بازدید سایت : ۶۳۶۳۰

◄ انتقاد رانندگان عمومی از افزایش مبلغ حق بیمه / تعیین نرخ حق بیمه بر چه مبنایی است؟

برخی رانندگان معترض هستند که نرخ حق بیمه رانندگان بر چه مبنایی است؟ بر اساس حقوق دریافتی راننده؟ راننده چقدر حقوق دریافت می کند؟ آیا مشخص است؟

انتقاد رانندگان  عمومی از افزایش مبلغ حق بیمه / تعیین نرخ حق بیمه بر چه مبنایی است؟
تین نیوز |

با اعلام نرخ جدید حق بیمه رانندگان عمومی به خصوص مبلغ حق بیمه رانندگان ناوگان سنگین ( رانندگان کامیون و اتوبوس)  از سوی سازمان تامین اجتماعی، این سوال مطرح شده که تعیین مبلغ بیمه بر چه مبنایی است؟ 

به گزارش تین نیوز، یک راننده ناوگان عمومی در این زمینه گفت: یکی از انتقادات اصلی رانندگان این است که دولت نباید تمام بار هزینه بیمه را بر دوش راننده بگذارد.

قاسمی در شبکه های اجتماعی نوشت: در بسیاری از کشورهای دنیا، دولت یا کارفرمایان بخش زیادی از هزینه بیمه را پرداخت می کنند، اما در ایران رانندگان جدید الورود مجبورند کل هزینه بیمه را به تنهایی تأمین کنند. 

او تاکید کرد: در حالی که آن دسته از مالکان ناوگان که خودشان راننده هستند در پرداخت مبلغ مصوبه امسال اعلام ناتوانی می کنند، برخی از رانندگان که به صورت روزمزد یا فصلی کار می کنند، چگونه امکان پرداخت حق بیمه را خواهند داشت؟

وی با تاکید بر این که رانندگان روزمزد یا فصلی توان پرداخت حق بیمه ماهانه را ندارند و این مسئله باعث خروج آن ها از سیستم بیمه ای کشور می شود، گفت: رانندگان شب و روز در جاده ها زحمت کشیده و با این حال سختی کار و بیمه تکمیلی و خدمات درستی ندارند.

بیشتر بخوانید:

نرخ جدید حق بیمه رانندگان ناوگان عمومی اعلام شد/ افزایش چشمگیر مبلغ حق بیمه آزاد رانندگان کامیون

قاسمی افزود: برخی رانندگان معترضند که نرخ حق بیمه رانندگان بر‌ چه مبنایی است؟ بر اساس حقوق دریافتی راننده؟ راننده چقدر حقوق دریافت می کند؟ آیا مشخص است؟ بیمه تامین اجتماعی با چه پوشش و خدماتی بازدهی با پرداخت همخوانی دارد؟ یا به رانندگان در کدام بخش از حمل و نقل و مسیر پایانه خدمات دهی می شود؟

وی تاکید کرد:  حق بیمه رانندگان ناوگان سنگین برون شهری (کامیون  و اتوبوس) بدون کمک دولت با مبلغ ۴/۸۴۰/۰۰۰ هزار تومان به خودی خود بخش قابل توجهی از درآمد رانندگانی است که در طی سال های اخیر به این شغل ورود کرده اند و بسیاری برای پرداخت آن دچار مشکل مالی هستند. واین مبلغ نسبت به حقوق و یا با دخل امروزی همخوانی ندارد و ناعادلانه است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مهدی شاملی پاسخ

    حق بیمه زیاد هستش چرا سختی کار به قشر راننده ندارد حقوق بازنشستگی بعد این مبلغ اعلامی چقدر هستش

  • محمد جواد رحمانی پاسخ

    چه خبرتون هست هرسال بیمه تامین اجتماعی اضاف میکنید ما دیگه دستمون نمیرسه باید بیمه روستایی پرداخت کنیم

  • عنایت اله بکرانی پاسخ

    باسلام خدمت زحمتکشان بخش حمل ونقل
    اولااین افزایش حق بیمه برای کسانی که ازیارانه دولتی استفاده نمیکنندباعث میشود

  • ناشناس پاسخ

    که رانندگان جدیدالورودقیدهوشمندرانندگی وهمچنین سعی کنندیک بیمهءدیگرمثل بیمه عشایرجایگزین بیمه تامین اجتماعی کنندویاباتخلفهای گوناگون ازجمله بارنامه های سوری ویابه نام شخص دیگربارنامه دریافت کنندکه آنهم باعث معضلات دیگرخواهدشد.
    اماکسانی که ازیارانه دولتی استفاده میکننداین افزایش باعث میشودمدت بازنشستگی خودرابه رقم قابل توجهی افزایش دهندچون این حقوق بازنشستگی جوابگوی بازنشستگی فردراننده وخانوادهءایشان ازجمله دامادوعروس ونوه و... نیست.
    اصلابه نظرمن این بیمه رانندگان سرتاپامشکل وساختاری بی هدف وفقط برای رفع بهانه رانندگان درست شده.

    کامیونداربه عنوان کارفرماوراننده به عنوان کارگراصلادراین نوع بیمه

  • ناشناس پاسخ

    رعایت نشده. اول بایدکارفرماازکارگروهمچنین کامیوندارخودراننده تفکیک شود،تاهم سختی کاروهم حقوق بازنشستگی مکفی وهمچنین حق بیمه مشخص نه بایارانه ومنت دولت بلکه قانونی وبرحسب دستمزدراننده تعیین شود.
    مثال راننده خاور،راننده نیسان آبی،تاکسی زرد،رانندا ده چرخ،تریلی بوژی وحتی قطارهم یک نوع حق بیمه،برابرحقوق ومزایای یکسان دریافت میکنند.
    که این موضوع هم به ضرردولت وهم به ضررراننده میباش