گلایه رانندگان از کاهش سهمیه سوخت ناوگان حمل و نقل
رانندگان کامیون از کاهش سهمیه سوخت ناوگان حمل و نقل و پاسخگو نبودن سامانه های پشتیبانی در پی مشکلات ایجاد شده برای رانندگان گلایه کرده است.
رانندگان کامیون از کاهش سهمیه سوخت ناوگان حمل و نقل و پاسخگو نبودن سامانه های پشتیبانی در پی مشکلات ایجاد شده برای رانندگان گلایه کرده است.
به گزارش تین نیوز به نقل از صدا و سیما، بنا بر اعلام اداره کل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، طبق مصوبات دولت قرار بود تا سهمیه سوخت ناوگان دیزلی بر اساس پایش پیمایش آنها و تجهیز ناوگان به سامانه موقعیت یاب با تأمین مالی آن در وزارت نفت صورت گیرد. این در حالیست که این تعهدات را مجموعه های ذیل وزارت نفت تاکنون اجرایی نکرده اند.
وزارت نفت در شهریورماه ۱۴۰۲ از طریق شرکت بهینه سازی مصرف سوخت نسبت به اخذ مصوبه شورای اقتصاد اقدام کرد تا بر اساس آن با سرمایه گذاری بخش خصوصی، تجهیز ناوگان به سامانه موقعیت یاب را برای تمام ناوگان حمل ونقل دیزلی شهری اجرایی کند. همچنین وزارت کشور با اجرای آزمایشی طرح سیپاد (سامانه یکپارچه پایش پیمایش درون شهری)، شهرداری های کشور را به رصد عملکرد ناوگان ترغیب کرد.
وزارت کشور همچنین از اختصاص اعتبارات سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، شهرداری ها و خود رانندگان و شرکت های بخش خصوصی برای مجهز کردن ناوگان حمل ونقل دیزلی به سامانه موقعیت یاب (علیرغم تحقق نیافتن تعهدات مالی وزارت نفت در این زمینه) خبر داد. به نطر می رسد مشکلاتی که رانندگان این حوزه متحمل شده اند، ناشی از اجرایی نشدن تعهدات وزارت صمت بوده که بر اساس مصوبه سال ۱۴۰۲ مکلف به اصلاح ضرایب تخصیص سوخت ناوگان بر اساس شاخص های واقعی و میدانی شده است؛ زیرا پیمایش ناوگان به صورت کیلومتراژ به وزارت نفت ارسال می شود و وزارت نفت بر پایه ضرایبی به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، سوخت مربوطه را تخصیص می دهد.
متن ارسالی یک راننده کامیون:
با سلام
مدتی است که دولت اقدام به کاهش بسیار زیاد سهمیه سوخت ناوگان حمل ونقل برای جلوگیری از قاچاق سوخت کرده و این در حالی است که کامیون دار را ملزم به بستن دستگاه سیپاد و ردکردن باربرگ روزانه کرده است تا باتوجه به پیمایش ماشین سهمیه سوخت واریز شود، اما این الزام ها هیچ اثری نداشته است و حتی سامانه پشتیبانی هم پاسخگونیست و فقط سهمیه سوخت پایه یعنی۴۷۰ لیتر برای ۱۵روز واریز می شود که این میزان برای دو روز کارکرد، یک ماشین است و الان اقدام به بازگشایی پمپ سوخت آزاد گازوئیل کرده اند که هرلیتر ۲۵۵۰۰ داده می شود یعنی برای یک باک ماشین حدود ۹میلیون هزینه می شود که معادل ۲روز کارکرد است. در صورت تماس مکرر با سامانه ی حمل ونقل برای شکایت اقدام به ابطال Utcms می کنند که قادر به ارسال باربرگ نمی باشیم
با توجه به اوضاع اقتصادی و ناتوانی مردم در پرداخت کرایه های بیشتر و هزینه های گزاف استهلاک ماشین خواستار رسیدگی به این امرمهم می باشم.
تف تو شرف دزدشون که حق راننده پایمال نکنند
جلوی اونی که با کشتی قاچاق میکنه رانمی گیره ولی من کامیون دار با اون همه اصطلاک گازوییل ندارم بار مملکت راجابجا کنم
سلام از مشکلات رانندگان برون شهری سنگین بدون مالک هم حرفی زده شود رانندگانی که شرکتی یاسازمانی نیستند وبه مالکان کار میکنند غیر از مزد ناچیز عمرشان رادربیابانها برای خدمت به جامعه صرف میکنند و کسی از رانندگان بدون کامیون که کامیون ران است حرفی به میان نمی اورد ودرمورد مزایای بیمه یا سخت وزیان اور از جامعه کارمندی یا کارگری جدا حساب می شویم به بیمارستان دکتر نیازاست به جامعه هم راننده نیاز است