بازدید سایت : ۴۵۱۵۲
| کد خبر ۲۹۲۵۶۹
کپی شد

◄ تجمع رانندگان کامیون اصفهان در اعتراض به بومی گرایی/ راهکار، راه اندازی سامانه اعلام بار کشوری است

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به جای صدور بخشنامه هایی که راهکار عملی ندارند، بهتر است سامانه اعلام بار کشوری برای تمامی کاربری ها را که سال هاست مطالبه رانندگان و حتی وعده های خود سازمان بوده است، عملیاتی کند.

تجمع رانندگان کامیون اصفهان در اعتراض به بومی گرایی/ راهکار، راه اندازی سامانه اعلام بار کشوری است
تین نیوز |

روز دوشنبه ششم اسفند ماه ۱۴۰۳ جمعی از رانندگان کامیون استان اصفهان تجمعی در محل استانداری اصفهان برگزار کرده تا بدین ترتیب اعتراض خود را نسبت به افزایش  بومی گرایی در مراکز توزیع بار اعلام کنند.

مطلب پربازدید امروز را بخوانید:

اسم سازمان هواشناسی را باید تغییر دهیم به سازمان سورپرایز، یا سازمان مادر تخصصی تعطیلات!

به گزارش تین نیوز، مطالبه رانندگان کامیون استان اصفهان از مقامات مسئول،  عدالت در توزیع کالا در مراکز توزیع بار بود که در صورت جدی گرفته نشدن، منشا مشکلات بزرگتر و غیر قابل حلی خواهد شد.

یکی از رانندگان کامیون با اشاره به برگزاری این تجمع اعتراضی و همزمان صدور ابلاغیه معاونت حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مبنی بر پرهیز از بومی گرایی در استان ها، در شبکه های اجتماعی خطاب به مهدی خضری معاون حمل و نقل سازمان،  نوشت: به جای صدور بخشنامه هایی که راهکار عملی ندارند، بهتر است سامانه اعلام بار کشوری برای تمامی کاربری ها را که سال هاست مطالبه رانندگان و حتی وعده های خود سازمان بوده است، عملیاتی کنید.

تجمع اعتراضی رانندگان کامیون اصفهان

وی افزود: تا زمانی که این معضل حل نشود، بومی گرایی به عنوان یک غده سرطانی در سیستم حمل و نقل باقی خواهد ماند.

وی افزود: ما مطالبه گران حمل و نقل کشور، از مدیرکل راهداری استان اصفهان درخواست داریم تا با تشکیل یک کمیته متشکل از نمایندگان سازمان، تشکل های قانون مند، فعالان صنفی و شورای تأمین استان، خواسته های قانونی و به حق رانندگان را بررسی و اجرایی کنند تا دیگر شاهد چنین اعتراضاتی نباشیم.

تجمع اعتراضی رانندگان کامیون اصفهان

به گزارش تین نیوز، روز گذشته تصویر ابلاغیه معاونت حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در شبکه های اجتماعی منتشر شد که طی آن معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در نامه ای به ادارات کل استان ها، اعلام و عنوان کرده بود: جهت جلوگیری از  بروز بی عدالتی در توزیع بار و فرآیند نوبت دهی در مراکز توزیع بار و ... نظارت لازم و موثر بر امور توزیع بار و جلوگیری از بومی گرایی توسط ادارات کل استانی این سازمان انجام گردد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حمید پاسخ

    سلام هر مسئولی که پست و مقام می‌گیرد چون بی سواد هست و تجربه ای ندارد وبا پارتی و رشوه سر کار آمده است بجای کمک به رانندگان وماشین داران چوب لای چرخ این قشر زحمت کش می شود و اولین شقلی که‌ مشود آن را بدبخت کرد ماشین داری و رانندگي است

  • ناشناس پاسخ

    این بد بختیا همش از مبارکه شروع شده

    • ناشناس

      میای نوبت میزنی تو سالن بار میگیری ومیری کجاش بدبختیه؟؟
      کی اومده ونوبت نزدن براش؟؟

  • علی پاسخ

    بومی گرایی نه تنها در اعلام بارهای برخی استانها ازجمله بندرعباس صورت می گیرد بلکه در مرزهای خروجی کشوراعم ازماکو بازرگان مریوان بی عدالتی وبی نظمی رابه وجود آورده اگر چنانچه نظارت توجهی ازطرف دولت ویا تصویب لوایحی از سوی مجلس صورت نگیرد حتما منجر به درگیری‌های داخلی بین قومیتها شده و درنهایت به جنگهای داخلی تبدیل خواهدشد

    • سعید

      همین بندرعباس ک میگی نود درصد راننده ها و مسئولین آن غیر بومی هستند و حق بومی های استان رو دارن میخورن یا غرض مرضی داری یا ک نادونی

  • ابراهیم گودینی پاسخ

    فقط فقط فقط صدای رانندگان کشورمان به گوش هیچ مسولی نرسیده و نخواهد رسید فقط موقعی که یک اداره دولتی بوجه کم میارد اول از همه سراغ رانندگان می‌گیرند که سالهاست داریم مشاهده می‌کنیم بد رفتاری نیروهای انتظامی و پلیس راه کشور و از همه مهم‌تر قاضی های دادگستری

  • ناشناس پاسخ

    ببخشید فقط استان اصفهان. خب این که خودش یجور بومی گرایی شد دیگه. هرکی بفکر خودش نباشه. مطالبه میکنید جمعی باشه. نه فقط واسه یه استان باشه. بعدشم. خوده اصفهانیا شدیدا بومی. گرا هستن. اصلا بار تا خودشون فول نباشن محاله به غریبه بار بدهند. چرت و پرت نگید. خودتون بدتر ازتمام استان‌های کشور هستید.

    • سجاد

      من راننده دهچرخم از اصفهان هرجا میریم باید یا خالی برگردیم یا مفتی چون فقط و فقط بارو میدن ب بومیا خودشون و اون ته موندهاشو ک کسی نمیبره میدن ما همه جا بومی گرایی داد میزنه اصفهانم اعلام باری بشه و بومی گرا مثل جاهای دیگه

  • ناشناس پاسخ

    یارو اصن نمیدونه تجمع برا چی بوده یا اصن مبارکه کجاس میگه همش از مبارکه شروع شده. بیا یه سر بزن حداقل بدونی کجاس

  • محمد مهدی هراتی زاده پاسخ

    سلام همکاران گرامی و مسئولین محترم توجه داشته باشید داستان چشم و ابروان نگردد،
    اولا نظام توزیعی چرا؟! باید نظام حقوقی مبتنی بر مشارکت و مباشرت حمل که برای مدیریت بهره برداری با محوریت زمان امری اجتناب ناپذیر است تا بازاریان نیز تعهدی در مقابل تعهدات یکسویه کامیونداران بپذیرند.
    دوم قرار بود در برنامه چهارم سامانه ملی درگاه بار ایجاد گردد و چرا هر استان و هر صاحب کالای گردن کش برای خودشان یک نوبت دهی مجزا ولی قرارداد نباشد که تبعیض داشته باشند اما بومی نگری به معنای انحصار نیست و مزیت نسبی ناشی از آمایش سرزمین است بهر حال بین انحصار و رقابت مخرب آمایش استقرار در محل نقطه تعدیل است.

  • ناشناس پاسخ

    بومی گرای کثیف ترین شکل هست وباعث تبعیض

  • ناشناس پاسخ

    تنها اصفهان هست سیستم نوبتی دهی بقیه شهرها به هیچ عنوان سالن اعلام بار نیست هست نمایشی ماشینهای اصفهان از هر شهر خالی برمیگردند بعد از تمام شهرها بار اصفهان گل بار هست چون دوسر بار هستند الان بومی های بندر از ۲درصد اعلام بار شده ۲۴درصد بار

    • محمد

      اصفهان خنده داره شما یک نفر رو پیدا کن از اصفهان بار گرفته باشه من خودم ۱۵ ساله کارم جادست حداقل سالی چندبار مسیرم میخوره به اصفهان فقط بارای آشغال و مفت هست که ما ترجیح میدیم خالی برگردیم شهرمون

    • محمد

      سلام لطفاً نوبت بزن چهار روز بخواب بار بزن
      حرف الکی هم نزن

  • محمدرمضانزاده پاسخ

    با سلام مسئولین محترم باید لطفی بکنند امانه‌ای تشکیل بشه و از طریق این سامانه اعلام بار بشه و بازارگاه ها و غیره و همچنین دلالان باربری‌ها بایستی جمع آوری شود و کرایه‌هایی که حق رانندگان محترم می‌باشد به آنها پرداخت گردد نه به دلالان و بانیان ترابنده لطفاً مسئولین محترم پیگیری نمایند انشالله این معضل هرچه سریع‌تر مرتفع گردد ممنون

  • ناشناس پاسخ

    اتفاقا بهترین کارو کردن....در مقابل شماها که تمامیت خواه هستین

  • ناشناس پاسخ

    سلام دوستان باید همه استانها یه سیستمی سراسری داشته باشه که همه بتوانند از گوشی نوبت بزنن که برا هر استانی که بار ببریم مجبور نشیم بریم داخل پایانه نوبت بزنیم چند روز بخوابیم تا نوبتمون بشه اینجوری هیچ کس صبر نمیکنه بار مفتی می گیره برمیگرده شهر خودش اینجوری باربری ها ودلالان روز به روز چاق تر میشن.

  • شهروزفاتح پاسخ

    صدسال دیگه امکان پذیر نیست چونکه فساد داد میزند!🤔

  • وحید پاسخ

    اقایون مسئول یه نظارت کنید به پرداخت کمیسیون و کرایه البته اگه حسابی سیر شدی خستگیت در رفت ، راننده های عزیز و همکار لطفا بارهای مشهد بار نزنید تا کرایه مشهد درست بشه

  • علی پاسخ

    بدترین بومی گرایی توی اردکان یزد اتفاق می افته، اردکان تا ۲۵ سال پیش هیچی نداشت تا اینکه خاتمی رئیس جمهور شد و تمام بودجه کشور رو به این شهر و استان یزد سرازیر کرد در گندله سازی اردکان هر روز حداقل ۳۰۰ دستگاه بار شمش آهن اعلام میشه ولی حتی یک دستگاه به غیر بومی نمیدن مگر اینکه ماشینهای بومی هیچ رغبتی به بارگیری نداشته باشن تا چند دستگاه بار هم به سامانه جت بار بدهند که مخصوص غیر بومی هاست لطفا مسئولین به اردکان و این وضع نابسامانش رسیدگی کنند که دیگه ظلم رو به نهایت رسوندن.

  • ناشناس پاسخ

    اتفاقاً بومی گرایی بهتره
    چون مثل فولاد و پتروشیمی که افتاده دست یه مشت آدم از شهرهای دیگه وتمام فامیلاشونو اوردن ودیگه بچه‌های تحصیل کرده ما استخدام نمیشن
    ودود ومریضیش نصیب مردم اصفهان شده

  • علی پاسخ

    با عرض سلام
    باید یک سامانه شبیه به اسنپ راه اندازی بشه که وقتی صاحب بار ، باری رو داخل سامانه اعلام میکنه و مسیر رو مشخص میکنه خوده سامانه قیمت تعیین کنه بر حسب نرخ نامه سال ، نه که صاحب بار هر کرایه ای رو که دوست داره بزنه ، و تمام شرکت های باربری باید جمع بشن چون فقط یک پول دلالی مفتی میخورن و هیچ کاری نمیکنن ، باید اعلام بار انلاین بشه
    پایدار و پیروز باشید

  • محمد رضا پاسخ

    بندر عباس از 100بار 20تا بارش ماله بومیا هستش ینی 5سرویس تو ی ماه میرن به گفته خودشون نرن نمیتونن قسطی 180ملیونی بدن همکاران. کوجای کارید

    • M,m

      این حرفی هست که شما از روی معده میزنی تحقیق کن بعد حرف بزن

  • دوشنبه پاسخ

    بله ما با داداهای افغانمان که حق بذر دارند 17سال بذر پاشی کردند و یکی شدیم بلکه شاید بومی اصلی همون افغانهای برادر تنیمان باشند نه شهرستانها و استانهای مجاور اشتباه کار نادرشاه بود که اصالت مون را بیرون کرد ولی نرسیده به دهلی خودمان راه را دوباره براشون هموار کردیم اینکه الان ادعا میکنند پایتختشان اصفهانه حق دارند و بیشتر از اینها هواشونا داریم.

  • ناشناس پاسخ

    اصفهانیاخودشون بدترازهمه هستن

  • سعید پاسخ

    یعنی شمایی ک از‌ اون کله دنیا پا شدی اومدی بندرعباس توقع داری ب توی غربتی بار بدن ولی بومی شهر ما یا استان بدون بار بمونه ولله خیلی رو دارین بازم دارین همونجا پارتی بازی میکنین چرا چون همشهری هاتون کم نیستند تو باربریها

  • Rezafeizi63 پاسخ

    اگر واقعا همچین اتفاقی افتاده برای اصفهان من یکی واقعا خوشحالم راضیم میدنید چرا علتش چیه کافی در زمینه حمل و نقل مسافربری اتوبوس فعالیت داشته باشی میفهمی اصفهان یعنی چی هیچ کس مسافر اصفهان نمی نه حتی دربستی چرا چون یک سر خالی برگشت خالی به پلاک غیر بومی مسافر نمیدن بار نمیدن ماشین اصفهان رفتی باید یک سر خالی بیای الان تو هر ترمینال بدی هر مسیری بری مسیر اصفهان پلاکش بومی غریبه راه نمیده مسافر نمیده ظلم یکطرفه البته اگر بقیه شهرها هم پشت هم باشند به ماشینهای اصفهان مسافر ندن می‌فهمند جاده دو طرفه هست نه یکطرفه متاسفانه نیستیم

  • ناشناس پاسخ

    همش از پایانه مبارکه شروع شده بومی گرای

  • سوخته جوان پاسخ

    همیشه باید الویت با بومی ها باشد بعد مهاجمین مهاجر در تمام عرصه ها

  • ایرانی پاسخ

    تازمانی که راننده بدونه بارنامه بار میبره ومفتی براصاحب بارکارمیکنه وخودش میشه هماهنگ کننده باصاحب بار نبایدبیشترازاین انتظار اشت 90درصداین بدبختی تقصیرخودرانندگان است....
    راننده خودش باصاحب کالاکرایه مفتی طی میکنه بعدبدونه بارنامه بار میبره ازطرفی هم کرایه راچکی ومدتی طی میکنه بعدطلبکارهمه هم هست اول خودمان رااسلاح کنیم بعد........

  • مهرب پاسخ

    سلام اصفهان شهری هست که به همه بار میده اما خیلی شهرها مثل تبریز فقط به افراد بومی بار میدند اما از اصفهان بار میبرند واین ناحقی چون میخواند یه سر خالی نباشند باری که 18تومن به عنوان مثال کرایه بارش باشه اینا 9تومن میبرند

    • علی

      چرا چرت میگی کی اومدی تبریز خالی برگشتی؟کی میتونه ادعا کنه رفتم تبریز بار ندادن مث آدم برو تو پایانه بار ببین بار میگیری یا نه

  • ناشناس پاسخ

    اول مبارکه درست بشه همه جا درست پیشه روزی ۰۰۰ا بار داره اول خودشون اگر مونده باراون اهواز یا بندر میدن

  • رضا پاسخ

    سلام سمت زرین شهر یه سر بزنید خدا سرشاهده یعنی حالتون از تریلی و بار بهم میخوره فقط و فقط هر روز در اعلام بار و اتحادیه جمع میشن و بحث تبعیض نژادی میکنن و یه راننده غریب ببینن انگار قاتل پدرشون دیدن و همیشه به همه چیز اعتراض دارن حتی به نفس کشیدن فقط هم میگن خودمون باید بار ببریم ن کسی دیگه

  • فرزاد راهب پاسخ

    خود اصفهان یکی از پیشگامان در پروسه بومی گرایی هس بعد اعتراض هم دارن

  • مهدی پاسخ

    سلام اصلا بومی گرایی مضحک ترین واژه برای ظلم و حق خوری از دیگران است وگرنه هر نقطه ای از این کره خاکی که بروی عده ای بومی وجود دارد چطور اول انقلاب در زمان جنگ که کشتی ها در بنادر کشور تخلیه نمیشد از کل کشور بسیج شدند و کار رو درآوردن ولی حالا بومی شده و یک بندر یا مرز رو ارث پدری خود می‌پندارند

  • حمید پاسخ

    تا ریشه رانت و فساد وجود داره هیچ راه حلی نیست
    راننده رو چنان خوار و حقیر کردند که همیشه محتاج باشه
    تا زمانی که بساط دلالی و رشوه باشه راننده دودره باز هم وجود داره و نمیشه کاریش کرد. کاری کردن که فقط راننده ها و حتی قومیت ها رو به جون هم بندازن

  • ناشناس پاسخ

    پر رو تر از اصفهانی وجود نداره تمام بار استانشون دارن خودشون میبرن توقع دارن استانهای دیگه بومی گرایی نکنند و هر جا میرن بار بزنن

  • سلام پاسخ

    سلام. اصفهانی ها همه جا از همه طلب دارن. مثل قضیه آب که کل چهارمحال را باتونل خشک کردن آب را آوردن وسط کویر و رتبه اول تولید فولاد سیمان وکاشی ومرغ و لبنیات و بلدرچين و شیلات وماهی زینتی تولیدات گلخانه ای کشور شدن. سرانه فضای سبز اصفهان کویری از رشت بیشتره. باز هم دست بردارنیستن.

    • مصطفی

      دوست عزیز مشکل باروماشین داری رانندگان است بجای فشاربه مسیولین به جون هم افتادیم این ماجرا قوم وقبیله نکنید