بازدید سایت : ۴۷۶۳۰

چرا پروژه آزادراه قزوین ـ الموت ـ تنکابن همچنان در کماست؟

​پروژه آزادراه تنکابن ـ الموت ـ قزوین یک پروژه ۲۰ ساله است که با گذشتن از چند دولت هنوز در پیچ و خم بار مالی مانده و نیازمند نگاه اقتصادی است.

چرا پروژه آزادراه قزوین ـ الموت ـ تنکابن همچنان در کماست؟
تین نیوز |

​پروژه آزادراه تنکابن ـ الموت ـ قزوین یک پروژه ۲۰ ساله است که با گذشتن از چند دولت هنوز در پیچ و خم بار مالی مانده و نیازمند نگاه اقتصادی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، آزادراه تنکابن به الموت قزوین یکی از جاده های زیبای کوهستانی است که دو استان مازندران و قزوین را به هم متصل و بار ترافیکی را کم می کند؛ پروژه آزادراه تنکابن ـ الموت ـ قزوین یک پروژه 20 ساله است که با گذشتن از چند دولت هنوز در پیچ و خم بار مالی مانده و نیازمند نگاه اقتصادی است؛ پروژه ای که یکی از مصوبات سفر مقام معظم رهبری در سال 1382 بوده و اجرای آن از سال 1387 کلید خورده و به عنوان یکی از پروژه های مهم ملی و زیر ساختی کشور به شمار می آید.

این آزادراه با اتصال تنکابن به الموت قزوین مسیری بزرگ و راه دسترسی آسان را برای شهروندان این دو استان به لحاظ اقتصادی، گردشگری و هم کم شدن بار ترافیکی در جاده های مواصلاتی کند وان و رشت فراهم می آورد و در دولت سیزدهم برای تسهیل در اجرای این پروژه اقداماتی انجام شد و فاز نخست این جاده در استان قزوین پیشرفت هایی داشت اما به علت مشکلات در دولت سیزدهم ادامه کار دو استان متوقف شد و در حال حاضر پس از یک سال وقفه جان دوباره گرفته است.

 پروژه آزادراه تنکابن به الموت قزوین از سال 1390 آغاز به کار کرد و قطعه 1 تا 4 آن در استان قزوین و قطعات 5 تا 6 در حوزه مازندران قرار دارد و در صورت بهره برداری به گفته مدیران 164 کیلومتر مسیر راه را کاهش می دهد.

پیمانکار آزادراه تنکابن به الموت قزوین تغییر کرد

سید شمس الدین حسینی نماینده مردم  تنکابن، عباس آباد و رامسر در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در ساری با اشاره به مهم بودن این پروژه اظهار داشت: پس از یک سال توقف توانستیم با جمع آوری تجهیزات و منابع مالی 300میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه تزریق کنیم. 

وی افزود: به منظور تسریع در اجرای این پروژه پیمانکار و کار فرمای این طرح تغییر داده شده و از پیمانکار و کارفرمایی که در مازندران فعالیت دارند بهره گرفته شده است.

وی اضافه کرد: برای تامین اعتبارات مورد نیاز این پروژه از اوراق استفاده شده و برای تکمیل پروژه نیاز به بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار است و امیدواریم با تزریق این اعتبار این پروژه عمرانی که بیش از 2دهه زمان بر شده هر چه زودتر به بهره برداری برسد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه مهم ترین هدف این دولت اجرای طرح  مولدسازی است گفت: با تامین اعتبار با این شیوه مالی بیشتر طرح های تاریخی که  از سال های گذشته بر زمین مانده به اتمام می رسد.

نماینده مردم تنکابن، عباس آباد و رامسر در ادامه افزود: در کیلومتر 120 و 123 این محور دو دهنه تونل 4پل 120 و 60متری و 500هزار متر مکعب خاکبرداری نیاز است.

تشکیل کارگروه ویژه در مازندران و قزوین برای آزادراه

فرماندار ویژه شهرستان تنکابن نیز  با تاکید بر ساخت قطعه 6 افزود: نیاز امروز ما این است که بار ترافیکی کم شود و اگر ما ورودی ضعیفی را داشته باشیم نمی توانیم بار ترافیکی را کاهش دهیم و مردم منطقه دچار زحمت خواهند شد. 

داج لیری با اشاره به توریست پذیر بودن منطقه سه هزار تنکابن گفت: ساخت و سازها و تملک اراضی که در بالادست انجام  می شود به دلیل قیمت بالای آن  در قسمت پایین دست سخت خواهد شد.

وی از تشکیل کارگروه ویژه دو استان مازندران و قزوین خبر داد و افزود: امیدواریم  به زودی این جلسه به میزبانی شهرستان تنکابن انجام شود و بتوانیم بخشی از پروژه را از طریق مولد سازی انجام دهیم تا سرعت این پروژه پیشرفت داشته باشد.

پروژه راه تنکابن به الموت قزوین یکی از زیباترین و پرترددترین راه های کشور است که با اتصال دریا و کوه می تواند یک پروژه ماندگار در حوزه  اقتصادی، گردشگری و راه باشد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.