◄ پاشنه آشیل صنعت هوانوردی ایران چیست؟/ هیچ تخصصی به تنهایی نمی تواند مدعی اصلی باشد
با توجه به جنجال مصوبه یک جانبه افزایش حقوق خلبانان که منجر به دلخوری و ارسال نامه ها و بیانیه هایی از جانب گروه ها و ذینفعان مختلف گردید، مشخص شد که در صنعت هوایی هیچ حرفه و تخصصی به تنهایی نمیتواند مدعی اصلی باشد.
کانون متخصصین مهندسی و تعمیرات هواپیمایی خواستار گفتگو و مدیریت تعارض در شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) شد.
به گزارش تین نیوز، این کانون اعلام کرد: با توجه به حواشی روزهای اخیر و جنجال مصوبه یک جانبه افزایش حقوق خلبانان محترم در زمان مدیر عامل سابق؛ جناب آقای فرزادی پور که منجر به دلخوری و ارسال نامه ها و بیانیه هایی از جانب گروه ها و ذینفعان مختلف گردید، مشخص شد که در صنعت هوایی هیچ حرفه و تخصصی به تنهایی نمی تواند مدعی اصلی باشد و پاشنه آشیل در این عرصه وجود ناوگان هوایی با قابلیت پرواز ایمن است تا با جابجایی بار و مسافر رسالت یک شرکت هواپیمایی به سرانجام رسیده و با درآمدزایی بتواند بر هزینه های خود فائق آید.
این کانون تاکید کرد: اکنون با تغییر مدیریت کلان در "هما" و نگاه مثبت و حُسن نظر جناب آقای خانلری،پیشنهاد می گردد گفتگویی مابین نمایندگان هر سه گروه اصلی ذی نفع از قبیل مهندسی و تعمیرات، عملیات و نمایندگان کارکنان قراردادی در شرایط برابر و با رعایت آداب گفتگو صورت گیرد. سپس با بررسی معضلات و تناقضات گذشته با ارجاع به قوانین داخلی "هما"، قانون خدمات مدیریت کشوری و یا سایر قوانین و آیین نامه ها توسط قسمت منابع انسانی و واحد "طرح و تشکیلات" شرکت هواپیمایی "هما" مشخص گردد که می توان از مصوبه اخیر برای همگان بر اساس تخصص،دانش و اهمیت شغلی و درآمدزایی منفعتی جمعی کسب کرد!
کانون متخصصین مهندسی و تعمیرات هواپیمایی عنوان کرد: در پایان این گفتگو های احتمالی می توان خوش بین بود با رفع سوءتفاهمات و کدورت های بی مورد با ارائه راهکار و پیشنهادهای مستدل و مستند به مدیر عامل محترم یاری رسانده و نسبت به ارتقا معیشت خانواده "هما" خوشبین باشیم!