◄ انتقاد رانندگان کامیون از قانونی کردن علنی بومی گرایی در برخی استان ها/ افزایش سهمیه رانندگان بومی
در اقدامی عجیب و بر اساس توافقی که بین شرکت تعاونی تریلی داران هرمزگان و انجمن صنفی کارگری رانندگان کالای شهرستان بندرعباس صورت گرفت، سهمیه رانندگان استان هرمزگان در حمل کالاهای این استان به ۴۰ درصد افزایش یابد.
در اقدامی عجیب و بر اساس توافقی که بین شرکت تعاونی تریلی داران هرمزگان و انجمن صنفی کارگری رانندگان کالای شهرستان بندرعباس صورت گرفت، سهمیه رانندگان استان هرمزگان در حمل کالاهای این استان به ۴۰ درصد افزایش یابد.
به گزارش تین نیوز، به دنبال انتشار تصویر نامه این توافقنامه در شبکه های اجتماعی، ابراهیم علیاری راننده فعال در بخش حمل و نقل جاده ای کالا، در این زمینه گفت: اگر نظارت نباشد و متولی حمل و نقل به رسالت و وظیفه ذاتی خود بی توجهی کند، هر اتفاقی ممکن است رخ بدهد.
وی با بیان این که برخی از انجمنها خودشان در بحث بومی گرایی آتش بیار معرکه شده اند، افزود: بارهایی که توسط شرکت های بزرگ مقیاس از سفره رانندگان در بندرعباس دزدیده می شد، حالا رانندگان بومی می خواهند به روش دیگر و به اصطلاح قانونی و به دست تشکل های صنفی همین بارها را از سیستم توزیع عادلانه بار خارج و حمل کنند.
وی با بیان این که که این کار یعنی قانونی کردن علنی بومی گرایی در مراکز توزیع بار حمل و نقل جاده ای، تاکید کرد: مگر می شود سهمیه رانندگان یک استان 40 درصد باشد و رانندگان استان های سراسر کشور 60 درصد؟
به گزارش تین نیوز، این اظهارات در حالی مطرح شده که در بخشی از نامه شرکت تعاونی تریلر داران هرمزگان در توجیه این اقدام، آمده است: به لحاظ این که رزرو نوبت بار ناوگان سراسر کشور در بندرعباس به صورت مجازی انجام می شود و ناوگان غیر هرمزگانی تا زمان فرا رسیدن نوبت بارشان در بندرعباس، دو تا سه سرویس بار بین استانی خودشان را حمل می کنند در حالی که تنها راه حمل بار ناوگان هرمزگان از سیستم پایانه است و در صورت دریافت یک سرویس بار نوبت آنها ابطال می شود ...۱۰ درصد سهمیه، کفایت بیش از ۲۰۰۰ دستگاه ناوگان این استان را نمی دهد.