بازدید سایت : ۴۷۶۳۰

◄ دو گزینه احتمالی مدیرعاملی سازمان بنادر و دریانوردی/انتظار کارشناسان و فعالان حوزه دریایی چیست؟

دو نام در این مقطع برای مدیرعاملی سازمان بنادر و دریانوردی برجسته شده‌ اند.

دو گزینه احتمالی مدیرعاملی سازمان بنادر و دریانوردی/انتظار کارشناسان و فعالان حوزه دریایی چیست؟
تین نیوز |

پس از تغییر علی اکبر صفایی و انتخاب سعید رسولی به عنوان سرپرست سازمان بنادر و دریانوردی، گمانه زنی ها در مورد گزینه های احتمالی مدیرعاملی این سازمان افزایش یافت.

به گزارش تین نیوز، در این بین خبرگزاری تابناک از دو نام آشنا به عنوان گزینه های احتمالی مدیرعاملی این سازمان نام برد.

 آنچنان که این رسانه عنوان کرده دو نام که در این مقطع برجسته شده اند، محمد راستاد و محمدرضا الله یار هستند.

به نوشته این خبرگزاری، محمد راستاد پیش از این در دولت روحانی به عنوان مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در زمان آخوندی و اسلامی در وزارت راه و شهرسازی خدمت کرده و سابقه ای ۱۱ ساله در مدیریت بنادر استان بوشهر دارد. همچنین محمدرضا الله یار نیز سابقه حضور در هیئت عامل و معاونت مهندسی سازمان بنادر را دارد و در دوران اخیر نیز به عنوان مشاور مدیرعامل در این سازمان مشغول به کار بوده است.

به گزارش تین نیوز، با وجود انتشار اسامی ذکر شده در این خبرگزاری اما رضا محمدعلی بیگی که سال ها سابقه فعالیت در بخش دریایی را دارد و یکی از کارشناسان شناخته شده حوزه دریایی است، روز گذشته پیشنهاداتی در مورد انتخاب مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به وزیر راه و شهرسازی ارایه کرد.

رضا محمد علی بیگی گفت: لطفا در انتخاب مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و نیز اعضای هیئت عامل این سازمان حداقل به ۶ نکته مهم زیر توجه داشته باشید: 

۱- حداکثر سن هر یک از آنها ۵۰ سال باشد؛ 

۲- حداقل دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد و مرتبط از دانشگاه های معتبر کشور و یا خارج از کشور باشند ؛ 

۳- مدیرعامل حتما از بدنه کنونی سازمان بنادر و دریانوردی انتخاب نشود؛ 

۴- اعضا هیئت عامل در آستانه بازنشستگی نباشند، طوریکه تا زمان بازنشستگی ایشان ۱۰ سال مانده باشد؛ 

۵- تسلط کامل به زبان انگلیسی داشته باشند؛ 

۶- مدیرعامل دارای مدرک فرماندهی یا سرمهندسی کشتی های تجاری اقیانوس پیما (نامحدود) با حداقل ۱۰ سال سابقه خدمت بر روی کشتی های تجاری اقیانوس پیما باشد و نیز معاونت دریایی سازمان بنادر هم دارای همین شرایط باشد. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مجید نجاتی پاسخ

    درود انتخاب مدیر عامل را با سوابق آن می سنجد مدیر باید تیم قوی ، فعال ، شجاع داشته باشد اینکه سابقه دریایی و بندری داشته باشد انتخاب را به اشخاص تکراری می رساند مدیر شجاع و کارآفرین می تواند از هر بخشی باشد

  • ناشناس پاسخ

    جهاندیده به درد بنادر میخورد

  • اکرم عفیف پاسخ

    به نظرم بهترین گزینه برای مدیرعاملی سازمان بنادر اقای الله مراد عفیفی پور هست. اگر وزیر بهشون اصرار کنن قبول مسئولیت می کنن.

  • سياوش پاسخ

    محمد راستاد شايسته اين سمت هست

  • ناشناس پاسخ

    آقای راستاد مرد خوب و اخلاقی است. اما آزمایش خود را با حضور سه سال در مدیریت سازمان نشان داده است!. لذا انتصاب ایشان دردی را دوا نخواهد کرد.

  • ناشناس پاسخ

    آقای اللهیار فردی متخصص و با تحربه مدیریتی است. ضمن اینکه جوان و اهل کار و فردی با اخلاق پسندیده و مردمدار است.

  • احمد پاسخ

    آقای راستاد و آقای شکیبی نسبت عالی هستن

  • توحيد پاسخ

    سلام مهندس شكيبي نسب مديرعامل بوشهر فردي شايسته براي اين سمت هست.

  • داریوش عسکری پاسخ

    با درود . بعنوان یک دریایی دارای بیش از ۲۰ سال سابقه کار دریایی و مدارک تحصیلی آکادمیک دریایی از دانشگاههای علوم دریایی چابهار و پردیس دریایی دانشگاه امیر کبیر شاغل در سازمان بنادر و دریانوردی، کاملا با نقطه نظرات آقای علی بیگی موافقم. سازمان بنادر یک بنگاه تخصصی و زیرساختی در حوزه اقتصاد کشور است و تجربه ثابت کرده مدیران عامل و حتی اعضای هیات عامل و مدیران کل استانی غیر متخصص، ضربات جبران ناپذیری به این نهاد بسیار موثر در صادرات و واردات ایران داشته که مهمترین آن سلب انگیزه کارکنان و انحراف سازمان از اهداف رسالتی آن است.

  • ناشناس پاسخ

    راستاد مگه بازنشسته نشده؟

  • Amin پاسخ

    باید سرمهندس کشتی یا فرمانده نامحدود باشه

  • علی پاسخ

    من بشم چطوره 30 سال سابقه در حوزه دریایی نظامی

  • علی پاسخ

    سلام کسی که نیروی دریایی30 سال سابقه داشته باشد آیا می تواند مدیر عامل بشود

  • مجتبی پاسخ

    درود هرچند به همه‌ی نظرهای ارائه شده احترام قائل هستم لیکن اگر مدیرعامل از بدنه ی سازمان نباشد قطعا مشکل ایجاد خواهد شد.در تجربه های قبلی که از خارج سازمان انتخاب شدند بسیار سازمان را کند و فرسوده کرد و متاسفانه با وارد کردن افراد غیر متخصص این سازمان هنوز تاوان ندانم کاری این افراد را می دهد واضح است کسی که چالش این سازمان را درک نکرده و نمی‌داند دریا ودریامحوری یعنی چه کمکی نخواهد کرد نمونه ی این موضوع مدیرانی هستند که از بیرون آمده اند کما اینکه الان پست مدیریتی را اشغال کرده اند که شایستگی آنرا ندارند. بهر شکل این جمله برای وزیر قابل توجه باشد.آزموده را آزمودن خطاست.

  • ناشناس پاسخ

    مدیر خوب مدیری هست بفهمد مشکل کارگر را کل اسکله کارگر داره میچرخونه
    کارگرها هستند ک شما مدیر میشی

  • سید جمال الدین اسدآبادی پاسخ

    صفایی سیستم را نابود کرد با اون انتصاب های ناکارآمدی که انجام داد، دوره راستاد به مراتب بهتر بود. انشاالله مدیران لایق و با سواد در راس امور سازمان بنادر قرار بگیرند. صفایی هر فردی که حراستی بود را حمایت می کرد و نتیجه سیستم فشل الان سازمان بنادر هست. آقای اله یار واقعا گزینه مناسبی هست.

  • رضازاده پاسخ

    صفایی به همراه هیئت عامل ضعیف و مدیر کل های ناکارآمدش، آسیب بسیار جدی به سازمان زدند. صفایی در تبدیل وضعیت ایثارگران به همه پرسنل ایثارگر خیانت کرد. {....} خدا بر صفایی.
    همه سازمان ها و ارگان های مراحل تبدیل وضعیت ایثارگران را انجام دادند به جز سازمان بنادر و بنا به دستور صفایی

    • ناشناس

      واقعا چرا یک شخص باید اینقدر برای خودش لعن و نفرین درست کنه؟!چه مشکلی داشت این مدیر ناکارآمد با ایثارگران که جلوی حق و حقوق آنها تمام قد ایستاد!

  • افراسیاب جعفری فرد پاسخ

    با سلام
    با توجه به وظایف سازمان در حوزه کسب و کار همچنین حاکمیت آبهای سرزمینی و کنوانسیونهای بین المللی و همچنین ساخت و ساز و توسعه و تجهیز بنادر سر مهندس کشتی و کارکنان و کنوانسیونهای دریایی کجا تخصص عملیات‌های کرانه و پسکرانه بندر و هزینه فایده مقاوله نامها و ... رادارد جهت استحضار وزیر محترم

  • کارشناس بنادر پاسخ

    خصوصیاتی که کارشناس محترم برشمردند برای انتخاب فرمانده کشتی مناسب است نه مدیرعامل سازمان بنادر!!!!

  • افراسیاب پاسخ

    ضمنا بندر یک بنگاه اقتصادیست نه دریا نوردی

  • علی پاسخ

    با سلام جناب آقای راستاد خوبه ولی به شرط اینکه آقای ابوالحسنی و سلامت در کنار ایشان نباشند ،
    آقای اللهیار هم فوق العاده هستن ، شخصی با سواد و با اخلاق
    خداروشکر بهتر شد که صفایی بی اخلاق رفت از بنادر

    • ناشناس

      آقای اله یار فردی مناسب هست

  • امید رضایی پاسخ

    اینکه مدیر عامل سازمان دارای مدرک فرماندهی یا سرمهندسی نامحدود کشتی باشد، یا 50 سال به بالا نباشد، بسیار غیر منطقی است و یقینا گزینه مد نظر گروه خاصی را دنبال می کند.

    • ناشناس

      لطفا به روزمه تحصیلی و کاری مدیران عامل سازمان بنادر و دریانوردی کشورهای توسعه یافته و درحال توسعه برای ۱۵ سال گذشته را نگاهی بینداز و سپس با رزومه تحصیلی و کاری مدیران عامل سازمان بنادر ایران طی ۱۵ سال گذشته مقایسه کن.

  • م.ا/بنده خدا پاسخ

    بانام خدا-باسلام
    عیدتان مبارک باشد/ارجح است از درون سازمان فرد واجدالشرایط عالم وآگاه و خوشنام انتخاب گردد/بعنوان فردی که باسازمان چندین سال است درارتباط هستم، آقایان الهیار و راستاد بهترین گزینه های مطرح هستند، خارج از سازمان درصورت ضرورت یک فرد یا فرمانده نظامی که آگاه به امور دریا ،صنعت دریا و دریانوردی و نیز آشنا به قوانین حاکم بردریا و دولت باشد، بعد از آن دو عزیز خوب است.
    ان شاء الله بهترین انتخاب از سوی رییس محترم مجمع و اعضای محترم صورت پذیرد.۱۴۰۳/۱۱/۰۹ عید مبعث

  • ناشناس پاسخ

    دکتر راستاد گزینه بسیار خوبی هست . دارای برنامه و مدیریتی قوی ....

  • ماهان پاسخ

    امیدوارم وزیر محترم راه از امتحان پس داده ها که سابقشون مشخصه برای مدیر عاملی سازمان بنادر استفاده نکنند.

  • ماهان پاسخ

    امیدوارم وزیر محترم راه از افراد امتحان پس داده برای مدیر عاملی سازمان استفاده نکند که فقط گندزدند!

  • کارمند پاسخ

    مگر آقای رسولی چه اشکالی دارد؟
    آنطور که قدیمی های سازمان می گویند آقای محمد مدد تهرانی یک دوره افسانه ای در سازمان داشته که همتا ندارد.خدا خیرش بدهد.امید واریم
    سازمان بنادر مدیرعامل انسان دوستی مثل آقای مدد دوباره به خود ببیند.انشالله

  • کاظم پاسخ

    دکتر بهروز آقائی و دکتر راستاد بهترین گزینه مدیر عاملی سازمان بنادر و دریانوردی در چهار چوب سازمان بنادر چرا که واقعا مدیران دلسوز و کار بلد هستند در سازمان بنادر و سند توسعه بنادر را به خوبی اجرا میکنند به هر حال هر چه خدا خواست

  • دریایی پاسخ

    سازمان بنادر نیازمند یک مدیرعامل متخصص و کاربلد، دارای سابقه کار ارزشمند در بخش های دریانوردی و مدیریتی در یک شرکت کشتیرانی معتبر و بزرگ با حداقل ۱۰ سال خدمت دریایی روی کشتی های تجاری اقیانوس پیما فرمانده یا سرمهندس و حداقل ۵ سال سابقه مدیریتی در خشکی و یا بندری با سابقه حداقل ۵ سال مدیریتی، شجاع، باهوش، مهربان، دلسوز و پرتلاش است‌.

    آقای اله یار بهترین گزینه برای موقعیت شغلی معاونت مهندسی است و آقای راستاد هم به هیچ وجه مناسب مدیرعاملی نبوده و نیست.

  • ناشناس پاسخ

    با نظر آقای علی بیگی کاملا موافق هستم. مدیران و کارشناسانی که تمایل دارند، مدیرعامل بعدی سازمان بنادر و دریانوردی، راستاد یا اله یار باشد. تحقیق کنند که مدیران عامل سازمان بنادر کشورهای مطرح در بخش حمل و نقل دریایی جهان دارای چه تحصیلات و تجربیاتی می باشند. اکثرشان تا پیش از مدیرعاملی، حداقل ۱۰ سال دریانورد کشتی های تجاری اقیانوس پیما بوده اند و سپس در بخش های بازرگانی و فنی کشتی ها مدیر بودند و یا مدیرعامل شرکت های پورت اپراتوری بودند. ضروری است تا خانم وزیر راه و شهرسازی سوابق کاری و تحصیلی مدیران بنادر موفق جهان را با دقت مطالعه و کنکاش نمایند و سپس مدیرعامل آتی سازمان بنادر را معرفی کنند.

  • حسن عطفانی پاسخ

    بنظر بنده واکثریت کارکنان وبازنشسته های عزیز ، دکتر محمد راستاد بهترین گزینه هست ، ایشان کار بلد ودارای سوابق متعدد کاری وبا اخلاق میباشند.

  • محمدرضا پاسخ

    سرکار خانم وزیر این نوشته را برای این موضوع می گذارم یادتان بیاید که سازمان هواشناسی هم یکی از معاونتهای این وزارتخانه است و نیاز مبرم به تغییرات مدیریتی دارد . به پیر به پیغمبر بیش از 90 درصد پرسنل سازمان منتظر تغییرات هستند . هر روز ماندن این تیم بر مسند ریاست سازمان هواشناسی باعث ضرر و زیان بیشتر به دولت است . خود دانی

  • کارشناس بندری و دریایی پاسخ

    با نظر اقای بیگی کاملا موافقم. برای یکبار هم که شده بهتر است تا مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بین کاپیتان های کشتی های نامحدود با تجربه کافی در دریانوردی کشتی های اقیانوس پیمای تجاری و نیز مدیریت در سطوح بالای دو شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و یا ملی نفتکش ایران انتخاب شود. تا شاهد پیشرفت روز به روز سازمان بنادر باشیم.

  • حمید پاسخ

    دیدگاه جناب آقای علی بیگی نسبت به ماهیت وظایف سازمان بنادر دیدگاه کاملی نیست . این سازمان ماموریت دارد تا با رعایت کلیه مقررات ملی و بین المللی ، شرایط و لوازم ورود و خروج کالا توسط وسایل حمل را فراهم و با سیاستگذاری مناسب ، جذب سهم بیشتری از تجارت دریایی را سرلوحه کارش قرار دهد. لذا کالا مقصود اصلی هست و نه کشتی. کشتی هم صد البته ماموریتشان جابجایی و حمل کالا هست. ریاست سازمان باید از عملیات بندری کالا و چگونگی جذب و ارزانتر نمودن آن و فرصت های بازار اطلاعات فنی درست داشته باشد . و اگر از بدنه سازمان بنادر انتخاب نشود تاوان این نا آشنا را دوباره باید پرداخت.

    • محمد علی بیگی

      با سلام و سپاس از نقطه نظر خوبتان
      ببینید دوست عزیز بنده از دوران کودکی با کارهای بندری و شرح وظایف سازمان بنادر آشنا شدم، چون پدر عزیزم ۳۳ سال در آن سازمان مشغول به کار بودند و در سال ۱۳۷۵ بازنشسته شدند. خودم هم ۲۴ سال است که در صنعت حمل و نقل دریایی مشق می نویسم‌. فرمانده کشتی که دارای حداقل ۱۰ سال سابقه دریانوردی (۷ سال در سمت های عرشه و ۳ سال بعنوان فرمانده کشتی های تجاری اقیانوس پیما) باشد و همچنین ۱۰ سال هم در بخش بازرگانی شرکت های ملی نفتکش یا کشتیرانی ج.ا.ا کار کرده باشد مواردی که شما نوشتید را به حد کافی می داند بلکه بهتر از آقایان راستاد، اله یار و صفایی.

  • کارشناس بنادر پاسخ

    بهترین گزینه آقای دکترجلیل اسلامی متخصص واقعی درحوزه های فنی ، دریایی ،بندری با رزومه ای قوی وقابل قبول

  • محمد نورالله منش پاسخ

    انشاالله دست مدیران بازنشسته پیر مثل جلیل اسلامی و علی عسکری (مدیر بندر خرمشهر) از سیستم سازمان بنادر کوتاه شود.
    دستاوردهای آقای صفایی!!!!
    سرکار خانم وزیر لطفا حضور این بازنشسته ها را در سازمان تمدید نفرمایید.مگر کمبود متخصص داریم؟!!

  • مرتضی روزخوش پاسخ

    علی عسکری مدیر کل بندر خرمشهر با توجه به اینکه بازنشسته شده است، کماکان غیرقانونی در پست مذکور باقی مانده است.دلیل این بی نظمی در سازمان چیست؟آیا بازرسی در این موارد ورود نمی کند؟
    مدیرهایی که یک سال اخر تصدیشان در دوره صفایی پست گرفتند و هیچ خروجی نداشتند.
    جز گسترش نفاق ، تفرقه و بی اخلاقی
    مدیرانی که حتی در شهری که پست گرفتند ، زندگی هم نمی کنند...

  • ناشناس پاسخ

    با سلام.
    با احترام به همه ی کارگزارن این حوزه، یکی از بهترین گزینه‌های مدیرعاملی سازمان بنادر، کاپیتان عفیفی‌پور هستش، با تجربه کافی و رزومه قوی و موفق بویژه در حوزه امور بندری.