامیون دار

  • مهدی داورزنی پاسخ

    باسلام درموردبیمه تکمیلی که فرزند سوم روبیمه نکردن بعدمیگن فرزند بیشتر بیاریدتاکشورجوان بمانداون تواین اوضاع اقتصادی

  • محمد پاسخ

    در این روزها که مانند سال‌های قبل ملت از شدت آلودگی هوا در حال خفه شدن هستند یکی از اولین مسئولانی که به خاطر عملکرد غلطشان در این مورد باید محاکمه شوند همین شخص است چرا که مسبب اصلی اسقاط نشدن حداقل نزدیک چهل هزار دستگاه ناوگان فرسوده به شدت آلاینده در قبال شماره گذاری کامیونهای وارداتی شخص وی میباشد که باید در مراجع قضایی پاسخگوی این صدمه عظیم به کشور و صنف حمل و نقل باشد !!!!

  • اهورا پاسخ

    بابا اخرش که چی نهایتا تو یک متر زمین دفن میشیم.

  • حمید پاسخ

    ۴۵سال همه جای این مملکت مشکل داره. چیش درست

  • حسن پاسخ

    من خودم مالک کامیون هستم دوستان بزرگوار فقط با روشن نکردن کامیون ،هرکسی در جلوی منزلش بمونه کشور راهداری به خاک سیاه میشینه فحش به هیچ کس ندهیم، ما را ننده ها وصاحب ماشینها مقصریم، الکی خودمونو تو قرض وغوله بدهی میندازیم بعد انتظار از فلان باربری ومسعول که کرایه واقعی بما بدهد، چاره ودوای این قوم ،استارت نزدن و جابجا نکردن کالاست که کل کشور به چه کنم چه کنم میفتند

  • کامیوندار پاسخ

    کجای دنیا کشنده ۱۲ چرخ ۴۵ تن بار حمل میکند بعدا شما ها عقب جاده سالم میگردید آقای امانی نماینده یک عده خاص واردکنندگان کامیون میباشد

  • فکر پاسخ

    قبلا کامیون ۱۸چرخ۴۰تن .کامیون ۱۲جرخ۳۸تن بود.الن ۱۲چرخ ۴۴تن صافی ۲۸تن میزنه .اقای امانی

  • کاظمی پاسخ

    اقای امانی از نظر علمی صعیف ترین رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است و با حمایت های اقای چابری انصاری و خان داداش وزیر وقت و با کمک صنف کالا به این سمت رسید و به طریق اولی، عامل همانها هم بود.