بازدید سایت : ۵۰۸۵۷
مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی خبر داد:

◄ تمرکز بر گردشگری سلامت و تفریحی؛ دستاورد مهم road show

یکی از مهم ترین نتایجی که برگزاری این رودشو به همراه داشت، تمرکز بخش خصوصی و دولتی بر سازماندهی، هماهنگی و تسهیل تردد گردشگران اقلیم در دو محصول عمده گردشگری سلامت و تفریحی است.

تمرکز بر گردشگری سلامت و تفریحی؛ دستاورد مهم road show
تین نیوز |

به گفته مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یکی از مهم ترین نتایجی که برگزاری رویداد معرفی ظرفیت های گردشگری جمهوری اسلامی ایران (road show) در اقلیم کردستان عراق به همراه داشت، تمرکز بخش خصوصی و دولتی بر سازماندهی، هماهنگی و تسهیل تردد گردشگران اقلیم در دو محصول عمده گردشگری سلامت و تفریحی است.

به گزارش تین نیوز، مسلم شجاعی همزمان با پایان برگزاری رویداد معرفی ظرفیت های گردشگری جمهوری اسلامی ایران در اقلیم کردستان عراق درباره دستاوردهای این اقدام گفت: یکی از مهم ترین نتایجی که برگزاری این رودشو به همراه داشت، تمرکز بخش خصوصی و دولتی بر سازماندهی، هماهنگی و تسهیل تردد گردشگران اقلیم در دو محصول عمده گردشگری سلامت و تفریحی است.

road show

تمایل اقلیم کردستان برای پرواز مستقیم به سنندج و کیش

او افزود: تمایل مقامات گردشگری اقلیم کردستان عراق برای راه اندازی پرواز مستقیم به سنندج و از آنجا به کیش با هدف بهره مندی از تفریحات و جاذبه های موجود بود. همچنین بهره مندی از خدمات پزشکی و درمانی کشورمان از جمله تقاضای اصلی در این ارتباط دو سویه بود که با حضور شایسته نمایندگان علوم پزشکی استان های مختلف و نیز برقراری تلاش دو سویه به منظور افزایش تعاملات و شناخت بیشتر از ظرفیت های گردشگری دو کشور پیش رفت.  

به گفته شجاعی، برگزاری این رویداد نشان داد که اقلیم کردستان عراق علیرغم بازار پرظرفیت برای گردشگری ایران متاسفانه مغفول مانده است. بازاری که به دلیل قرابت های فرهنگی و زبانی کمتر تحت تاثیر ایران هراسی و خبرهای منفی رسانه های خارجی است و همچنین به دلیل دارا بودن مرزهای زمینی مشترک، امکان تردد آسان وجود دارد. با این وجود تا بهره برداری بهینه از این بازار فاصله وجود دارد و برگزاری رویدادهای این چنینی می تواند به بلوغ بیش تر در این بازار کمک کند.

مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی یادآور شد: با توجه به اینکه اقلیم کردستان عراق برای استان های غربی کشور یکی از اصلی ترین بازارهای هدف به شمار می آید، از این رو حضور شایسته استان های کردستان، همدان، کرمانشاه و حتی سایر استان ها از شمال کشور، اصفهان و پایتخت، فرصتی ویژه برای توسعه گردشگری متقابل فراهم آورد.  

شجاعی همچنین درباره بازار 6 میلیون نفره اقلیم کردستان یادآور شد: یکی از اصلی ترین نیازهایی که در پس برگزاری این رود شو احصا شد، توجه به تسهیل تردد با خودرو از طریق مرزهای مشترک است که می تواند در افزایش ورود گردشگری موثر واقع شود. بیش از این باید فرایند تردد تسهیل شود و توقف در مرزها برای کارهای اداری در هر دو طرف کاهش پیدا کند.

road show

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.