136 کیلومتر راه، پاتاوه را به دهدشت متصل کرد
136 کیلومتر راه اصلی پاتاوه- دهدشت که بخش مهمی از کریدور بزرگراهی شمال به جنوب است، امروز به بهره برداری می رسد.
سه شنبه 27 تیرماه، مسیر ۱۳۶ کیلومتری پاتاوه- دهدشت با عبور از دل زاگرس و با داشتن ۱۷ دستگاه پل به عنوان سخت ترین پروژه راهسازی جنوب غرب کشور تکمیل و با ارزش روز ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تا ساعتی دیگر با حضور رییس جمهوری افتتاح می شود.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، عملیات تکمیلی احداث راه اصلی پاتاوه - دهدشت که قطعه ۳ آن با بیشترین حجم ابنیه و پل به طول ۶۴ کیلومتر در دل این مسیر است، با پیمانکاری قرارگاه خاتم الانیبا به گام آخر خود رسیده و امروز زیر بار عبور می رود.
گزارش تصویری| تکمیل مسیر جاده ای پاتاوه دهدشت به طول ۱۳۶ کیلومتر
شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به نقل از محمدرضا کدخدازاده، معاون ساخت راهها از افتتاح راه اصلی پاتاوه - دهدشت صبح امروز خبر داده و گفته است: در راستای اصلاح طرح هندسی مسیر با مشخصات استان و رفع نقاط حادثه خیز، محرومیت زدایی در منطقه به همراه سهولت ارتباط میان استان های مرکزی و شمالی کشور با بنادر جنوبی این محور زیر عبور قرار می گیرد.
کدخدازاده احداث راه اصلی پاتاوه - دهدشت را در یکی از صعب العبور ترین مناطق کوهستانی و از سخت ترین پروژه های راهسازی کشور در جنوب اعلام کرد و اظهار داشت: این پروژه با شکاف و عبور از رشته کوه زاگرس مسیر گشایی شده و دارای تعداد زیادی تونل، گالری و پل است که نشان از دشواری عملیات اجرایی در احداث این پروژه دارد.
وی با تاکید بر اهتمام دولت در احداث زیرساخت های حمل و نقل در مناطق کم برخوردار اظهار داشت: یکی از مهمترین اولویت های کشور بعد از انقلاب اسلامی، تکمیل شریان های ارتباطی با مراکز استان ها بوده است و در همین راستا خارج کردن شهر یاسوج از بن بست با احداث راه های اصلی و باند دوم در مسیرهای موجود با جدیت دنبال می شود.
وی از تکمیل بخش اعظم راه های اصلی استان خبر داد و گفت: در حال حاضر محور شیراز به یاسوج به صورت راه اصلی زیر عبور قرار دارد و بخشی از آن نیز به صورت چهارخطه در دسترس هموطنان قرار دارد که با برنامه ریزی صورت گرفته ظرف امسال و سال آینده تمام مسیر به شکل چهارخطه تکمیل و به بهره برداری می رسد.
معاون ساخت و توسعه راه ها تکمیل محورهای مواصلاتی استان به سمت جنوب کشور را از دیگر برنامه های اولویت دار در کهگیلویه و بویراحمد دانست و ادامه داد: محور یاسوج - بابامیدان - گچساران، محور یاسوج - سمیرم بخشی از این طرح ها است و واریانت شلال دان به طول ۶ کیلومتر با هدف تسهیل تردد میان پنج استان فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد، اصفهان و خوزستان به ارزش روز ۱۵۰ میلیارد تومان فردا در محور یاسوج - بابامیدان - گچساران به بهره برداری می رسد.
کدخدازاده استان کهگیلویه و بویراحمد را به یک کارگاه راهسازی تشبیه کرد و گفت: با تامین اعتبار از سوی دولت و همکاری سایر ارگان ها در کوتاه ترین زمان ممکن پروژه های راهسازی استان را به سرانجام می رسانیم و با این اقدام بسیاری از روستاهای این استان که تا به امروز در بن بست قرار داشتند به شبکه راه ها متصل می شوند که تسهیل خدمت رسانی عمومی و در نتیجه توسعه همه جانبه این مناطق را به همراه خواهد داشت.
هر چقدر روی راهسازی، راه آهن و زیر ساخت های ارتباطی هزینه بکنیم برای کشور کمه، آرزو میکنم روز به روز پیشرفت کنیم فقط امیدوارم تکنولوژیهای جدیدی بوجود بیاد تا عمر مفید آسفالت ها چند برابر بشه و مجبور نشیم دو سال بعد از افتتاح دوباره چند میلیارد برای ترمیم آسفالت خرج کنیم
عالی