◄ مدیریت بحران کارآمد؛ فقط با لجستیک و حمل و نقل
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در ادامه مسیر مبارزه با این اپیدمی شاید حتی جایگاه اول را در مقایسه با بخش بهداشت بهخود اختصاص دهد چرا که بعد کنترل ابتلا و کاهش تلفات، شاهد عواقب اقتصادی، تجاری و صنعتی آن خواهیم بود.
یک کارشناس در مورد گزارشی که چندی پیش وزیر راه و شهرسازی درخصوص بخشی از اقدامات انجام شده در بنادر کشور در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا به رئیس جمهور ارایه کرد (فیلم پیوست)، گفت: نکته جالب در این مورد ابتدا ضرورت توجه وزیر راه و شهرسازی بر امور حمل و نقل و لجستیک کشور و در ادامه آن معطوف کردن توجه سایر مراکز تصمیمگیری و سیاستگذاری به این حوزه مهم توسط ایشان است.
به گزارش تین نیوز، بهروز فتحی این مطلب را در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد و افزود: با توجه به اینکه وزیر راه و شهرسازی ریاست شورای عالی هماهنگی ترابری را بهعهده دارد، میتوان اقدام موثری را در دوره تصدی ایشان در این شورا شاهد باشیم.
وی تاکید کرد: اهمیت موضوع حمل و نقل و البته لجستیک به عنوان مرکز دوم مبارزه با بحران اپیدمی موجود به روشنی نمایان شده است. ولی باید توجه داشت که این عرصه مهم از تجارت و اقتصاد همیشه و در هر شرایطی اهمیت دارد و باید مرکز توجه باشد چرا که بدون وجود لجستیک و حمل و نقل بهویژه حمل و نقل چند وجهی کارآمد، اصولاً نمیتوان تجارت، اقتصاد، صنعت و البته مدیریت بحران کارآمدی داشت.
فتحی خاطرنشان کرد: به جرات میتوان گفت کشور آلمان با اتکا بر توانمندی خود در خصوص لجستیک و حمل و نقل به معنای اعم آن چه در حوزه بار و مسافر اقدام نموده که شاهد کنترل و مهار بحران بهنحو موثر و کارآمد بوده است.
وی عنوان کرد: البته همبستگی این عرصه یعنی مدیریت بحران شیوع بیماری کرونا و توانمندی لجستیکی کشور آلمان مطلبی است که میتواند مبنای تحقیقات جالب و کاربردی برای محققان این عرصه باشد.
این کارشناس افزود: اهمیت لجستیک و حمل و نقل در ادامه مسیر مبارزه با این اپیدمی شاید حتی جایگاه اول را در مقایسه با بخش بهداشت بهخود اختصاص دهد چرا که بعد کنترل ابتلا و کاهش تلفات، شاهد عواقب اقتصادی، تجاری و صنعتی آن خواهیم بود.
فتحی با اشاره به تفاهمنامهای که بین سازمان بنادر و راهآهن برای بارگیری مستقیم از کشتی منعقد شده است، خاطر نشان کرد: اگرچه ابهامات عملیات بارگیری از کشتی به قطار و موضوع تفاهمنامه بر سر جای خود باقی است اما امید است وزارت راه و شهرسازی به عنوان ریاست شورای عالی هماهنگی ترابری و زیر مجموعههای تخصصی آن فعال شده و وقت و انرژی بیشتری را بر این بخش از ماموریت وزارت بگذارند و اقدامات اساسی و سیاست گذاری در این بخش را انجام دهند.
بسیار آموزنده بود. از جناب آقای مهندس فتحی بابت این مقاله بسیار متشکرم