◄ درخواست حذف رانندگان کامیون از روابط و مبادلات مالی موسسات حمل و نقل و صاحبان کالا
دریافت هزینه های حمل و نقل اعم از کمیسیون باربری، عوارض و جابجایی بار، بیمه مدنی و کلیه هزینه های بارگیری و تخلیه که مختص صاحبان کالا است و مشارکت دادن بی مورد و پر هزینه رانندگان و کامیونداران تلاشگر بین مبادلات مالی موسسات حمل و نقل و صاحبان کالا از مصادیق اسب مرده در حمل و نقل است.
رانندگان و کامیونداران معتقدند لازم است فرایندهای نا کارآمد در حوزه های مختلف حمل و نقل جاده ای کالا کنار گذاشته شده و سیاست ها و رویه های جدید و مؤثر جایگزین آنها شود.
به گزارش تین نیوز، خداداد بکرانی رئیس انجمن صنفی رانندگان کامیون فلاورجان با تا تاکید بر لزوم به کارگیری روش های جدید در حمل و نقل جاده ای کالا، گفت: اصرار بر روش های قدیمی نه تنها مانع پیشرفت می شود، بلکه سرمایه های اقتصادی، اجتماعی، انسانی، سازمانی و ملی را نیز از بین خواهد برد !
خبر پربازدید امروز را بخوانید:
کابوس کامیون داران و رانندگان؛ طرح گازوئیل زدن در مسیر با منطق زور!
این فعال صنفی بخش حمل و نقل جاده ای کالا، در شبکه های اجتماعی افزود: تئوری اسب مرده و کاربرد آن در حمل و نقل جاده ای، نمادی از سیاست ها، رویدادها، فرایندها و یا روش های قدیمی و نا کارآمد است که دیگر ارزش افزوده ای در این بخش ایجاد نخواهد کرد!
وی تاکید کرد: تئوری اسب مرده می آموزد ایجاد تغییرات اساسی می تواند بهترین تصمیم باشد زیرا وقتی اسبی مرده است به حرکت در آوردن آن با روش های جدید جز هزینه و ضرر نایجه ای نخواهد داشت و باید از این اسب پیاده شد !
بکرانی ادامه داد: مدیران صنفی و سازمانی، تصمیم گیران و تصمیم سازان، خواص حمل و نقل و ... باید شجاعت داشته باشند که فرایند های نا کارآمد در حوزه های مختلف حمل و نقل را کنار گذاشته و سیاست ها و رویه های جدید و مؤثری را در جهت شفاف سازی، بهره وری و عدالت، جایگزین نمایند.
این راننده فعال در بخش حمل و نقل جاده ای کالا ادامه داد: دریافت هزینه های حمل و نقل اعم از کمیسیون باربری، عوارض و جابجایی بار، بیمه مدنی و کلیه هزینه های بارگیری و تخلیه که مختص صاحبان کالا است و مشارکت دادن بی مورد و پر هزینه رانندگان و کامیونداران تلاشگر بین مبادلات مالی موسسات حمل و نقل و صاحبان کالا از مصادیق اسب مرده در حمل و نقل است که جز فساد، رانت و دلالی بی مورد و پر هزینه برای حمل و نقل جاده ای و صنف رانندگان و کامیونداران، چیز دیگری عاید کشور نخواهد کرد !
بکرانی با بیان این که ناکارآمدی و عدم شفافیت در توزیع بار در حمل و نقل جاده ای، از مصادیق دیگر استفاده از اسب مرده است، گفت: بخش بسیار زیادی از جابجایی بار و حمل کالا در مبادی حمل و نقل کالا بدون ضوابط قانونی و بدون توجه به عدالت انجام می شود چنانکه حتی ممکن است برای حمل کالا از ناوگان نامتناسب و غیر اختصاصی استفاده شود که خود یکی از عوامل ناترازی در عرضه و تقاضا در حمل و نقل جاده ای و تهدید ایمنی جان راننده و جاده را به دنبال دارد.
وی رقابت های کاذب بین رانندگان حمل کالا جهت حمل یک سرویس بار بیشتر و یا حمل بار سنگین تر برای دریافت کرایه بیشتر است را از دیگر مصادیق است، گفت: این کار بدون هیچ توجیه اقتصادی و توجه به ضوابط قانونی حمل و نقلی انجام می شود و نتیجه ای جز مستهلک شدن سرمایه های شخصی و ملی و بیت المال نخواهد داشت و در دراز مدت موجب نا کارآمدی حمل و نقل جاده ای خواهد شد.
به گفته وی، از مهمترین پیامد های آن نیز می توان به کاهش بهره وری، نارضایتی رانندگان و کامیونداران از وضعیت موجود و هدر رفتن منابع ملی اشاره کرد.
این راننده کامیون تاکید کرد: بازنگری درست در مصوبات شورای عالی ترابری در خصوص بخشنامه های ارسالی به سازمان راهداری، تحلیل هزینه ها، شفافیت در امور، نظارت مستمر از طرف متولیان امر و تقویت فرهنگ تغییر پذیری می تواند تاثیر بسزایی در مقابله با استفاده اسب مرده در حمل و نقل جاده ای باشد.
سلام متاسفانه بزرگترین مشکل رانندگان باری نبود کرایه دقیق ومشخص میباشد و هرباربری کرایه دلخواه خودش رادارد وصاحبان کالا بارشون رو به باربری میدن که کرایش از اونای دیگر پایین تر هست یعنی رقابت منفی وهمیشه باربری هوای صاحب کالا را دارد تا راننده
خود راننده وقتی صاحب بار زنگ میزنه بهش مجانی میره
خب معلومه باید باربری هوای مشتری را داشته باشه! امروز حق با مشتری است!
رانندگان نمیتوانند خود را حذف کنند، مگر اینکه زیر نظر شرکت ها بروند! تا زمانی که رانندگان خود مالک داریم، رانندگان نقش جدی دارند! نکنند حالا که خودشان کار را به اینجا رساندند که یکی از تعیین کننده های موثر باشند، فهمیدند این کار ارزش اینهمه هزینه و دردسر ندارد. و حالا پشیمان شده اند که با این همه دردسر بهتر است بیخیال قدرت شوند! چون در عمل توجه شدند این قدرت برایشان هیچ حاصلی جز دردسر و مصیبت ندارد، لذا الان میخواهند پای خود را عقب بکشند.
البته این کار راه حل نیز دارد.
از آب گل آلود ماهی میگیری شما ؟ راننده چه نقشی تو وضعیت شیر، گاو، پلنگ حمل و نقل داشته ؟ کارشناسان راه و ترابری قانون وضع میکردند و راننده مجبور به تمکین ! مثل الان که شرکتهای بزرگ مقیاس کاغذی شدن نسخه تجویزی سازمان ! با ضوابط سراسر رانتی یه سری شرکت علم کردید که راننده را مجبور به رفتن زیر یوغ شرکت کنید و فکر میکنید همه گوشاشون درازه و نمیدونن پساپرده چه میگذره در اندیشه تصمیم سازان !! راننده اگه هم بخواد بسمت شرکت محوری بره باید زیر مجموعه شرکتی باشه که خودش سهامدارشه نه شرکتهای کاغذی که راننده را پل پرواز خود میکنند و فقط در منافع شریکند !
خب راننده ها با هم همداستان و هماهنگ شوند و شرکت تاسیس کنند! اتفاقا رانندگان با تاسیس شرکت های بزرگ مقیاس به راحتی میتونند رقیب جدی برای شرکت های باربری شوند و میدان دار باشند!
آقای خیرمند! دارای قدرت شدن اسباب و لوازم خود را دارد! خیلی از رانندگان با هوچی بازی می خواهند میدان دار باشند و قدرت داشته باشند! نه از راه اصولی و منظقی! راه حل منطقی این است که با هم هماهنگ شوید و شرکت بزنید. رانندگان تا متحد نشوند و کاری اصولی تاسیس شرکت را طی نکنند موفق نخواهند شد!
با سلام چرا کل حذف دلال ویا بهتر بگوییم فساد که راننده ها رو بیچاره کرده شده اند ثل خان ها صد سال پیش باربری یعنی همان خان حذف کنید تا یکی از چند غده سرطانی که اقتصاد رو نابود کردند تا همه مردم از دست این دلال ها ویا همان چرخه فساد نفسی بکشند
در چرخه گردش بار، وجود شرکت ضروری است! در تمام دنیا چنین است! اما چون شرکت داری دردسرهای خود را دارد، و اغلب افراد دنبال راحتی و راحت طلبی هستند، زیر بار شرکت نمی روند! همت کنید و شرکت تاسیس کنید! این مسیر در دنیا موفق بوده است!
اینجانب باتوجه تجربه وتحقیق واطلاع کامل عرض میکنم درخصوص سهمیه سوخت کامیونداران که کالا حمل میکنن باید کل ناوگان به سامانه سیپاد وصل شوند این سامانه بطور دقیق مسافت طی شده رامحاسبه کرده وسوخت متناسب با تردد تعلق میگیرد ودیگر بعداز نصب این سامانه ازاین ناوگان سوختی مازاد تعلق نمیگیرد که بدست قاچاقچیان قرار گیرد الانه افرادی هستن که با بار برگ بدون ترددوحمل بار سهمیه گرفته وبه حلقوم قاچاقچیان میریزن وسهمیه بار برگ باید حذف شود سوخت باید توسط تردد واقعی خودرو تعلق گیرد
احسنت کاملا درست می فرمایید
مسعولین ما واقعا به فکر مردم نیستن
وجدانن پایانه بار استان بوشهر فقط برای ماشینهای ملکی و ماشینهایی که رشوه میدن و بار خارج از نوبت میزنن ساخته شده و تمام
بقیه هیچ حتی خرج خونه و ماشین هم به زور در میارن
صاحب نیست اگر مملکت مدیریت داشت این شکلی نمیشد
با عرض سلام .برادر گلم این همه خرج رو دست راننده گذاشتن نمی خواد .هر روز100 لیتر گازوییل بتونه از پمپ بزنه و بیشتر از 200 لیتر ذخیره هم نشه .ببینم چطور قاچاق میشه .در کل قاچاق از جای دیگر است ولی به پای راننده نوشته میشه .
سلام هر چی بگیم باز حمل و نقل کار خود شو میکنه
الان بحث مشکل یک چیز دیگه هست بعد هم کدوم دستگاه سیپاد میزان سوخت را درست محاسبه کرده یا شما اینکاره نیستین یا خوش شانس هستین ک سیپادتون خوب ب عمل امده
چون کار از بیخ مشکل داره
اسب و سوار غرق شده و البته ی خانمی هم کم مونده توسط اون سوار غرق بشه ولی نجات پیدا کرد.
باسلام جناب آقای بکرانی آن همه از اسب مرده نام میبرید بنظر شما راه حل مشکلاتی که ذکر کردید چیه و چطور رانندگان و کامیونداران بدون شرکت های حمل میتوانند بار تهیه کنند و بارنامه صادر کنند و اگر اتفاقی برای محموله افتاد از کجا خسارت بار را بپردازند تا بارنامه و بیمه بار نباشد آیا راننده توان پرداخت خسارت بار را دارد جنابعالی راه حلی ارایه بدهید که رانندگان از مشکلات نجات یابند
دقیفا درسته چرا راننده پول بارگیری و انباردار ی وهزار کوفت و زهر مازو یده ورو کرایش اضافه بشه
سلام هر پیشنهادی باید پشتوانه قانونی داشته باشد لذا فقط تمکین به قوانین موضوعه مر قانون بالادستی و نفی اعمال سلیقه و گزینش تنها راهبرد قانونی است که در این مورد خاص پرداختهای نیابتی هیچ جنبه اصالت یا وکالت قانونی ندارد.
مشکل از آنجا شروع شده که خواسته اند هزینه های پیوست صورت وضعیت را در اسناد بهاء دار حمل جمع ببندند تا در نظارت تسهیل گری شود، لذا رانندگان ذینفع در این داد و ستد نیابتی متضرر می گردند
باید از باب هشتم قانون تجارت از حیث مسئولیت ماموریت اجرایی راننده و قانون وکالت در انجام جرائم کیفری تنظیم فاکتور و اطلاعات غیر واقعی و البته مفاد قانون دلالان بهره برد
مشکل رانندگان با تاسیس شرکت و یا شریک شدن در شرکت ها حل میشه و لاغیر!
باربری های مفت خور و دلال رو حذف کنید نیم بیشتر مشکلات رانندگان حل میشه
چرا دروغ میگید اون کمیسیون که راننده میده70درصدش میره جیب وزرات راه لاستیک کی کرون کرد شرکت حمل و نقل. ورودی پایانه کی کرون کرد گازوئیل کی کرون کرد عوارض کی کرون کرد
جاده بدون امنیت باعث کیه
حمل و نقل جادهای باید مدیریت شود تا قشر مرتبط با این حرفه دغدغه های آنها کاهش یابند
با سلام همکاران گرامی گذر از این مشکلاتی که گریبانگیر ما رانندگان شده همت همگانی را می طلبد فریاد حق طلبانه خودمان را به گوش مردم و مسولان برسانیم خاموش بودن = مرگ تدریجی
اقایون که مسولیتی دا ان تو راه ترابری بلاخر خودشون زی نفن تو باربری ها خودشون یا باربری دارن یا تو پایانه ها غرفه دارن دادن اجاره مگه دیوانه نون خودشون ببرن
باسلام متاسفانه مسئولین حمل و نقل هیچگاه به داخل دهها گاراژها و باربریها نرفته و هیچ خبری هم ندارند که یک راننده یا مالک مبلغ هنگفتی بابت یه خودرو پرداخت مینمایند متاسفانه بار را باید با نصف قیمت و یا حتی کمتر حمل نمایند و بیشتر این مبالغ به باربریها و دلالان که هیچ گونه سرمایه گذاری در این خصوص ننمودند علق میگیرد و رانندهای که شب تا صبح در جاده بیدار رانندگی مینماید به طور مثال باید یک باری را از تهران به مشهد به مبلغ ۵ میلیون حمل نماید که این استهلاک خودرو نمی شود لازم است مسئولین محترم به طور نامحسوس وارد این عرصه شده و از طریق ترابرنت و غیره این معضل را حل نمایند با تشکر
با سلام الله در کنار راننده همه مشغول خوردن هستن جز راننده و خانواده راننده ...وقتی بار می گیری ۴۰درصد میگیرن چرا میگه باری وانت تلفنی اعلام کرده منم دلال هستم بارنامه هم پول میگیره یعنی ۳خان باید رد کنی گاهی اوقات هزینه بارگیری دلال داخل کارخانه هم هست که باید بدی .... از صبح تا شب دنبال بار بارنامه بارگیری میشه شب اون موقع همه میان خانه ولی راننده اول راه هست و باید تا صبح بار برسونه مقصد با این جاده های خراب از کمیسیون و روغن گازوئیل تا خرج راه و عوارضی نقد بدی تا بار خالی کن شماره کارت بدی.. ۱۰ روز زنگ بزنی تا پول دستی خودت و کرایه را با منت واریز کنن.
لطفا برسون به اهل سازمان
وقتی از باربری شکایت میکنی سازمان میگه با هم توافق کردید ......ته تهش همه دستشان تو جیب راننده بدبخت هست و راننده از ناچاری سکوت میکنه فکر میکنن نون حلال میخورن از باربری با کمسیون۴۰درصد تا بیمه و دولت با حق بیمه ۲و۳ملیونی
الان دیگه عصر اطلاعات نرم افزار است طراحی یک نرم افزار جامع و مدیریت از توسط وزارت راه نوبتدهی بر اساس سیستم و بدون نا حقی برنامه ریزی مناسب توسط سیستم از زمان حرکت مبدا و مقصد طول زمان میرسیدند به مقصد و برنامه ریزی در مورد سریع تر رسیدن بار به ماشین به محض ورود به مقصد و رعایت حق می تواند علاوه بر رونق حمل و نقل و تجارت باعث کاهش کرایه های حمل بار و ارزان سازی اجناس نیز بشود رسیدگی به شکایتها رانندگان در خصوص باجگیری های پمپ بنزینها و باج گیری های دزدان جاده ای و امنیت سازی برای این عزیزان حاصل رونق اقتصادی ارزان سازی و رونق تجاری
تا دلال های باربری هستند به هیچ عنوان این شغل جان نخواهد گرفت
باید مجوز بیشتری جهت صدور باربری های جدید داده بشه و انحصاری نباشه
سلام، همه ی بد بختی ما راننده ها اینه که در بخشهای مهم مملکتی نماینده درست و حسابی نداریم که از حقمون دفاع کنه، چون راننده به تنهایی نمیتونه از حق و حقوق خودش دفاع کنه و باید در هر کدام از بخشهای تصمیم گیرنده نماینده ای داشته باشیم تا از حقوق مسلم بخش حمل و نقل دفاع کنه!
پس انجمن های صنفی برای چی ایجاد شده اند!؟ برروی در انجمن شهرتان عضو شوید و کمک کنید تا مشکلات را حل کنند!
باسلام چرا کسی سختی کار رانندگان رادنبال نمیکند
کاهش ملموس حضور فیزیکی رانندگان و شرکتهای بابری را دست کم در کاغذبازی ها کلید زد، طرح کلی باید پلان و نقشه ی همه پایانه های صنعتی را یکسان طراحی و همسانسازی کند و دستگاههای دیکدر و اینترفیس در کنار همه جاده ها و تقاطعها رمپها اسکله ها پارکینگها ایستگاه سوخت میادین دروازه ها نصب شوند و گراف حرکت همه ی کشنده ها رسم شود و رانندگان ماشین های فعال که در شرایط دشوار جاده ای چه دما چه بارندگی چه غبار چه کیفیت جاده و چه زمانبندی اجتماعی خدمات بیشتری داده اند هریک بطور جداگانه امتیاز کارسپاری بیشتری دریافت کنند
با سلام وقت بخیر خدمت دوستان راننده به قول دوستمون راننده هیچ نماینده ای در مجلس نداره که از حقش دفاع کنه مث تمام شغلهای داخل کشور بعد جواب اون دوستمون که گفت پس انجمن چیه انجمن شهر ما بار میبری از مبدا فلان تا مقصد فلان ۱۰۰کیلومتر اضافه میری میگی کرایه صد کیلومتر اضاف پای کیه میگه حالا چه اشکال داره ۱۰۰۰کیلومتر رفتی اینم روش انجمن انقد سواد کافی نداره که اون ۱۰۰کیلومتر هراتفاقی بیفته برا راننده هیشکی زیره بارش نمیره بعد شما میگید انجمن این صنف تا کسی در مجلس حمایتش نکنه همین اشو همون کاسه همه ازش نون میخورن غیر از خانوادش ا
بنظر میرسد فروپاشی در صنعت حمل ونقل اتفاق افتاده دیگه هیچ ارگان زیربط توان انجام کاری ندارد با این وضعیت فروش کامیون وکشنده آتشی درنرخ و کرایه انداخت ه ومتاسفانه رانندگان هم براین موضوع دامن میزنن وسازمان حمل ونقل هم فقط دنبال دریافت درصد بارنامه میباشد
همانطور که باربری ها بیمه میکنند خسارت میتوانند بدهند رانندگان ابن امکان را برای صاحب کالا تضمین میکنند یک اتوبوس بانزدیک به چهل مسافر اتفاقی رخ میده رانندگان چطور خسارت فوتی وخسارت مالی را می پردازه برای بارهم چنینی امکانی فراهم میشود ودضمن اکنون بالای ۲۵دزصد بارها بدون بارنامه حمل میشوند شما شرکت های حمل نقل حالا نگران خسارت صاب کالا هستید یانگران درآمد گزاف وکمسیون غیرفانونی هستید ؟