تعداد اتوبوس های واحد اصفهان، سال آینده به ۱۲۰۰ دستگاه می رسد
قصد داریم تعداد اتوبوس های واحد این کلانشهر را تا پایان این دوره از مدیریت شهری در سال ۱۴۰۴ به یک هزار و ۲۰۰ دستگاه برسانیم.
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: قصد داریم تعداد اتوبوس های واحد این کلانشهر را تا پایان این دوره از مدیریت شهری در سال ۱۴۰۴ به یک هزار و ۲۰۰ دستگاه برسانیم.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمد نورصالحی در یکصد و پنجاه و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: توسعه حمل و نقل عمومی از اهمیت شایانی برخوردار است و بر همین مبنا در سه سال گذشته بیش از ۳۰۰ دستگاه اتوبوس واحد خریداری کرده ایم.
وی با اشاره به اهمیت استفاده از اتوبوس و تاکسی برقی در دیار نصف جهان خاطرنشان کرد: دود خودروها یکی از دلایل آلودگی هوای اصفهان است بنابراین باید به سمت بهره گیری از وسایل نقلیه الکتریکی حرکت کنیم.
نورصالحی با اشاره به اهمیت اتصال خط نخست قطار شهری اصفهان به متروی شهر جدید بهارستان در جنوب این کلانشهر ادامه داد: مجری این پروژه شرکت عمران بهارستان است و ما برای همکاری و شتاب در این طرح آماده هستیم.
نورصالحی اظهار داشت: احداث خط سه مترو اصفهان نیز در دستور کار قرار گرفته است و تکمیل آن و ارتباط با با خطوط حومه شهر از خواسته های مدیریت استان محسوب می شود.
وی به برگزاری نخستین جلسه مشترک با استاندار اصفهان اشاره و اضافه کرد: در آن جلسه ۵۴ پروژه اساسی در این خطه بررسی شد تا در سال های پیش رو تکمیل و افتتاح شود.
رییس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای شهر اصفهان نیز در جلسه امروز گفت: سرمایه گذاری در توسعه تجهیزات استفاده از انرژی های تجدیدپذیر در این کلانشهر ضروریست.
فرزانه کلاهدوزان تصریح کرد: در این پیوند باید با ترغیب و ارائه مشوق های مناسب و فرهنگسازی، بستر سرمایه گذاری را برای بخش خصوصی و مردم مهیا کنیم.
نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در جلسه امروز با تاکید بر ضرورت تامین به موقع اعتبار پروژه ها اظهار کرد: شهرداری اوراقی به ارزش ۱۵ هزار میلیارد ریال را در پنج سال اخیر دریافت و برای خطوط مترو هزینه کرده است اما پرداختی آن به موقع انجام نشده است.
سید امیر سامع افزود: برای تامین مالی باید سهم ما از مالیات ارزش افزوده به موقع و کامل پرداخت شود تا با کسری بودجه مواجه نشویم.
مجید نادرالاصلی رییس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان نیز گفت: اگرچه به تعبیری امسال مازوت سوزی در این دیار نداشته ایم اما وضعیت آلودگی هوا هم بسیار نامطلوب است.
رییس کمیسیون حقوقی، برنامه ریزی و پایش مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان هم در جلسه امروز گفت: برخی همکاران در شهرداری به ظاهر کارهای خود را رها کرده و درگیر امور بانک ها شده اند و برای مثال این خوب نیست که معاون شهردار سه روز در هفته را برای کارهای بانکی اختصاص دهد.
احمدرضا مصور افزود: شهرداری نباید در پاسخ به شبهات منفعل باشد زیرا بی تفاوتی و انفعال سبب می شود که هر کس هرچه خواست، بگوید.
اکنون خدمت رسانی اتوبوسرانی اصفهان روزانه با حدود یک هزار دستگاه در یکصد خط فعال این کلانشهر انجام می شود.
خط ۲ قطار شهری از بخش شمال شرق و منطقه ۱۴(ایستگاه دارک) اصفهان آغاز می شود و با عبور از خیابان های زینبیه، لاله و هاتف، میدان امام علی(ع)، خیابان نشاط و فلسطین به ایستگاه دروازه دولت می رسد.
احداث هر کیلومتر از این خط حدود ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه دارد.
خط یک قطار شهری اصفهان از شمال این کلانشهر آغاز می شود و پس از طی مسیر ۲۰.۷ کیلومتری به پایانه مسافربری صُفه می رسد.
نخستین مرحله خط یک قطار شهری اصفهان سال ۹۴ افتتاح و مراحل پایانی و تکمیلی آن سال ۹۸ بهره برداری شد.
اصفهان بالغ بر ۲ میلیون نفر جمعیت و ۱۵ منطقه شهرداری دارد.