بازدید سایت : ۶۱۶۹۶

◄ گام نخست برای افزایش حقوق بازنشستگی رانندگان ناوگان عمومی جاده ای؛ مراجعه به شعب بیمه تامین اجتماعی

رانندگان ناوگان عمومی بین شهری به تازگی پیامی بر روی گوشی های تلفن همراه خود از سازمان تامین اجتماعی دریافت کرده اند که سوالاتی برای آنها به وجود آورده است.

گام نخست برای افزایش حقوق بازنشستگی رانندگان ناوگان عمومی جاده ای؛ مراجعه به شعب بیمه تامین اجتماعی
تین نیوز |

رانندگان ناوگان عمومی بین شهری به تازگی پیامی بر روی گوشی های تلفن همراه خود از سازمان تامین اجتماعی دریافت کرده اند که سوالاتی برای آنها به وجود آورده است.

به گزارش تین نیوز، متن پیام ارسالی سازمان تامین اجتماعی بدین شرح است: راننده محترم بین شهری؛ به منظور بهره مندی بیشتر از مزایای قانون تأمین اجتماعی، می توانید با مراجعه به شعبه بیمه پردازی خود، نسبت به افزایش دستمزد مازاد بر دستمزد مقطوع خود اقدام نمائید.

مطالب پربازدید امروز را بخوانید:

◄ کدام بخشنامه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در استان ها اجرا نشد؟

◄ ضرورت ها و فوریت های ایجاد وزارت حمل‌ و نقل و لجستیک/ چرا تفکیک وزارت راه و شهرسازی ضروری است

◄ وام 150 میلیونی با سود 4 درصد را چگونه و از کدام بانک بگیریم؟

حمید حسین زاده دبیر کانون سراسری انجمن های صنفی رانندگان سواری کرایه کشور، در توضیح پیام ارسال شده گفت: این اقدام  پیرو موافقتی است که با تامین اجتماعی به عمل آمده است. 

وی تاکید کرد: رانندگانی که خواهان بهره مندی از حقوق بازنشستگی مناسب هستند می توانند با پرداخت مبلع جداگانه و به غیر از حق بیمه جاری، حقوق بازنشستگی خود را افزایش دهند.

حسین زاده افزود: البته مبلع مازاد پرداختی شامل یارانه دولتی نبوده و برای اینکه بطور مثال بازنشستگی یک راننده دو برابر شود یک حق بیمه دیگر که آزاد می باشد نیز باید پرداخت شود.

وی تاکید کرد: به نظر من این گزینه بیشتر مناسب حال افرادی هست که دو سه سال دیگه بازنشسته می شوند.

حسین زاده گفت:  متقاضیان می توانند به شعب بیمه خود مراجعه نموده و خواهان پرداخت حق بیمه مازاد برحقوق شوند که فرم خاصی دارد و گزینه های مختلف پیشنهادی در آن موجود می باشد.

قابل ذکر است، پیش از این نیز، مختار داودی نایب رئیس کانون انجمن های صنفی رانندگان و دارندگان ناوگان حمل و نقل جاده ای مسافر کشور با اشاره به ابلاغ افزایش دستمزد مازاد بر دستمزد مقطوع رانندگان بار و مسافر  برون شهری به شعب تامین اجتماعی به خبرنگار تین نیوز گفته بود: در این طرح سقف پرداخت حق بیمه برداشته شده و رانندگان سنگین که مشمول یارانه هستند، می توانند با ضریب ۱/۶/۵ از یارانه ۱۳.۵ درصد دولت بهرمند و مابقی اضافه پرداختی  براساس جداول فوق بدون یارانه، پرداخت نمایند.

وی تاکید کرده بود: در حال حاضر حقوق بازنشستگی  رانندگان سنگین ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است که با این طرح رانندگان می توانند طبق شرایط سنی و سابقه مندرج تا سقف ۵۰ میلیون تومان از حق بازنشستگی برخوردار شوند.

مختار داوودی خاطرنشان کرده: نکته مهم اینکه پرداخت بیمه بر اساس دستمزد است نه مدرک رانندگی، به طور مثال یک راننده سواری با داشتن گواهینامه پایه یکم دریافتی بر اساس درآمد سواری یک میلیون و ۲۵۰ هزار و رانندگان کامیون و اتوبوس با برخورداری از یارانه یک میلیون و 650 هزار  تومان حق بیمه پرداخت می کنند.

او افزوده بود: رانندگان جدید الورود یا کسانی که 6 ماه قطع پرداختی بیمه داشته اند نیز  ۲۷درصد بدون یارانه پرداخت می کنند، در ضمن آن دسته از رانندگانی که در مقطعی جذب شرکت ها و توسط کارفرما و به صورت لیست راننده بیمه پرداخت می کنند، بعد از اتمام قرارداد و فعال کردن بیمه خویش فرمایی از یارانه دولت محروم می شوند و باید ۲۷درصد کامل پرداخت کنند.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • اصغر جاسبی پاسخ

    سلام اگر اضافه بر سازمان پرداخت کنیم دوباره مثل گذشته کلاه سرمون نمیزارن تعمین اجتماعی خیلی گرگ هست

    • راننده

      همین که با کمال پررویی اسم این اقدام رو که رانندگان از جیب خودشون پول بیشتر میدن تا بیشتر حقوق بگیرند رو خدمات میزارید واقعا شرمساریه..
      راننده‌ی بدبخت نه مرخصی داره نه عیدی و نه پاداش...
      بخدا به رانندگان که مالک نیستند بدجور ظلم میشه

  • ح ر پاسخ

    انشاالله امیدوارم مسئولین محترم مربوطه در مورد بیمه رانندگان که سخت ترین کار و کمترین حقوق را دریافت می‌کنند کوتاهی نکنند

  • ساسان پاسخ

    درود ... رانندگان ناوگان مسافربری از صورت حساب بهره مند هستند و در این صورت حساب باید بیمه راننده لحاظ شود چرا ؟ چون راننده برای شخص که آن شخص با شرکت قرارداد دارد ، پس باید یا راننده خود را بیمه کنند یا ۵ درصد از کل مبلغ صورت وضعیت نقدا به رانندگان تحویل شود تا بیمه اش را پرداخت کنند ، منطقی نیست رانندگان خودشان را بیمه کنند درصورتی که برای مالکان و سرمایه دارانی کار می‌کنند که هر روز بر ثروت شان افزوده می‌شود و باعث این ثروت فقط و فقط رانندگان هستند

  • حسین صبوحی پاسخ

    حقوق ۱۲ میلیونی کف حقوق است و رانندگان متخصص و تاثیرگذارترین افراد در اقتصاد کشور هستند که اگر بهر دلیل دست از کار بکشند کل کشور نابود می‌شود پس باید حقوق بازنشستگی شان در خور توجه و در حد یک متخصص باشد ... پس منت به سر رانندگان نگذارید که مقداری از حق بیمه را پرداخت میکنید ، شنیده ها حاکی از کمبود ۱۰ هزار راننده در سطح کشور است ، پس ببینید چه کرده اید که ثمره اش فرار رانندگان از شغل‌شان و عدم ورود جوانان به این شغل شده !؟ بطور مثال در یکسال فعالیت یک راننده در پایان سال حتی یک جفت جوراب بعنوان عیدی و پاداش نمی‌گیرد ، درصورتی که کارمندان وزارت کار و راه و تامین اجتماعی عیدی و پاداش‌ها و حق فلان و فلان دریافت می‌کنند در صورتی که یک صدم راننده کار نمی‌کنند

  • ابراهیم گودینی پاسخ

    باز هم پول می‌خواهند چرا در زمانی که حق بیمه رانندگان از روی بارنامه دریافت میشد از باربری ها گرفتند ولی برای رانندگان هیچ سابقه ای ثبت نشده است اون همه سال حق بيمه ما را خوردند و کسی هم هیچ کاری انجام نداد الان هم که پول می‌خواهند بگیرند

  • ناشناس پاسخ

    سالها است که ازاین حرفها می‌زنند

  • همایون باقری اصل پاسخ

    بدبخت وپیچاره راننده .
    عاقبت کارش دیسک کمر و گردن و ضعف تاندم و مشکلات گوارشی نصیبشون میشه . اون هم از حقوق بازنشستگیشون که خرج مسکنهای بیماریشون هم نمیشه .

    • جاوید

      سلام ما رانندگان سالم ترین افراد جامعه هستیم خدارا شاکریم باپول ااختلاص بچه هایمان برزگ نکردیم. اقای راننده ایی که می فرمایی بیچارهیم نه خدا شکر .زن وبچه های سالمی داریم بچه های اختلاص گررا نگاه کنید .ببینید چه کاره اند .

  • ساسان پاسخ

    بجای اینکه تلاش میکنید از راننده پول بیشتر بگیرید و حقوق بازنشستگی شو بیشتر پرداخت کنید ، مشاغل سخت و زیان آور و که سالهاست در مجلس برای تصویب روی میز است را بتصویب برسونید ، بستری فراهم کنید که جوانان رغبت ورود به این شغل رو داشته باشن ، مالکین و شرکتها رو موظف کنید حق و حقوق شغلی راننده شونو پرداخت کنن ، عیدی و سنوات بازنشستگی براشون فراهم و به اجرا بگذارید!! صندوق قرض‌الحسنه ای که مخصوص رانندگان فعال هست رو براشون تاسیس کنید که بتونن از صندوق وام کم بهره دریافت کنند ، وزارت راه رو ملزم کنید رانندگان رو زیر مجموعه خودش قرار بده ، از کشورهای اروپایی جهت ارتقا سطح کیفی ترابری جاده ای الگو برداری و اجرا کنید و و و

  • ظفرعظیمی مهر پاسخ

    سلام .این طرح در ظاهر مناسب به نظر می‌رسد اما یک تبعیض آشکاربین شهروندان و رانندگان جاده و رانندگان ارگانهای دولتی و غیردولتی است یک راننده با دستمزد کنونی دوازده میلیون تومان از کجا بیاورد پنج شش میلیون تومان حق بیمه تامین اجتماعی واریز کند آیا رانندگان مخابرات یا رانندگان راهداری یا رانندگان ادارات برق و ادارات آب حق بیمه پنج میلیون تومانی پرداخت میکنند گمان نکنم حتی رییس محترم جمهور هم پنج شش میلیون حق بیمه واریز کند دریانی تکلیف آن اختلاس دهه هفتاد چرا روشن نمیشود چرا آن پولهای هنگفت را که با همکاری انجمن صنفی رانندگان باربری ها و خود تامین اجتماعی هم از آن اختلاس از آب گل آلود ماهی بزرگی گرفت و پولهای رانندگان را به مدت هشت سال خوردند اکنون برای سه سال رانندگان از کجا بیاورند ماهی پنج میلیون تومان کم یا بیش به تامین اجتماعی واریز کنند .رانندگان و شهروندان ایران باید در مقابل قانون یکسان باشند کارفرمایی و کارگری چیه بر زبان انداختی راننده که پشت تریلی یک مالک تریلی رانندگی میکند با راننده ای که پشت تریلی اداره راه نشسته چه تفاوتی دارد مگر هر ورانندگی نمی‌کنند وله این مملکت خدمت میکنند چرا باید تبعیض تا این حد باشد این طرح ناکام می‌ماند زیرا رانندگان بدون کامیون و بدون درآمد از پس چنین طرحی برنمی‌آید از شرکتهای حمل ونقل پولهای دهه هفتاد را پس بگیرید و در این طرح مشارکت دهید.ختم کلام رانندگان از پس این طرح برنمی‌آید واز آن استقبال نمیشود

  • ابوالحسن زارع خف ی پاسخ

    اصلا راننده که نباید پول برای بیمه پرداخت کنه کدوم راننده میتونه ۲۰سال کارکنه به ۱۵سال هم نمی رسه که همه نوع مرَض سراغش میاد

  • علی رستمی پاسخ

    به نظر من مسعولین محترم ووظیفه دان عزیزوبزرگوار اززحماتی که برای بازنشستگان میکشید سپاس گذاریم یک پیشنهادازمن کارگرزحمتکش ازحقوق کسانی که بیشترمیگیرند بردارند بدن بکسانی که کمتر مثل من میگیرن اضافه کنند این میشه تناسب سازی. که فشار به بودجه مملکت وارد نشودوهمه مساوی بشن با به نظرمحترم شما عزیزان داره. این راه بهترینها از لحاظ من قابل اجرایتش عالیه

  • علیرضابهمیان بهبهانی پاسخ

    درود...ممنون بابت اینهمه لطف..از خودمون بگیرید واگر بعداز سیو اندی سال کارسخت وطاقت فرسا،خطرناک،ودور ازخانواده چند سالی با انواع بیماری زندگی کردیم بهمون برگردانده شود..آفرین به شما...

  • ناشناس پاسخ

    بنده بیست سال راننده دامتراک بودم ماشین فوق سنگین و پرداختی بیمه بالا،،،ولی در پایان راننده اتوبوس شهری شدم روزی 17ساعت کار و اعصاب خراب ،،،بیمه دریافتی هشت میلیون تومان بنده اعتقادی به عدالت در ایران ندارم ،،، ،،پول دارو درمان هم نیست

  • علیرضا جعفری پاسخ

    باسلام
    یک‌راننده‌با‌این‌حقوق‌چطور‌میتونه‌اضافه‌پرداخت
    کنه‌ایا‌برای‌یک‌راننده‌بااین‌شرایط‌امیدی‌به‌اینده‌‌دار
    که‌بازنشستگی‌شوببینه‌راننده‌‌نه‌خیری‌ازجوانیش
    میبینه‌نه‌ازپیریش

  • محمد مهدی هراتی زاده پاسخ

    سلام چرا طرح طبفه بندی مشاغل برای انواع ناوگان سبک و نیمه سنگین ، سنگین و فوق سنگین اجراء نشود یعنی ۲۷% دستمزد کامیونت و کشنده ها با تفکیک کنند ، داوطلبانه یعنی چه

  • یزدانفر پاسخ

    سلام پس درباره راننده گان کامیون وتانکرهای باری




    سلام راننده گان کامیون وکتانکر های سوخت زمان جنگ و

  • بورعلی یزدانی بکیانی پاسخ

    سلام درودخدمت مسئولین باینکه هیچ احترامی برای رانندها چه اتوبوس چه کامیون وسواری نمیزارن بلکه بی احترامی از خیلی مامورین پلیس راهای کشورکه بایدبابرخوردمناسب رفتارکنند خیلیاشون یه جوری صحبت میککن که اعصاب برای ادم نمیزارن مثال... واقعا ایشون یکی از مامورای بداخلاق کشورهست که هرچی از زبانش بیاد بیان میکند،،خوب اوراننده چطوری میخو۹ساعت رانندگی کنه ،، ازین بگذریم اقای احمدی نژادگفت رانندگی شغل تفرحی هست ،،من از شما درخواست میکنم دوسرویس به عنوان مهمان رانندگی هم نمیخوادکنی ،،ولی بیا بغل دست من بشین تاصبح اگه طاقت اوردی اون موقع بگو شغل تفریحی ،،حالایه راننده دوروز میره برای دوملیون اگه جریمه نشی اگه جریمه شدی باید از جیب پرداخت کنی ،ولی بلوچا اینجوری نیستن خدایی هیچ بلوچی ندیدم از راننده جریمه کم کنه،،،حال سوال اینجاست که این راننده بیچاره چطوری میخوادخونه داربشه خرج خونه رابده خرج دوادکتربده ،یک کیلوگوشت شده ۹۰۰هزارتومان واقعا خیلی زندگی سخت شده ازشما بزرگوارن خواهش مندیم یه فکری بحال رانندهای زحمت کش کنید ،،الان ۴۰درصدازرانندها شغلشون گذاشتن کنار،،،من خودم الان ۳ماه هست نتونستم سرویس برم گرفتاربیمارستان هستم ،،این بیمه تامین اجتماعی روستاییان عشایری هیچ بدردنمیخوره ،هرکجامیرم آزادحساب میکنن درباره این بیمه هم یه فکری کنید لطفا ،سپاسگذارم

  • سعید پاسخ

    سلام ،
    انشالله هر مسئولی به داد راننده نمیرسه ، اولادش بشه راننده ،
    فقط همین

  • مصطفوی پاسخ

    خدمت همکاران گرامی وچرخانندگان اقتصاد در حیطه ی حمل ونقل جاده ای سلام عرض میکنم ،،،برادر من تو همه ی کشورها بهترین امکانات واحترام برای رانندگان حمل ونقل خودشان مهیاست ولی در کشور ما کسانی در پست های حمل ونقل هستند که هیچ تجربه ای نه در بخش جاده ای ونه داخلی ندارند فقط به صرف اینکه یا از بند پ یا طلبکار از اینکه ما چند سال در دوران جنگ خدمت کردیم ،متاسفانه در گذشته خیلی از همین رانندگان چه مالک یا راننده بدون هیچ انتظاری در دوران جنگ با مال وجان خودشان وبرای دفاع از کشورشان خدمت کردند وکسایی هستند مجروح شدن ،ماشین از بین رفت آیا به این راننده ها کسی پست مهمی داد ،مظلوم‌تر از راننده و ظلم پذیر تر از راننده مگر هست ،از این قبیل خاطرات تلخ همه ی رانندگان دارند یادم هست مثلا بندر امام ،بندر عباس ،وسایر بنادر ،چند ساعت وگاهی منجر به ۲۴ ساعت صف باسکول بودیم ،جسارت نباشه بعضی راننده های بومی ،دنده عقب میومد رو باسکول ،حرفی میزدی ،گوش شنوایی نبود وخیلی اوقات ناجوانمردانه راننده غیر بومی کتک یا فحش میشنید ،تو جاده ایسین ،یا بمب پور یا خیلی جاهایی دیگر یا تیراندازی یا با سنگ به ماشین چه خسارت جانی یا مالی شدیم میرفتیم جلو پاسگاه می‌گفتند برو خدا را شکر کن که نکشتند خوب برادر من شد به آن راننده که به چشم می‌دیدیم بی گناه کتک میخوره رفتیم از آن همکارمان به صورت مسالمت حمایت کنیم ،نه نرفتیم ،آنجا که نگاه میکردیم به کتک خوردن راننده ی ای که دفاع از حق خودش می‌کرد ما با آن نگاه به خیلی ها اجازه ی کتک زدن یا بی احترامی به شان راننده دادیم برادر من آنقدر پشت هم نبودیم که یک اپراتور پمپ به خودش اجازه میده با لحن بد حرف بزنه یا پول درخواستی که با زور باج خواهی کنه یکبار نشد دفاع از حیثیت وشغل خودمان کنیم راننده خرابکار ،جنگجو،واهل صدمه زدن به مال کسی یا کشورش نیست اگر عده ای هستند که از گرفتاری راننده ها سو استفاده می کنند بخدا راننده نیستند همیشه راننده غارتزده است،نه غارتگر،،، برادر من همه جا تبعیض هست ولی نباید به کسایی که از این تبعیض نون میخورند و مثل همکار گرامی فرمودند فرق راننده ی راه وترابری ،شهرداری ،وارگانهای دولتی که راننده ی ماشین سنگین هستند به اندازه ی یک صدم راننده ی جاده که نه خوابش ،خوابه نه غذاش و یک لحظه چشمت روی هم بره یا حواست نباشه باید افقی بیارند خونش،،چرا آنها از تمام مزایا وعیدی برخوردار باشند الا ما ،،مگر خون آنها رنگین تره ،آنقدر بی خوابی به خاطر قسط وقرض میکشیم که هر کسی به خودش اجازه ی قضاوت ویا توهین به این شغل سراسر ترس واسترس از هزار مشکلات میده و زحمت ما را کمرنگ جلوه می‌دهند تا ما باهم یکرنگ وباهم نباشیم این شغل بدتر وبی ارزشتر ،وبا توجیح کردن وجهت پاک کردن حل مسئله که خودمان را به ندیدن ونشنیدن بزنیم توقع هیچ چیزی نداشته باشیم وکسی جز خودمان که تجربه ی گرما ویا سرما وخراب شدن وسیله در کویر گرم یا سرد همراه با سوز را نداشته باشه از سختی ومشکلات هیچ درک وفهمی نخواهد داشت ،آیا میشه از این مسئول یا وزیری انتظار رفع یا در صدد کمرنگ شدن مشکلات داشت از تمام همکاران عذرخواهی میکنم اگر جاهایی تند حرف زدم بخدا از بس جوش میزنیم هزار مرض گرفتیم به علت نادانی و بی تجربگی بعضی از مسئولان، انگار ما راننده های جاده از یتیم خانه آمدیم که هر کسی میزنه تو سر ما ،، چرا؟؟؟ اگر همین روش را ادامه دهیم ودرصدد بازگشت غرور وعزت خودمان نباشیم شک نکنید بلای اختلاس بالا کشیدن دهیه ۷۰ تکرار نشه ماشین ۸ الی ۱۳ ملیاردی سوار میشیم ولی احترام به اندازه ی یک پمپ چی نداریم ،برادر گلم ببین کجای زندگی ایستادی یا حق

  • ساسان پاسخ

    جناب مختار داوودی ... مشاغل سخت و زیان آور حق رانندگان بین‌شهری ست که از این حقوق قانونی بی بهره و مورد بی لطفی کل مسئولین کشور شدند ، حتی قانون ۲۵ سال بیمه و ۵۵ سال سن هم هیچ شعبه تامین اجتماعی قبول ندارد و اظهار بی اطلاعی می‌کنند ، براستی چرا و بت چه سیاستی به رانندگان به عمد ظلم می‌کنند....