بازدید سایت : ۲۸۴۵۳
مدیرعامل احیا ریل ایرانیان:

◄ دوره وصول مطالبات مالکان لکوموتیو از راه آهن به 10 ماه رسید

مدیر عامل احیا ریل ایرانیان با تاکید بر اینکه خصوصی سازی در حوزه لوکوموتیو واقعی نبوده، گفت: در حال حاضر نه تنها تعرفه ها به صرفه و واقعی نیست بلکه دوره وصول مطالبات نیز از راه آهن نیز به ده ماه رسیده است.

دوره وصول مطالبات مالکان لکوموتیو از راه آهن به 10 ماه رسید
تین نیوز

براساس آمارهای منتشر شده در سال 1403 درصد آماده به کاری لوکوموتیوها به کمترین مقدار خود (52 درصد) رسیده است و این رقم حاکی از سقوط این شاخص به 48 درصد است.

به گزارش تین نیوز، از نظر متخصصان ریلی، از دلایل افول عملکرد بخش نیروی کشش و بغرنج شدن وضعیت این بخش به دلایل ناتوانی شرکت راه آهن در نگهداری و تعمیر لوکوموتیوهای دولتی تحت مالکیت خود به دلیل مشکلات مالی، رسوب مطالبات شرکت های خصوصی مالک لوکوموتیو نزد راه آهن و کمبود نقدینگی این شرکت ها برای تعمیر و نگهداری لوکوموتیوهای خصوصی و نیز پافشاری غلط مسئولان شرکت راه آهن بر حفظ و حتی افزایش تصدی گری این شرکت در بهره برداری از دارایی های ریلی کشور بر خلاف قوانین و اسناد بالادستی عنوان شده است.

خصوصی سازی لوکوموتیوها واقعی نبود

آنچه در این میان به روشنی نشان می دهد که خصوصی سازی لوکوموتیوها در صنعت ریلی کشور به درستی محقق نشده است. سید محمود کمالی؛ مدیر عامل احیا ریل ایرانیان معتقد است خصوصی سازی لوکوموتیوها در صنعت ریلی ایران واقعی و موفقیت آمیز نبوده و فقط به صورت نمایشی انجام شده است.

 وی در پاسخ به اینکه آیا خصوصی سازی توانست بهره وری و آماده به کاری را در نیروی کشش صنعت ریلی ایجاد کند به تین نیوز گفت: آنچه بیشتر انجام شد واردات لوکوموتیو دست دوم و بازسازی بوده که متاسفانه به علت تحریم ها اثربخشی نداشته است. قیمت های دستوری راه آهن و بهره برداری توسط خود راه آهن نه تنها بهره وری را در نیروی کشش صنعت ریلی بالا نبرده  بلکه انتظار بخش خصوصی را نیز در این بخش برآورده نکرده است.

محمود کمالی
سید محمود کمالی- مدیر عامل احیا ریل ایرانیان

بیشتر بخوانید:

 خانم وزیر و 3 راهی انتخاب مدیرعامل جدید راه آهن

دوره وصول مطالبات از راه آهن به ده ماه رسیده است

مدیر عامل احیا ریل ایرانیان تصریح کرد: خصوصی سازی واقعی یعنی واگذاری کلیه لوکوموتیوها با شرط تداوم فعالیت و بازسازی با قیمت مناسب؛ نه واگذاری با قیمت دستوری به شرکت های سهامی عام و ایثارگران.

وی بر این باور است که واگذاری بخشی از لوکوموتیوها به بخش خصوصی اثری بر واقعی شدن و به صرفه شدن تعرفه ها و کوتاه شدن دوره وصول مطالبات بخش خصوصی، نداشته و متاسفانه نه تنها قیمت ها واقعی نیست بلکه روند افزایشی داشته است.

به گفته کمالی دوره وصول مطالبات از راه آهن به ده ماه رسیده است.

کمالی در پاسخ به اینکه آیا با تاسیس نهاد مستقل رگولاتور برای صنعت ریلی موافقید یا معتقدید شرکت راه آهن با برخی اصلاحات در اساسنامه و قوانین می تواند نقش تنظیم گر را در این صنعت ایفا کند؛ خاطر نشان کرد: ایجاد یک رگولاتوری نه تنها در صنعت ریلی بلکه در بقیه شقوق حمل و نقل از جمله دریایی و زمینی و ... از الزامات است. نه راه آهن، نه سازمان راهداری، نه سازمان بنادر و دریانوردی و  نه سازمان هواپیمایی کشوری توان انجام این کار را ندارند و بایستی یک تنظیم گر مستقل ایجاد شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • احمد

    ایشون عکس بهتر نداشت؟؟؟